ijslander Embla @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

ijslander Embla @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:10

Ondanks dat het vandaag behoorlijk warm was heb ik Embla toch even aan het werk gezet.
Ik weet dat mijn houding slecht is dus daar wil ik dan ook heel graag tips voor! Ik krijg inmiddels ook weer dressuur les waarin we hard aan onze dressuur aan het werken zijn.
Het zijn trouwens voornamelijk tolt foto's omdat ik dat graag een keer op foto wilde.

Eigen punten:
-gruwelijke kapstokjes
-gespannen handen
-recht zitten
-Embla meer los durven laten

Afbeelding

Afbeelding
te streng in de buitenhand

Afbeelding

Afbeelding
Hier durf ik haar eindelijk even los te laten

Afbeelding
Iets meer gas, alleen die voeten :o

Afbeelding
En dan als laatste een draf foto waar ik zelf heel erg tevreden over ben, misschien loopt ze van voren niet zo netjes maar haar achterbeen komt er best goed onder.

Reactie met tips zou leuk zijn :D

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:32

Het is wel offtopic, maar je hebt wel een leuke ijsco. :D Noem je zijn kleur valk?

Je handen heb je al aangegeven, maar let ook eens op je voeten. ;) Ze zitten soms beetje te ver door de beugels en op sommige foto's zie ik dat je benen optrekt en dat je voeten op donald duck-stand staan. Probeer ook eens ontspannen met je handen en niet te strak houden met je teugels.
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 30-06-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:33

Mooie IJs! =)
Probeer wat meer je hakken uit te drukken, misschien je beugels een gaatje korter om te oefenen? :)

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:48

Leuk paardje hoor *D Maar wat jij hem loslaten noemt, is eigenlijk gewoon teugels losgooien. Daar bereik je geen aanleuning mee, daar heb je contact voor nodig. Neem je teugels eens 10 centimeter korter (vooral eerste 3 fotos), zo draag je je handen meer. Probeer ook eens wat meer stelling en buiging te vragen, bijvoorbeeld op de 2e foto. Je zegt inderdaad dat je te streng bent met je buitenhand, probeer wat bewuster door die bochten te rijden. Verder ziet het er ontspannen uit vind ik, vooral de laatste foto inderdaad! O ja, ik vind dat die beugels zeker niet korter hoeven, ook niet om te oefenen, zo te zien is dit kort genoeg!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:55

@Goldenflower: dit noem je wildkleur zwart. :D Valk ziet er bij IJslanders net zo uit als bij andere rassen.

@TS: Leuke poown!
Houding-tips: draai je polsen wat naar buiten (duimnagels iets naar elkaar laten wijzen) en houd ze rechtop. Je zet nu je polsen vast, waardoor je de vloeiende beweging naar de mond doorbreekt.
Op sommige foto's mogen je schouders wat meer naar achteren, op andere foto's heb ik juist het idee dat je wat meer mag ontspannen, omdat een deel van je houding volgens mij ook wordt verklaard door het aanspannen van je spieren.
Verder lijkt het op de foto's of ze wat door je binnen (linker)been heenvalt, en rechtsgesteld blijft terwijl ze linksom gaat. Misschien is dat iets om in de dresuurlesjes verder aan te puzzelen, de stelling en buiging?
Wilde ook nog iets over het loslaten zeggen, maar zie dat dat ook al gedaan is... :D

pluklief

Re: ijslander Embla @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 07:31

Sientje, we zijn inderdaad in de les hard aan het werk aan stelling uit buiging.

Bedankt voor de tips allemaal!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:58

Emblaa :+: Leuke kleur :))
Ik ben het eens met het commentaar van Sientje, lekker ontspannen zitten, en aan buiging en stelling werk je al :)
Verder vind ik je gruwelijke kapstokjes niet zo heel gruwelijk, het kan erger :Y) En je zit best recht hoor! Niet echt ontspannen, maar je zit wel recht!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:10

Leuke foto's! Embla is erg leuk :)

Nog wat tips, zoals al is gezegd, zelf ontspannen. Je houd Embla niet teveel vast, op je teugels staat geen druk, maar durf jezelf los te laten, je schouders en je rug, daarmee laat je ook je armen en handen weer los. Een goede oefening daarvoor is (zelf vers geleerd) om je handen eens te kruisen, dus linkerteugel rechterhand en andersom. Klinkt raar en het is even wennen, maar je laat jezelf wel los.

En ze zou van achter wat actiever mogen, maar dat is niet iets wat je 1.2.3 doet, vooral omdat ze ook nog jong is toch?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:12

Dat ga ik een keer proberen, vroeger deed ik dat weleens voor de grap met de haflingers.
Ze is inmiddels alweer 7 maar ze heeft nog niet zoveel serieus gewerkt in haar leven. Totdat ze 6 was heeft ze heel weinig uitgevoerd.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:47

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je hebt in je beginpost namelijk niet vermeld waar je mee bezig bent in de training, wat jullie doelen zijn en wat je niveau is.