Het was een drukke en warme week maar ook een geslaagde week.
Promises rij ik in de klasse Z2, wil met haar dit jaar nog een paar keer ZZ-L starten.
Met haar ben ik de hele week bezig om zo ontspannend mogelijk te rijden, dit omdat zij haar rug nogal kan spannen en waardoor ik niet goed op haar kan blijven zitten, zij heeft veel knieactie waardoor het zitten soms onmogelijk maakt
Heb met haar op dit moment nog geen les, maar ga na de vakantie weer met haar beginnen.
Tijdens de ARD ging het best goed, ze was telkens goed bij de les en heb geen enkele slechte proef met haar gereden.
Ik was met haar 2 x 1ste, 1 x 2de en een keer 3de.
Wij mochten daarom ook zondag finale rijden (kür op muziek)
Hier was ze wel wat gespannen, maar ook een beetje moe.
Toch was ik hier wel heel tevreden over, en we werden beloond met een 4de plek.

Zodiak is een 5 jarig paard, en heb al verschillende dingen met hem mee gemaakt.
Vorig jaar liep hij een peesblessure op waardoor ik heb een half jaar niet heb kunnen rijden.
Toen ik eindelijk mocht rijden kreeg meneer streken, dus dat heeft ook nog zo'n 3 maanden geduurd.
Nu na een andere instructeur ging het met sprongen vooruit, durfde niet op concours te gaan maar moest dit toch weer gaan doen. Dus zijn we maar naar Almelo gegaan

Zodiak is een paard waar je heel veel geduld mee moet hebben, en heeft vaak een eigen wil.
Ik ben dan nog te bang om hem dan aan te pakken maar dit gaat steeds beter.
Hij moet nu vooral echt aan het werk, zijn aanleuning is nog steeds een probleem.
Dus daar zijn we vooral mee bezig, bij hem moet ik er wel aan denken dat zijn werk niet het zelfde blijft anders begint het hem snel te vervelen. Daarom bestaat zijn werk niet alleen uit dressuurrijden maar ook uit buitenritten en springen en longeren.
Zodiak was super braaf, maandag liep hij een super proef had hier ook 196 punten en een 5de prijs,
dinsdag was het omgekeerde van maandag, meneer wou niks ging overal tegen in.
Beide proeven gingen daarom ook erg slecht, maar het ging er mij om dat hij weer tussen de hekken was.
Zaterdag mocht ik nog 1 proef en hier liep hij weer super fijn, dit keer 184 punten en weer een 5de prijs.
Een super week met hem, merk wel dat als het een keer goed gaat dat het wel veel vertrouwen geeft.

En de mooiste foto als laatste, deze foto is dinsdags gemaakt.
Kun je wel zien hoe hij deed, heb me er kapot om gelachen

Marjon en Roxann bedankt voor het maken van de foto's