Bonnie en ik @ 2e selectiewedstrijd M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Bonnie en ik @ 2e selectiewedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:52

Afgelopen zaterdag had ik de 2e selectie (kring NOV) dressuur. Ik had de 1e helaas niet kunnen rijden omdat mijn pony op dat moment erg hoestte. Dit is gelukkig alweer helemaal weg en konden gelukkig de 2e selectie wél starten.

Eerst wat informatie over Bonnie en mij. Het rijden gaat erg goed momenteel, we zijn afgelopen indoorseizoen Gelders Kampioen geworden in het M1 en 10e op het NK. Nu zijn we samen net 7 keer gestart in het M2 en zeker niet zonder succes. De teller staat alweer op 12, dus wel zouden alweer Z1 kunnen starten. Nog niet 1 keer een puntenaantal onder de 180 behaald, maar zaterdag is dat helaas toch gebeurd, en jawel, in de selectieproef :( Balen natuurlijk gezien je die graag goed wilt rijden. We kregen 177 punten. Naar mijn eigen idee wat laag, maar goed, het blijven jury's en het kan ook niet altijd goed gaan. In de 2e proef werden we wel 1e met 184 punten.

De M2 oefeningen moeten nog ietswat bevestigd worden (stond ook op mijn protocol zaterdag). De travers gaat nog niet helemaal, alhoewel die op links beter gaat dan op rechts. De keertwendingen lukken ook nog niet geweldig en hij moet nog iets meer op het achterbeen, wat wel steeds beter gaat.

Nou, genoeg geleuterd, hier de foto's. Alle commentaar is welkom, mits opbouwend en vriendelijk natuurlijk ;)

Knappe koppie:
Afbeelding

Wij samen:
Afbeelding

Lekker lang en laag losrijden, zo beginnen we altijd:
Afbeelding

Opgepakt, galopje. Moet er meer doorheen van voren:
Afbeelding

Tussendoor toch weer even poseren :)
Afbeelding

Lekker ding :+:
Afbeelding

Keertwending:
Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Drafje, mag meer op achterbeen:
Afbeelding

Uitstrekken:
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts in de 1e proef:
Afbeelding

Slangenvolte in galop:
Afbeelding

Uitgestrekte draf:
Afbeelding

Middendraf:
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding

Nou, ben benieuwd naar jullie reacties!!!

O ja, helemaal vergeten, de foto's met dank aan Emma (knabbelgirl @ bokt).

_Memphis_

Re: Bonnie en ik @ 2e selectiewedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:57

Ziet er toch goed uit! :D

Maar omdat het HAW is, probeer niet te veel krampachtig te zitten. Lekker ontspannen en dan loopt Bonnie ook meer op het achterbeen. (tenminste, mijn pony wel)

Gewoon lekker doorgaan! :D

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

Leuke foto's Ashley!!
Let er alleen wel op dat Bon niet kanteld in de SB ;).

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:54

Wat een gave pony heb jij!
Leuke combinatie om te zien en zo te lezen ook nog eens goed presteren in de sport! :9

Uuuuhhmm nu moet ik wat zeggen omdat we in HAW zitten: ;)
Probeer te verfijnen door scherp op te letten op het NIET kantelen van het hoofdje van je pony.
Teentjes naar binnen = gelijk ook gesloten knietjes in het zadel
Veel oefenen met schakelen in de draf, ook op de korte zijdes, zodat zijn achterbeen meer getraind wordt. Hij heeft een mooie buiging in de knie, sprong en koten maar achterbeen mag iets méér ondertreden. Hij zal dan ook scherper worden aan je been. Voorbeengebruik van je pony is mooi!

Ondanks deze "tips" is het voor jou echt "kat in het bakkie" voor het Z ! :j
En dan krijgen we weer foto's te zien, toch? ;)
Laatst bijgewerkt door VDB op 29-06-09 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:55

Wat een mooie en leuke foto's zeg Ashley :~ Bonnie is een knapperd! Uitgestrekte draf is echt netjes. :) En omdat het HAW is, moet er natuurlijk wat commentaar bij. Maar ik zie niets wat al is gezegd, dus heb ik nog een heel klein puntje: let op je voeten! ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:51

wow, je ziet het verschil heeel goed tussen middendraf en uitgestrekte draf! ziet er heel goed uit ^^

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:05

Ash ik vind dat jullie het top hebben gedaan :+: Ik ben trots op jullie! Ik ben het niet helemaal eens met je punten :n die eerste was ook zeker winstpuntwaardig :j

Ik zou opletten dat hij niet gaat kantelen met het SB en travers :j maar verder heb je hem geweldig voor elkaar!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:36

@ _Memphis_
Dank je wel :D Klopt, zie nu ook dat ik iets de strak zit. Normaal zit ik wel meer ontspannen en dan loopt Bonnie idd ook een stuk meer ontspannen. Zal erop letten ;)

@"PartOulOver
Ja, hij doet het idd snel op rechts. Zijn hier hard op aan het trainen. Het was eerst nog erger, dit is al een stuk beter gelukkig ;) Dank je wel ;)

@"Downhill
Wauw :o Wat een complimenten en nuttige tips :j Het kantelen is zoals ik zei al minder dan dat het was. Maar we werken er nog hard aan om het natuurlijk helemaal weg te krijgen :j Ik zag idd zelf ook dat mijn tenen wat meer naar binnen moeten :oo Dank je dat je het nog even zegt ;) Schakelen deed ik ook al wel wat, ga het denk ik nog meer doen, voor dat achterbeen gebruik.

Ja, als ik in het M2 niet door ben naar de regiokampioenschappen, start ik OP de regiokampioenschappen Z1 ;) Hopen dat dat goed gaat en uiteraard foto's dan :D

@_Tamara
Dank je wel :D

@ CCindy
Dank je :)

@ knabbelgirl
Dank je lieverd :+: Nogmaals bedankt voor het foto's maken. ;)
Laatst bijgewerkt door lindake op 30-06-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quotes verwijderd

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:10

Ah daar is bonnie :D Hij ziet er goed uit joh :D Tis een leuk beest :D

Ik weet niet zo goed wat ik als commentaar moet geven....Op sommige foto's lijkt je rechterhand hoger te zitten dan je linkerhand, probeer daar goed op te letten :P

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:45

Klopt Pauline :j Dat is iets verkeerd aangeleerd aan mij om zo het kantelen te voorkomen, maar moet juist met mijn buitenbeen opkomen :+

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:27

Ashley, whaha zeg ik ook nog iets nuttigs :P

Als je maar weet wat je eraan kunt doen en hoe het moet, daar begint het begin :D Lekker doorgaan zo hoor :D

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:05

Ja, is wel weer even goed dat je het zegt, wordt je er toch weer meer van bewust en kan ik er weer extra op trainen, stimuleert weer he :P Ik ga het zometeen uitproberen, ga zo lekker hobbelen ;)

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:13

ligt t aan mij of zijn de beugels een tikkeltje te kort?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:22

Die kunnen niet langer :+ Ze zitten op het laatste gat en heb er verder nog nooit wat over gehoord, zowel op les als op wedstrijd niet.
En trouwens, als je kijkt naar de midden- en uitgestrekte draf foto en de andere ook wel, kom ik nog niet eens met mijn knie voor het zadel, alleen op foto 4, maar dat is beetje een verkeerd moment.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:28

Wat een leuk team :)
Het ziet er erg netjes uit, alleen blijf wel naar voren kijken. Af en toe lijkt het alsof je naar beneden kijkt ..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:41

Klopt :j Ik kijk idd af en toe te veel naar beneden, vooral op de foto's 3, 11, 14 en 15 is dat goed te zien :j Dank je wel!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:16

LIjkt wel leuk, wat grappig... jij rijd op de zelfde manier los als ik doe!!
Kijk niet teveel naar beneden en het komt helemaal goed in de Z

xx Ilseee

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 07:37

Dank je wel. Ja, sinds ik ben veranderd van instructeur (vorige zomer) ben ik zo los gaan rijden. En het werkt fantastisch :D