Orvana + Ultra @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yttel

Orvana + Ultra @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:48

Hallo,

28 juni ben ik voor het eerst op wedstrijd geweest met mijn twee (verzorg)paardjes. Het waren de clubkampioenschappen bij HCE (Emmen).
Ik heb met beide paarden B dressuur gestart en met Orvana heb ik ook nog B gesprongen. Heb zelf verder geen wedstrijdervaring, maar wil wel gaan starten met Orvana.

Ultra is een 7 jarige Elcaro merrie die bijna nog nooit op ander terrein is geweest. Het is een pittig paardje met een sterke eigen wil en (bijna) overal bang voor. Ik had er dus geen hoge verwachten vind en was ook (dood) zenuwachtig toen ik op haar stapte. Wonder boven wonder had ik mij helemaal nergens druk over moeten maken!:D Ze was super braaf en deed netjes de dingen die ik haar vroeg! Af en toe maakte ze wel even een gekke sprong en was ze een beetje moeilijk te sturen, maar we hebben toch een punten aantal gehaald van 173! Voor de eerste keer vond ik dit super!

Orvana is een 13 jarige Henzo merrie en eigelijk wel een klein beetje een oude rot in het vak. Ze heeft met haar oude eigenaar M2 dressuur gelopen en L gesprongen. Ze was dit keer ook super braaf, maar af en toe wel een beetje gespannen, omdat haar vriendin op de trailer stond. Ik heb met haar een punten aantal van 182 gehaald en daar was ik natuurlijk ook super trots op! Met het springen komt Orvana altijd helemaal los, want dat is echt haar ding. We hebben foutloos gesprongen en in de barrage waren we ook foutloos met een tijd van 30.52 sec.

Al met al was ik dus zeer tevreden over m'n paardjes en was het dus een geslaagde dag!

Rijtechnisch commentaar:

Dressuur:
- Niet te sterk worden(bij Ultra)
- Handen op de rechtop en vinger niet zo raar houden
- Af en toe val ik voorover
- Af en toe gestrekte armen

Springen:

- Meer controle houden(ging erg hard)
- Handen meegeven
- Beter mee gaan in de sprong(?)

Tips en leuke reacties zijn altijd welkom! Commentaar mag natuurlijk ook. :+

Hier een aantal foto's:

Ultra

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNIOVT84.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O44RXTSD.jpg

Orvana

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTYMF4R4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIQX7PQL.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7VBTVTQ.jpg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yttel op 08-07-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:51

je mag maar 15 foto's zichtbaar hebben. Verder heb k maar even snel gekeken en vind ik jou binnen hand erg streng. en mag je meer mee geven op de sprong

Yttel

Re: Orvana + Ultra @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:55

Ik zal even van een aantal een link maken.

Je hebt inderdaad gelijk. M'n binnen hand is af en toe wel erg streng. Vooral bij Ultra is me dat opgevallen, maar ben hard aan het oefenen om dit minder te doen.

Ik moet idd meer mee geven op de sprong.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:57

Hoi!

Leuk paarden heb je :D
Vind het eerste paard wel erg kort in de hals lopen, je lijkt wel erg streng met je hand.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:00

erg mooie paarden vooral die zwarte
maar die loopt indd heel erg kort die mag je wel wat meer lucht geven

die bruine is niet erg oplettend op jou maar op de omgeving probeer daar op in te spelen

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:03

Ultra loopt inderdaad kort in de hals en m'n hand is ook streng. Het kort in de hals lopen is mijn schuld, want als zij zich sterk maakt, maak ik mij ook sterk en trek ik haar in elkaar.

Ultra is door verschillende mensen gereden en hierdoor (denk ik) erg moeilijk geworden. De eigenaar heeft haar van jongs af aan altijd op kracht gereden, omdat hij gewoon weg weinig ervaring had met paarden. Ze kent de basis ook nog niet goed, maar door veel trainen zal het wel goed komen.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:04

onley schreef:
erg mooie paarden vooral die zwarte
maar die loopt indd heel erg kort die mag je wel wat meer lucht geven

die bruine is niet erg oplettend op jou maar op de omgeving probeer daar op in te spelen

Dankje!

Over het kort in de hals lees hierboven.

Over de oplettendheid:

Hoe kan ik daar meer op in spelen? Heb je een tip?
Laatst bijgewerkt door Yttel op 08-07-09 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:06

Yttel schreef:
Ultra loopt inderdaad kort in de hals en m'n hand is ook streng. Het kort in de hals lopen is mijn schuld, want als zij zich sterk maakt, maak ik mij ook sterk en trek ik haar in elkaar.

Ultra is door verschillende mensen gereden en hierdoor (denk ik) erg moeilijk geworden. De eigenaar heeft haar van jongs af aan altijd op kracht gereden, omdat hij gewoon weg weinig ervaring had met paarden. Ze kent de basis ook nog niet goed, maar door veel trainen zal het wel goed komen.

Oke dat is idd wel jammer dat de eigenaar op kracht heeft gereden! Maar denk als je veel oefent dat dat vast wel goed komt!
Succes in ieder geval

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:13

Morrie05 schreef:
Yttel schreef:

Oke dat is idd wel jammer dat de eigenaar op kracht heeft gereden! Maar denk als je veel oefent dat dat vast wel goed komt!
Succes in ieder geval

Dank je!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:36

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je hebt namelijk niet vermeld in je openingpost waar je mee bezig bent in de training. Tevens zijn de foto's onduidelijk waardoor het moeilijk is om rijtechnische commentaar te geven (copyright).