Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inez_25 schreef:Ok dat is duidelijk!
Mijn lesgeefster zegt mij altijd dat ik mijn handen lager moet dragen, dichter bij het zadel naar mijn knieën toe voordat hij aan teugel zou lopen. Ik heb hier al veel topics gelezen over dit onderwerp aan teugel lopen, maar mijn vraag is of jullie dan ook jullie handen iets lager gaan dragen?
Leorah schreef:bij de middendraf je hand niet naar voren, omhoog of omlaag doen, alleen je polsen wat openen (zodat de druk iets lichter wordt). Veel mensen doen hun handen naar voren, daarvan gaat A. Het contact verloren en B. Door te weinig contact verlies je een deel van je impuls en gaat je paard meer op de voorhand lopen, wat bij een middendraf uit den boze is.
Bij middenstap moet ik zeggen dat ik wel mijn handen meer naar voren plaats, zodat het paard meer lengte in de hals krijgt en lekker door zijn hele lijf ruime passen stapt. (hierbij ook niet het contact verliezen met de mond)
Heb ook problemen met de houding van mijn handen en ik ga vanavond maar even goed op mijn handen letten wat ik daar nou allemaal mee doe.