Odeo (v. Furore) @ Wedstrijd, 4 winstpunten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Odeo (v. Furore) @ Wedstrijd, 4 winstpunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:29

Hey,

Gister had ik mijn 2e wedstrijd met Odeo, we zijn nu B+6. Gister hadden we 198 en 197.
In de training zitten we op M niveau ongeveer, we zijn vooral bezig met meer sprong in de galop, en dat die tot de knieen gaat met halsstrekken.
Als hier tips voor zijn graag :D Op het moment werken we vooral aan de basis en in de les pakken we wijken, sb, travers etc. mee.
En het begin van een appuyement is er ook :)

Oohja Odeo is 12 jaar, met zijn eigenaresse M2+3 en is een KWPN Ruin. Ik rij hem nu 3 maandjes. Ben zelf M2 (z1 startgerechtigd geweest)
Maar ik heb dispensatie gekregen om in de B te starten omdat ik langer dan 3 jaar niet heb gestart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En klaaaaaar :D

Gr! :D

Suusje92

Re: Odeo (v. Furore) @ Wedstrijd, 4 winstpunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:57

Ziet er allemaal heel erg netjes uit ;) Weinig aan op te merken, maar toch een paar dingen zijn mij opgevallen.

Kapstokjes :P je drukt je tenen naar buiten toe, probeer ze netjes naar voren te laten wijzen, want je ziet nu overduidelijk dat ze naar buiten wijzen ;)

En ik zelf vind persoonlijk, dat je je schouders wat meer naar achteren mag drukken zodat je wat trotser gaat zitten, eigenlijk wat aarogant gaat zitten ;)

En je handen kantelen soms wat naar voren toe ;) Probeer ze recht op te houden en als je iets wilt inhouden, zoveel mogelijk met je zit doen en lichtelijk je hand naar achteren brengen ;)

Jullie komen er heus wel, jammer dat je in de B moest beginnen M had mooier geweest ;)

Succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:01

Suusje92 schreef:
Ziet er allemaal heel erg netjes uit ;) Weinig aan op te merken, maar toch een paar dingen zijn mij opgevallen.

Kapstokjes :P je drukt je tenen naar buiten toe, probeer ze netjes naar voren te laten wijzen, want je ziet nu overduidelijk dat ze naar buiten wijzen ;)

En ik zelf vind persoonlijk, dat je je schouders wat meer naar achteren mag drukken zodat je wat trotser gaat zitten, eigenlijk wat aarogant gaat zitten ;)

En je handen kantelen soms wat naar voren toe ;) Probeer ze recht op te houden en als je iets wilt inhouden, zoveel mogelijk met je zit doen en lichtelijk je hand naar achteren brengen ;)

Jullie komen er heus wel, jammer dat je in de B moest beginnen M had mooier geweest ;)

Dankjewel! Van mijn tenen klopt idd, zal er op gaan letten in vervolg :j , en ik heb rugproblemen daarom zit ik een beetje met een holle rug.
Daar ben ik bij de fysio dus al mee bezig :) , Maar had alsnog 2 keer een 8 op houding en zit.

Dankje voor je commentaar, hier kan ik wel wat mee :j

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:09

__Jesper schreef:
Suusje92 schreef:

Dankjewel! Van mijn tenen klopt idd, zal er op gaan letten in vervolg :j , en ik heb rugproblemen daarom zit ik een beetje met een holle rug.
Daar ben ik bij de fysio dus al mee bezig :) , Maar had alsnog 2 keer een 8 op houding en zit.

Dankje voor je commentaar, hier kan ik wel wat mee :j

Dat is wel fijn dat je fysio hebt ;) zit er al verbetering in je rug dan?

wel netjes 2x een 8 op houding en zit 8-)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:13

ziet er goed uit!

indd je kapstokjes maar dat is al gezegt probeer der aan te werken dan is het totaal plaatje veelemalen mooier
en ook je handen:P mogen netjes rechtop maar dat is allemaal al gezegt

ik denk dat je punten dubbel en dwars verdient zijn

je past goed bij je paard
super mooi paard :9

groetjes

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:05

Ziet er netjes uit hoor.
Alleen idd wat al vaker gezegd is je tenen en probeer je handen wat meer rechtop te houden af en toe piano handjes..
Over je rug zeg je zelf al, daar werk je aan.
Veel suc6 verder..

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:50

Ziet er netjes uit voor een B proefje,
Denk idd aan je tenen en je handen maar op concour is het altijd anders dan thuis ;)

Veel succes ermee :D

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:58

Netjes hoor.
Inderdaad zijn je tenen een aandachtspuntje, en je schouders in de galop, probeer op je zitbeenknobbels te blijven zitten (maar met rugpijn is dat erg lastig).

Op de twee losrijfoto's (neem ik aan omdat je daar geen jasje aanhebt ;) ), loopt je paard net te diep.
Probeer hier op te letten.
Veel succes verder +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:20

Dankjewel iedereen :D

Die kapsokjes zijn idd een groot aandachtspunt.

@ NanceMiss; Met losrijden stel ik hem meestal altijd wat dieper in word die heel erg los van.
En mooi ontspannen over de rug.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:38

Ziet er heel netjes uit en mooie punten, vind wel dat er wat meer power in mag , op foto's is dat natuurlijk minder makkelijk te zien ;)
veel succes verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:39

SuzanLarissa schreef:
Ziet er heel netjes uit en mooie punten, vind wel dat er wat meer power in mag , op foto's is dat natuurlijk minder makkelijk te zien ;)
veel succes verder :)

Bedankt :) , die power is er meestal ook wel, maar het was zo'n warme dag gister dus heb hem niet al te hard laten werken :(:)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:43

Oke ;) Vaak hebben ze zelf dan ook niet zo veel zin als het warm is ;) rij je altijd zulke mooie punten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:01

Wat doe jij nog in de B Jesper, haha ! :D
Ziet er top uit en nogmaals gefeliciteerd met je winstpunten !

Omdat commentaar verplicht is, probeer goed op de houding van je benen en rug te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:10

@ SuzanLarissa; Dit is pas mijn 2e wedstrijd met hem.
De vorige keer had ik 183 en 186. :)

Dankje charlotte :D