Antikana (Palestro vd. begijnakker) bij zonsondergang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Antikana_

Antikana (Palestro vd. begijnakker) bij zonsondergang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:41

hoi allemaal,

Na vele tegenslagen zijn we eindelijk weer een beetje op elkaar ingesteld.
Heb vorige week 's avonds gereden. Eigenlijk veel te warm en enorm veel vliegen, maar vriendje heeft toch nog enkele foto's getrokken :P .

Antikana is een 9-jarige Palestro Vd. Begijnakker. Ik heb haar twee jaar geleden gekocht, maar we hebben al enorme pech gehad. Eerst waren er blessures bij haar, dan kreeg ik een ongeluk. toen werd ze geinsimineerd en hebben we de laatste drie maand van de dracht niet meer gereden. 3 weken voor de uitgerekende datum, beviel ze van een prachtig merrieveulen. Helaas werd dit veulentje dood geboren |( .
Daarna had ik er eigenlijk niet veel zin meer in, maar uiteindelijk zijn we weer aan de slag gegaan.
Zij heeft vroeger 1.20 gelopen met de vorige eigenaar en momenteel loopt ze met mij parcours 80-90 (ben nogal een bangscheet) :o . Dressuurniveau is B, maar door problemen met vervoer hebben we nog niet zoveel wedstrijden gereden.

De problemen waar wij vooral op stuiten is:
* Paard maakt zich nogal sterk op links in galop, enkel buiten.
* mijn houding is echt belabberd. In galop moet ik veel meer op mijn kont gaan zitten en mijn voeten is ook redelijk rampzalig.
* Verder heb ik heel vaak de neiging om mijn binnenhand over haar manenkam te brengen.

Tips en commentaar is zeker welkom.

Afbeelding
Wij beginnen altijd met lekker lang losrijden aan lange teugel.

Afbeelding
volte, binnenhand niet over haar nek brengen :(:)

Afbeelding
Ook hier weer veel te streng met mijn binnenhand.

Afbeelding
Ze zit op links nogal vast. Vandaar veel voltes rijden.

Afbeelding
Galopje... Op deze hand maakt ze haar nogal sterk en dat helpt niet bepaald voor mijn houding.

Afbeelding
Beetje wazige foto, maar was springles toen ze 5 maand drachtig was.

Afbeelding
Foto genomen tijdens de eerste maal rijden nadat haar veulen geboren was.

Afbeelding
en dan de laatste... 3 weken geleden op jumping met haar vorige eigenaar (waar ze overigens nu nog gestald staat). Samen met mij was ze uitgebeld omdat ik mijn parcours vergeten was :o

Nou, bedankt voor het kijken, en nu jullie hier toch zijn... Kunnen jullie dan misschien een berichtje achterlaten? ;)

Groetjes van Sarah en Antikana!!
Afbeelding
daag!!! :wave:

_sannee_

Re: Antikana (Palestro vd. begijnakker) bij zonsondergang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:04

Leuk paard!
Het ziet eruit alsof je soms een klein beetje naar voren kantelt.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:11

hoi! Mooi paard heb je daar :j sterk maken in de galop ken ik, en jammer genoeg moet je oefenen oefenen oefenen. Ze heeft wel fijne springtechniek :j
Is dat Benny die ermee rijdt?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:13

Wat een mooi bessie!
En kan mooi springen! :D
Echt een supper paardje! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:08

mooi paard, maar je mag idd veeel minder streng met je handen zijn. :o De eerste foto vind ik een mooi beeld, maak een keertje meer foto's van de losrijdfase ben wel benieuwd hoe dat er verder uitziet. :) succes nog!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:38

Lekker dier!
Zou alleen oppassen met ja handen inderdaad. Op foto 4 zeg je dat hij vast zit, let er juist dan extra op dat je niet alleen met je handen gaat werken op buiging in zijn hals te krijgen. Hij moet meer op je hele binnenbeen buigen, door zijn gehele lijf.
Suc6!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 07:22

Dankjewel voor de tips... Handen zijn inderdaad een groot probleem. Ook in de les is dit een aandachtspunt. Ik heb het probleem dat ik mijn benen niet kan stilhouden en daardoor dus eigenlijk steeds het contact met mijn kuit verbreek.

@ Theake: Dat is hij inderdaad :)
@_Amyyy: Zal eens een keertje vragen aan het vriendje, maar meestal rijd hij met zijn fiets achter en is hij natuurlijk alweer veel te laat voor het losrijden :) Losrijden is eigenlijk de helft van het rijden. Als ik haar lekker lang losrijd, is ze 1000 keer makkelijker daarna.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:54

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
RT-HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je foto's van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere foto's beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.
Ook is het niet toegestaan rijfoto's van derden te plaatsen op HAW.