Haflinger Amadeus in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Haflinger Amadeus in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 14:11

Amadeus is een Haflinger (v. Liz Alpenstern) die is verzorg en rij sinds december 2008. Langzaam maar zeker is dit paardje erg veranderd, van een grote draak die maar wat graag door je heen liep is hij een werkwillig paardje geworden! (Al blijft het natuurlijk een Haflinger met een sterk karakter :+)

Verbeterpuntjes op dit moment zijn het neerwaarts rijden, en mijn houding. Tot mijn verbazing ben ik een lichte stoelzit aan het ontwikkelen, terwijl ik voorheen mijn benen juist te ver naar achteren legde. En daarnaast blijven ook mijn tenen een chronisch probleem. (Al zit er wel al wat verbetering in)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Creatief momentje van de fotografe: http://i642.photobucket.com/albums/uu150/rabuML/P1070235.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paard wil zich helaas niet bekend maken :+
Afbeelding

Afbeelding

Fotografe omver lopen blijft ook leuk :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zouden nog verbeterpunten zijn voordat wij in staat zijn een fatsoenlijk B-proefje te rijden?

Groetjes Amadeus en Lotte

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:19

Heeeeeeeeeee!! :D

leuke foto's hoor!! :D
ik zou op je hakken letten, probeer ze meer naar binnen te buigen, en probeer je schouders wat meer naar achteren te doen. nu lijkt het of je een beetje in elkaar gedoken zit, en dat is wat minder mooi voor het beeld! ;)

p.s. je hebt een dubbelpost geplaatst! stomme computer toch ook! _-:(
Laatst bijgewerkt door Emma op 01-07-09 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:19

Hey,

Leuke combinatie! Jullie lijken plezier met elkaar te hebben.

werkpunten: Tenen naar binnen, handen gelijk houden en rechtop, in galop u binnenbeen aan de singel houden en u voeten niet zo ver in de stijgbeugels steken. In de galop gaat hij percies ook hevig probeer u handen iets breder te houden en niet te verkrampen.

Anoniem

Re: Haflinger Amadeus in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:35

Allereerst, wat een super gaaf hoofdstel ( frontriem is ook super mooi ).
Probeer je handen wel iets meer te dragen en je tenen naar binnen.
Die glimlach van jouu. :)
Je zit wel netjes voorop !
* verkeerde topic gereageerd *

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:54

wat een knap hafje heb jij zeg! :D
leuke gangen ook!
je eigen commentaar vind ik een goede..
en zou je je beestje niet wat aan de stelling kunnen krijgen ?
ontspanning, nagevelijkheid, stelling vragen :) ?
natuurlijk is dit geen must voor voorlopig maar je zal er alwel wat mee kunnen oefenen. in de galop komt ie hevig omhoog met zijn hoofd. zit je wel stil met je handen ? probeer daar eens op te letten misschien geeft ie dan vanzelf wat meer stelling! :D

succes!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 14:58

Dankje! :)

Nagevelijkheid probeer ik idd aan te werken. En ik vind het ook jammer dat hij zichzelf in de galop zo uiteen laat vallen. Sowieso is hij wat galop betreft een rare vogel. Amadeus is namelijk scheef gebouwd, rechtsom is stelling ed van nature perfect, linksom vindt hij erg lastig. Maar galop vind hij juist linksom in de bak makkelijker, sterker nog rechtsom springt hij negen van de tien keer fout aan. Dit kan aan mijn zit liggen, of aan zijn eigenwijzigheid. Zijn tuig is in orde, en in het land galopeert hij meestal rechtsom. En handen heb ik voor zover ik weet stil, maar zal er eens extra op gaan letten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:53

Weetje zekker dat je zadel goed ligt? Want het kan ook zijn dat die daardoor scheef is en niet ontspant in galop.
Maar een hele leuke haf hoor alleen heel goed op je voeten oefenen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-09 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:04

Leuk paardje :D
En idd, je hakken uitdrukken. ;) Volgens mij mag de neusriem ook wel wat omhoog, hij hangt naar mijn idee erg laag. :P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:16