Iwan @ B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iwan @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:56

27-06-09 had ik een wedstrijd in kootwijk :) In de B.. Ik start tijdelijk met hem tussen de paarden.. We zijn thuis gekomen met 181&181.
Dus we zijn nu B+5 ! :) Ik verzorg [***] nu zo'n 10 maanden :) We zijn gestart sins 20 mei, en hebben nu 3 wedstrijdjes gereden! [***] was een kleine dondersteen. Ik lag er iedere maand zo'n beetje naast.
Vertrouwde hem bijna niet. Maar toch doorgezet, en is het een heerlijke pony geworden! :+: Schrik bijna nergens meer van, en doet super zijn best op concours! het is echt mijn maatje geworden :)
[***] is 10 jaar, 145 hoog, en ras weet ik niet. :) We rijden nu op B/L niveau.. we zijn iig bezig met het wijken, en dat gaat aardig goed. :)

Mijn punten zijn:
benen niet afsteken!
Mijn handjes
En niet naar beneden kijken!

en [***] moet niet op de voorhand knallen.

De fotó's zijn gemaakt door N_fotografie & Passorapard!

Afbeelding
Mooi koppie :+:
Afbeelding
Stappen. Tenen ;(
Afbeelding
Hier liep hij niet helemaal fijn..
Afbeelding
Beetje om mijn binnenbeen heen buigen :)
Afbeelding
Hier loopt hij wel mooi, alleen mijn handen!
Mijn hand komt zo hoog, omdat ik hem liet hals strekken in de gallop, en mijn teugels nog helemaal goed op maat moest pakken :P
Afbeelding
Hier liep hij wel fijn :)
Afbeelding
Aahhhh :+:

commentaar is welkom, maar houd het wel netjes!

deniece

Re: Iwan @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:01

Op de foto waar je zegt dat je handen te hoog zijn, daar vind ik ze juist beter dan hoe je ze nu hebt! Als je je handen meer zou dragen word de nageeflijkheid steeds beter en meer constant :j

Verder ziet het er goed uit!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:04

inderdaad je handen je hebt piano handjes.
en je kijkt inderdaad naar beneden.
en je tenen aftoe tever naar buiten staan.
en op foto 4 loopt hij wat teveel op zijn voorhand.

veder ziet het er leuk uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:05

ladyleonie schreef:

Ja dat weet ik. ;) maar ik heb niet zo veel aan deze reactie.. geef me dan ook tips hoe ik het op kan lossen ectr. :)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:11

Paulaa_ schreef:
ladyleonie schreef:

Ja dat weet ik. ;) maar ik heb niet zo veel aan deze reactie.. geef me dan ook tips hoe ik het op kan lossen ectr. :)

van voren in houden met je boven been drukken en de achter hand actief houden

ik weet niet of het zo duidelijk voor je is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:04

Ja, ik snap het! :)
zowiezo probeer ik zijn achterbeen actief te houden.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:07

Van voren inhouden en tegelijkertijd been geven is niet echt iets wat ik zou doen ;) dan geef je dus 2 hulpen tegelijk. Je geeft éerst been, je rijd hem voorwaarts en dan begrens je hem alleen aan de voorkant. je moet zijn mond 'voelen'. Als hij dan na geeft geef je iets lucht zodat dat fijn en ontspannen voor hem is en zo zal hij ook meer bergopwaarts/ met actieve achterhand lopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:18

Oke, dankjewel voor de tip! :)

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:19

Voor de B is het wel goed, maar je moet nog meer werken aan het ronder maken van je pony... Misschien helpt het om de teugels van je pony iets korter te nemen. Leuke pony...

xxx en succes ;) Ilseee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:25

Dankjwel! :)

XTallouX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:37

let op je handen.
Die moeten voor het zadel en niet erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:41

XTallouX schreef:
let op je handen.
Die moeten voor het zadel en niet erop

Precies, dat stoort mij ook het meest.
Neem je teugels wat korter en houd je handen bij elkaar net boven de manenkam.

Verder ziet het er netjes uit :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:43

meer naar voren kijken in plaats van naar je pony,
verder vind ik dat je een goede houding hebt

En wat een mooie pony! :~

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:32

Wat een leuke pony zeg!!! :)

Probeer je tenen inderdaad in de gaten te houden, maar ze hoeven ook niet kaarsrecht naar voren. Het lijkt op veel foto's of je zadels te ver naar voren ligt?? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:32

Bedankt!!
Met mijn tenen ben ik al heel erg bezig! die fotos zijn echt confronterend :P nooit geweten dat het zo erg was :=
Nee zadel ligt perfect op hem :) ligt denk ik eraan omdat het dekje iets te groot is :+
teugels korter vind ik zelf niet zo fijn.. dan heb ik het idee dat ik hem heel strak van voren hou..

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:42

Zijn hoofd/hals houding is mooi zo en hoeft niet ronder. Dit zijn tenminste plaatjes waar de klieren er niet uit puilen.Lekker zo door gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:44

Paulaa_ schreef:
Bedankt!!
Met mijn tenen ben ik al heel erg bezig! die fotos zijn echt confronterend :P nooit geweten dat het zo erg was :=
Nee zadel ligt perfect op hem :) ligt denk ik eraan omdat het dekje iets te groot is :+
teugels korter vind ik zelf niet zo fijn.. dan heb ik het idee dat ik hem heel strak van voren hou..

Maar het doel van je teugels korter houden is dat je je handen meer voor je gaat dragen, dan houd je evenveel spanning op de teugels. Als je met deze teugellengte je handen op de goede plaats houd dan hangt je teugel door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:53

Ja maar voor mijn gevoel lijkt het, en voelt het als of ik hem strak hou. dus dat heb ik mijn handen liever zo, en dat hij gewoon fijn loopt, en dat we relaxed kunnen rijden, dan dat ik contant denk dat ik veel druk zet, terwijl dat niet mijn bedoeling is :) En zowiezo ben ik alblij dat mijn handen hier staan, want ik wou ze vroeger nog wel eens vast zetten (onbewust) dus we gaan steeds een stapje verder.. :)

Alabaster : dankjewel! :)

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:01

@ Paula: Ik ben het wel met blijheid eens hoor, zodra jij je teugels wat langer laat gaat Iwan vaak ook wat te diep lopen (wat de jury een tijdje terug ook zei) Hij heeft de neiging om dan wel lekker ontspannen te gaan lopen maar hij duikelt dan teveel naar beneden waardoor hij ook weer op zn voorhand gaat lopen.. Probeer gewoon met oefenen toch wat meer de teugel op maat te maken, desnoods begin je elke keer als je rijd aan het einde even 10min daarmee, dat je voor jezelf er wat aan kunt wennen en dat steeds iets meer opbouwen.. Want in principe moet hij, als jij je hand gewoon iets meer voor je houd en stil zit, gewoon jouw hand blijven volgen.. Als ik je er een keer mee moet helpen dan geef maar een gil ;)