Fabulous (v Don Romantic) eindelijk weer op de rails!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Fabulous (v Don Romantic) eindelijk weer op de rails!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:01

Graag eerst even haar verleden lezen voordat je gaat posten :)

Absolutely Fabulous is een 4 jarige merrie van Don Romantic x El Corona met al een heel verleden. Op bijna 3 jarige leeftijd heb ik haar gekocht bij mijn stage adres.. ik had niet super veel geld nadat mijn vorige paard door blessure niet meer op de rails kon worden gebracht en ik toch verder wilde vanwege school en toch de wil om wedstrijden te gaan rijden. Dus kocht ik haar als 3 jarige half blind(door ongeluk met riek). Ik heb haar zelf ingereden alleen helaas werd zij langdurig kreupel en waaraan wisten we niet.. Ik heb haar toen gedekt en hier heeft toen een heel topic gelopen over haar veulen Miracle die 2 maanden te vroeg werd geboren en uiteindelijk na 70 uur is gestorven. Daarna ben ik op stage gegaan met haar bij Gaelle Hageman en mede door haar is ze weer terug op de rails. Startkaart was al aangevraagd en binnen 2 weken gingen we onze eerste B debuut rijden en hoe! we hadden 1 winstpunt..

Dan nu de foto's van het paardje waarvan vele zeiden dat het niets meer werd en ze beter af was op de wei of slacht en nu weer 5 weken onder het zadel is:

Afbeelding
Hier rij ik met een balanceer die doormiddel van katrolletjes niet vast zit en dit gewoon een hulpmiddel is voor in het begin om geen jo jo effect te krijgen.

Afbeelding
Hier geen balanceer meer om.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En klaar

Eigen commentaar:

- Meer achterover zitten
- handen meer naar boven toe
- piano handjes
- voor in men zadel gaan zitten
Laatst bijgewerkt door Dustinlover op 03-07-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lovefi

Re: Fabulous (v Don Romantic) eindelijk weer op de rails!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:03

ziet er goed uit ! en commentaar geef je zelf al je handen een stukje hoger dragen.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:05

Een leuk dier!

Ik vind het persoonlijk jammer dat je geen cap op hebt, zeker omdat dit dier nog zo jong in ontwikkeling is. En je zadel lijkt een beetje aan de kleine kant voor jouw bips :o (op foto 1, 3 en 8 goed te zien)

Fijn dat het de goede kant op gaat met jullie.. veel succes samen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:13

_Marianne schreef:
Een leuk dier!

Ik vind het persoonlijk jammer dat je geen cap op hebt, zeker omdat dit dier nog zo jong in ontwikkeling is. En je zadel lijkt een beetje aan de kleine kant voor jouw bips :o (op foto 1, 3 en 8 goed te zien)

Fijn dat het de goede kant op gaat met jullie.. veel succes samen!

Ik wist dat ik die reactie ging krijgen :P

Ik moet leren voorin men zadel te gaan zitten en dat is het hele probleem :P ik val namelijk te snel op de lepel dus moet nog wat meer evenwicht krijgen.. het is gewoon een 18inch dus moet kunnen zou je zeggen ;)

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:52

Je hebt haar heel netjes aan het lopen, mooi actief uitgaande van ontspanning, echt heel mooi, maar je houding :-s
Je zet imo je handen vast (platte hand), ik zie geen ontspanning in je armlijn (elleboog - pols! - teugel - paardenhoofd, ik mis de rechte lijn...., ik zie een vaste gebroken lijn, geen soepel contact), je zit idd naar voor (geen rechte rug, verkeerde plaats ih zadel) en je bent te gefixeerd op haar hoofdje - het is mss veel, maar het hangt allemaal samen :-s - geloof mij, ik ken de fouten, ik maak ze zelf ook ;-)

Wat ik vaak doe is op de lange zijde (zowel in stap, draf als galop) en mijn ogen sluiten en gewoon voelen: loopt hij ontspannen?, zijn mijn ellenbogen ontspannen?, zijn mijn polsen soepel!!?, zijn mijn hielen naar beneden?, heb ik hetzelfde gevoel op beide teugels?, zijn mijn schouderbladen ontspannen?,.... - voor helpt het echt om zelf rustig en ontspannen te zitten

Ik hoop dat je er iets aan hebt
Je hebt echt een heel mooi paardje onder je kont dat blij mag zijn me iemand met zoveel doorzettingsvermogen want er zouden idd vele de hoop voor haar al opgegeven hebben, veel succes met de wedstrijden, dat komt vast en zeker in orde!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:14

Rij jij niet Stal Jansen van Den Hout?

PB me

LauRum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:52

Leuk paard, probeer idd je handen meer voor je te houden, je hebt ze nu bijna op schoot liggen. Probeer ook goed voor je te kijken en rechtop te gaan zitten.
Succes met je wedstrijden verder, en ik adviseer je ook een cap op te zetten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 11:45

Dankjullie wel voor het commentaar :) hier heb ik tenminste ook wat aan :)

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:23

Leuk paardje, en fijn dat het nu zo goed gaat met jullie! Ik vind vooral
dat je erg ver voorover valt zoals je zelf al zegt, als je gewoon recht
naar voren kijkt scheelt dat al heel veel, en geloof me, dat paard blijft
er wel lopen, dat hoef je niet in de gaten te houden :P Ik zou wel een
cap opzetten bij zo'n jong paard, maar dat is je eige keuze...