Nagevelijkheid in galop en vastzetten van schouders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Nagevelijkheid in galop en vastzetten van schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:56

Na een jaar oefenen springt Pamba nu bijna altijd gewoon aan in de rechtergalop. Maar nu weer een jaar verder wil ze nog steeds niet echt op een normale volte galoperen en gooit ze haar koppie gelijk omhoog. Ze loopt namelijk in draf en stap wel gewoon nagevelijk en ontspannen. In de linkergalop gaat dit wel wat beter maar rechts is het een ramp om haar een normale volte te laten draaien. In galop is ze ook niet echt goed aan mijn been en kan ik haar minder goed naar buiten drijven zodat ze een normale volte loopt.. Ze gooit dan dus haar koppie in de lucht en stelling wil ze dan ook niet aannemen. Ze is dan ook ontzettend sterk. Ik zou graag tips hebben hoe ik hiermee het beste aan de gang kan gaan, ik weet niet echt waar ik moet beginnen de ene keer is ze wel nagevelijk en de andere keer totaal niet. Tijdens de les gaat dat allemaal meestal wel met tips van de instructrice maar ik zou er ook graag thuis mee aan de gang gaan en misschien hebben jullie nog wel wat andere goede tips!

Zelf heb ik ook nog een probleempje, als ze zo sterk is en dr eigen gangetje gaat zet ik automatisch mn schouders vast zodat ze toch wel een beetje stelling krijgt. Ik weet dat dat helemaal niet goed is. Ze zal er niet beter naar luisteren en ik krijg op den duur alleen maar last van mn schouders. Daarom wil ik ook graag hiervoor tips vragen om dat af te leren. Denk ook dat het eerste probleem dus ook wel een beetje komt door het vastzetten van mijn schouders!

Carmen

Re: Nagevelijkheid in galop en vastzetten van schouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:58

Er is een centraal topic over nagevelijkheid. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:58

Waarschijnlijk zijn je schouders niet het enige wat je op dat moment aanspant, wat ik zelf altijd doe is echt vanuit m'n buik inademen en je dan helemaal 'leegblazen' zeg maar. Zit je meteen weer helemaal ontspannen, je bekken ook meteen gekanteld en als het goed is, je schouders ook niet meer gespannen.

Ik zou ook niet alles tegelijk doen, eerst jij er ontspannen opzitten (ademhalingsoefeningen) en daarna pas aan je paard gaan werken. Waarschijnlijk trek je bij het stelling vragen je binnenteugel naar achteren, ipv de hals af, doordat je je schouders vastzet. Denk bij het stelling vragen echt aan het 'deurtje open' zoals het aan de beginners uitgelegd wordt^^

Elleboog stilhouden, onderarm openen = deurtje open. Op deze manier kun je niks vastzetten, omdat het uitnodigen is. Buitenteugel er goed bij houden, die is ook erg belangrijk bij het niet naar binnen laten vallen.

Succes!

heidiLOVER

Re: Nagevelijkheid in galop en vastzetten van schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:56

Bedankt voor je reactie, hopelijk heb ik daar wat aan :)