Vertical Limit @ oud beijerlandse dresuurdagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimpjj

Vertical Limit @ oud beijerlandse dresuurdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:03

28 juni hebben we meegedaan in oud beijerland. We hadden 172 en 177 punten en voor me gevoel heb ik lekker gereden het was onze 5de wedstrijd samen en hebben totaal 3 winstpunten in de B dressuur.
op stal noemen we haar Passoa ze is een kwpn-er en is 7 jaar oud haar vader is No Limit. Ik ben zelf 17 en rijd nu ongeveer 15 jaar paard. Eerst reed ik op een manege maar toen kon ik haar gaan verzorgen en dat wilde ik liever omdat ik meer wou leren.
(het is mijn verzorgpaard)
Zondag hebben we weer wedstrijd in Ouddorp
Waar me op moeten letten:
- Tenen naar binnen en benen lang houden
- geen steun zoeken in de beugels
- ontspanning opzoeken
- geen piano handjes
- ronder houden
-handen niet vastzetten
- op me kont gaan zitten

We hebben nu sinds 3 weken weer les en het gaat allemaal de goede kant op. Ik houd me benen ook al stiller want die leiden een eigen leventje. We hebben de ontspanning nu aardig gevonden in de stap en in de draf gaat het ook de goede kant op
Een reactie mag maar houd het vriendelijk.

Afbeelding
Losrijden
Afbeelding
Ze ziet van alles. Zet me handen vast
Afbeelding
Afbeelding
goed kijken waar je naar toe gaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
begin middendraf
Afbeelding
Afbeelding
Tevreden en voldaan braaf paard.

PrimaDonna_

Re: Vertical Limit @ oud beijerlandse dresuurdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:01

Ik vind het er leuk uit zien.
Let wel op je armen, mooie knik in je armen en dragen aan je lichaam, plaats je handen ook iets hoger zodat je in 1 lijn bent met je lichaam.
Verder heb je de punten al aangegeven, erg leuk paard trouwens :)
Over dat ze van alles ziet, probeer dan niet je handen vast te zetten maar wat meer mee te geven. Verder geen aandacht er aan geven. Als ze iets eng vind, praat tegen haar en loop er een paar keer langs, laat haar desnoods even kijken ;)
Gaat vast goed komen met jullie!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:13

PrimaDonna_ schreef:
Ik vind het er leuk uit zien.
Let wel op je armen, mooie knik in je armen en dragen aan je lichaam, plaats je handen ook iets hoger zodat je in 1 lijn bent met je lichaam.
Verder heb je de punten al aangegeven, erg leuk paard trouwens :)
Over dat ze van alles ziet, probeer dan niet je handen vast te zetten maar wat meer mee te geven. Verder geen aandacht er aan geven. Als ze iets eng vind, praat tegen haar en loop er een paar keer langs, laat haar desnoods even kijken ;)
Gaat vast goed komen met jullie!

Dankjewel zal er op letten. Als ze iets eng vind let ik ergens anders op want ze is een paard dat je graag in de maling neemt bv een bloembak bij de jury auto en dan let ik alvast op de volgende letter

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:27

super leuk paardje!
denk aan je houding ja niet voor over vallen en je handen niet vast zetten
hakken goed uitdrukken
en wat PrimaDonna_ ook zegt over dat kijken probeer dan te blijven spelen met je teugels en laat haar even kijken en dan weer bij de les houden
succes verder!

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:19

Meer contact houden met de voorkant van je paard, probeer je handen rechtop de houden en een stukje hoger!

succes verder!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:02

Je geeft je commentaar zelf al, helemaal mee eens. Goed dat je het zelf ziet, dan ben je al een heel eind. Wat ook goed helpt is een proef laten filmen en deze dan terug kijken met je protocol erbij. Vaak is je gevoel anders, dan dat het er daadwerkelijk uitziet. Dat is mijn ervaring in elk geval. Succes zondag!!!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 17:20

Thuis zet ik ze niet zo vast als ik op wedstrijd ben dan houd ik me handen nogal gespannen maar als ik thuis rijd dan heb ik ze lekker ontspannen. De aanleuning gaat nu ook al veel beter lessen doet wonderen haha.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:27

Probeer je handen idd lekker ontspannen te houden.
En zoals je al zegt, met wat lessen en gewoon veel rijden wordt die aanleuning vanzelf wel beter! ;)
Leuk paard trouwens. :)

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:53

leuk paardje!
probeer idd je handen niet vast te zetten, maar dat zeg je zelf al.
en in de middendraf als je begint moet je niet je teugels los gooien
probeer met elke overgang/oefening je teugels op maat te houden
anders valt ze uit elkaar! :P

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 07:26

laurien_ schreef:
leuk paardje!
probeer idd je handen niet vast te zetten, maar dat zeg je zelf al.
en in de middendraf als je begint moet je niet je teugels los gooien
probeer met elke overgang/oefening je teugels op maat te houden
anders valt ze uit elkaar! :P

We zijn en mee bezig dat ik in de hoek een kleine ophouding geef van even wakker worden we gaan wat doen. In de middendraf wordt zij nogal sterk en me teugels mochten wel wat korter zie ik nu pas

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:25

Vind het heel knap dat je al op je 2e bent begonnen met paardrijden ;) . Maar even serieus: je hebt een heel mooi paard waarmee je een leuke combinatie bent.

Wat betreft je handen: jij geeft zelf aan dat je je paard graag ronder wilt hebben. Dat kan pas als jij je handen niet vastzet en een knik in je armen houdt. Daar moet je dus eerst aan gaan werken. Bij de middendraf ben je de aanleuning helemaal kwijt, je gooit de teugels los. Zo raak je de energie die je er vanachter in rijdt aan de voorkant meteen weer kwijt. Op zich verruimt ze wel maar het zou veel meer kunnen zijn als je een goede aanleuning houdt.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:17

SusanH schreef:
Vind het heel knap dat je al op je 2e bent begonnen met paardrijden ;) . Maar even serieus: je hebt een heel mooi paard waarmee je een leuke combinatie bent.

Wat betreft je handen: jij geeft zelf aan dat je je paard graag ronder wilt hebben. Dat kan pas als jij je handen niet vastzet en een knik in je armen houdt. Daar moet je dus eerst aan gaan werken. Bij de middendraf ben je de aanleuning helemaal kwijt, je gooit de teugels los. Zo raak je de energie die je er vanachter in rijdt aan de voorkant meteen weer kwijt. Op zich verruimt ze wel maar het zou veel meer kunnen zijn als je een goede aanleuning houdt.

We zijn in de les bezig met de aanleuning. Dat gaat nu al stukken beter. Met wedstrijd ben ik altijd een stresskip en ben ik heel bang dat ze er vandoor schiet of dat ze ergens van schrikt en daarom houd ik me handen vast. In het begin was het nog veel erger maar het gaat nu steeds beter.