Na 2 jaar geen wedstrijden gereden te hebben, zijn we gisteren gestart in Tinte. Daar werd door mijn eigen rijvereniging een concours georganiseerd.
De B en het L1 zijn we door gevlogen 2 jaar geleden. Waarom ik toen gestopt ben met fanatiek rijden begrijp ik na gister niet meer. De reden was dat ik er ff niet zo`n zin meer in had. Maar goed we zijn weer terug in de ring.
We rijden ondertussen L2, waar we na gisteren 3 winstpunten in hebben behaald.
Odenxia vind het erg moeilijk om van achteren onder te treden. Hier zijn we dan ook in de training hard mee aan het werk.
Ook het achterwaarts is hierdoor een probleem, omdat ze het moeilijk vind om van achter erbij te blijven komt ze erg tegen de hand en gaat helemaal uit elkaar naar achteren. Hier zijn we ook hard mee bezig in de training maar dat blijft een struikelblok.
Gisteren met los rijden liep ze heel fijn. In de eerste proef zat het achterwaarts vrij aan het begin van de proef en was hierna erg terug in het lopen.
Hierna moest ik vrijsnel wijken voor het rechterbeen en ze kwam zo erg terug en tegen de hand dat ze bijna afsloeg. Ik heb toen gekozen om het wijken maar even te laten voor wat het was en haar maar naar voren te rijden. Hierdoor kon ik wel me proef verder goed uitrijden. Dit achterwaarts en wijken werd dus ook zwaar afgerekend met 2 tweeen.
Maar goed daar tegen over had ik wel 2 achten voor de middendraf. Deze proef had ik 178 punten dus helaas net geen winst.
Mijn 2de proef ging stukken beter. Ze liep hier erg fijn wat ook wel te merken was aan de punten. 193 punten om precies te zijn en een 1ste plaats.
Dat betekende dus: parade rijden
.Nou hier komen de foto`s.
Enne wees niet te streng voor ons he!!
Losrijden

Klein beetje stelling rechts

Recht op zitten

Mag wat meer het neusje eruit

Handen wat lager en rechterop

Wijken voor het rechterbeen

Halthouden

Uitgestrekte stap

Galop

Halthouden en ........

Groeten

En als laatste een foto tijdens mijn ere ronde in de parade

Bedankt voor het kijken

Een reactie zou leuk zijn, tips zijn altijd welkom!