thiedeman meenemen op ponykamp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jennifer93

thiedeman meenemen op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:46

hallo,
ik heb een vraagje..
ik rijd de latste tijd heel veel mijn pony met een thiedeman.
ik ga nu over 3/4 weken op ponykamp maar moet ik die dan meenemenwat vinden jullie?
groetjes..

Lien2

Re: thiedeman meenemen op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:06

Misschien is het handig om te vertellen waarom je met een thiedeman rijd? Nu is het lastig om een zinnig antwoord te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:59

gewoon meenemen
dan heb je het altijd bijdehand mocht je eht nodig hebben

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:00

Ligt eraan waarom je met een thiedeman rijdt.
Vertel!
;)

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:03

voor mij dezelfde vraag!

bij mij is de thiedeman niet voor mijn pony aan de teugel te laten lopen
maar voor buiten meer controle te hebben.
want ik hou niet zo van sterkere bitten enzo.

edit: ik rij alleen buiten met thiedeman en als
ze bijvoorbeeld een dag op stal heeft gestaan

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:04

dan lijkt het me handig om hem mee te nemen, aangezien op ponykampen altijd veel buitenritten gemaakt worden.

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 17:36

ik rij met thiedeman om haar aan de teugel te krijgen.. kan niet met een slof over weg dus met een thiedeman kan je haar niet verpesten ofzo.
en als je celeste een week niet zo serieus rijd wat meestal gebeurt op een ponykamp met buitenritten dat je der dan niet meer normaal aan de teugel krijgt.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:38

Vaak zie je met hulpteugels dat een paard echt in de krul wordt getrokken, misschien niet heel handig? Maar daar kan ik nu niet over oordelen...
Ik zou hem lekker thuislaten, vaak wordt er op ponykamp ook niet serieus gereden, en dan kan je thuis nog gaan oefenen zonder ;)
Laatst bijgewerkt door Marloes op 09-07-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:38

een hulpteugel is nooit om een pony aan de teugel te laten lopen, nageeflijkheid komt vanuit ontspanning en activiteit vanuit achteren en niet door een thiedeman of wat dan ook.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:39

Maar waarom zou je haar op buitenrit aan de teugel willen rijden? Met buitenritten moet een paard zijn balans houden, niet aan de teugel lopen of in de krul..

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:39

Ik zou hem ook gewoon meenemen. Misschien is het niet nodig, maar dan heb je hem in elk geval bij de hand. Ik vermoed dat er wel meer mensen eigen hulpteugels meenemen. Neemt niet weg dat ik vind dat een pony ook zonder hulpteugels aan de teugel moet kunnen rijden. Ik weet niet of je op ponykamp dressuurles krijgt, maar wellicht kan de leiding je tips geven hoe je zonder kunt.

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:29

ik neem hem idd in ieder geval voor de zekerheid mee.
en ik gebruik hem niet om hem in de krul te trekken sterker nog hij hang altijd los. alleen ze heeft vaak de neiging om haar hoofd de lucht in te gooien en daarmee word ze ook onbestuurbaar. daarom grbuik ik hem om haar aan de teugel of in ieder geval naar beneden te houden.
oke en nu een hele domme vraag misschien...
een stiek moet voor halsverlenging worden gebruikt maar heel vaal mensen(ik niet meer) gebruiken hem om de pony aan de teugel te laten lopen.. dit kan toch niet goed zijn voor de pony of wel? wat denken jullie hierover?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:32

jennifer93 schreef:
en ik gebruik hem niet om hem in de krul te trekken sterker nog hij hang altijd los. alleen ze heeft vaak de neiging om haar hoofd de lucht in te gooien en daarmee word ze ook onbestuurbaar. daarom grbuik ik hem om haar aan de teugel of in ieder geval naar beneden te houden.
een stiek moet voor halsverlenging worden gebruikt maar heel vaal mensen(ik niet meer) gebruiken hem om de pony aan de teugel te laten lopen.. dit kan toch niet goed zijn voor de pony of wel? wat denken jullie hierover?

Niets wat je aan de voorkant gebruikt helpt om aan de teugel te lopen.
Geen strenger bit,
geen elatiek,
geen thiedeman
en ook geen slof.
Aan de teugel komen is een kadeautje van het goed rijden van de ruiter.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:46

vorame schreef:
jennifer93 schreef:

Niets wat je aan de voorkant gebruikt helpt om aan de teugel te lopen.
Geen strenger bit,
geen elatiek,
geen thiedeman
en ook geen slof.
Aan de teugel komen is een kadeautje van het goed rijden van de ruiter.

_/-\o_

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:49

Op zich kan een thiedemann teugel niet zo heel veel kwaad maar ik zie het nut er in jouw geval niet echt van in. Op ponykamp moeten ze bij ieder persoon een geschikte pony zoeken en zou het niet nodig moeten zijn dat de ruiters met hulpteugels moeten rijden om de pony's in bedwang te houden! ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:43

Verplaatst van BRT naar RT-D.

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:50

aliealie schreef:
Op zich kan een thiedemann teugel niet zo heel veel kwaad maar ik zie het nut er in jouw geval niet echt van in. Op ponykamp moeten ze bij ieder persoon een geschikte pony zoeken en zou het niet nodig moeten zijn dat de ruiters met hulpteugels moeten rijden om de pony's in bedwang te houden! ;)

ik neem mijn eigen pony mee op ponykamp..
ik heb zelf een haflinger en die gaat gewoon mee!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:30

Ik denk dat je hem gewoon mee moet nemen, als je er thuis ook mee rijdt! Je gebruikt hem zo te horen goed dus het kan ook geen kwaad en als je hem bij je hebt kan je altijd nog bedenken dat je hem niet gaat gebruiken;) ;)

en als je pony zijn hoofd anders de hele tijd in de lucht heb je groot gelijk!;) ;)

Veel plezier op ponykamp! *D

(naar welk ponykamp ga je?)

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:30

CRos95 schreef:
Ik denk dat je hem gewoon mee moet nemen, als je er thuis ook mee rijdt! Je gebruikt hem zo te horen goed dus het kan ook geen kwaad en als je hem bij je hebt kan je altijd nog bedenken dat je hem niet gaat gebruiken;) ;)

en als je pony zijn hoofd anders de hele tijd in de lucht heb je groot gelijk!;) ;)

Veel plezier op ponykamp! *D

(naar welk ponykamp ga je?)

dank je!;)
ik ga naar africhtingsstal van laar in otterlo
van 1 tot en met 8 augustus..:)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:27

gaaf!
ik ga dit jaar voor het eerst op ponykamp naar de boschhoeve! 30 aug tot 5 sep! maar heel veel plezier en succes op je ponykamp!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:49

Niet meenemen en niet meer mee rijden. Je pony krijg je met een hulpteugel niet nageeflijk, het ziet er alleen maar zo uit. Neem les bij een goede instructeur. Bijvoorbeeld iemand die je van achteren leert rijden, en die je uitlegt dat nageeflijkheid geen doel is, maar het resultaat van goed rijden.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:11

ze rijd ermee zodat haar pony z'n hoofd niet meer zo in de lucht gooit! nageeflijk krijg je hem daar inderdaad niet mee, maar het kan wel zijn dat hij door de thiedeman zijn hoofd wat lager doet (lees: niet meer recht omhoog houdt) in dat geval zou ik hem toch meenemen en wie weet? misschien zeggen ze daar wel, rijd maar eens zonder!!! maar ik zeg meenemen , al is het maar voor de zekerheid!

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:21

Gewoon meenemen, en ter plaatse zie je wel of je 'm nodig bent of niet... een heel fijne ponykamp gewenst!!!!!!

SanneSanne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:24

ik zou hem zeker meenemen... en proberen hem daarna niet meer te gebruiken...veel plezier op ponykamp!!!!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:27

Als haar pony zijn hoofd zo omhoog gooit, kun je beter met martingaal rijden, dat maakt je dan niet sterker in je handen en werkt pas in wanneer het moet!