' Tis Deus Z (v. 't Is Voltaire) @ stage TerHofstede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

' Tis Deus Z (v. 't Is Voltaire) @ stage TerHofstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 16:37

Afgelopen week ben ik met Deus op 'stage' gegaan naar Ter Hofstede samen met Helliepel. Foto's ook van Helliepel!

We hebben 4x les (3x dressuur, 1x springen) gehad en ik wou enkele foto's van deze leuke week delen. Verder zijn we regelmatig gaan wandelen aan het strand.
We hebben wat verder doorgewerkt op de galop, de overgangen, wijken en SB (geen foto's van).

Deus is een (bijna) 6jarige ruin, springgefokt. Hij heeft voor ons vertrek ongeveer een maandje stilgestaan, op enkele korte ritjes na (examens).

Er is nog heel veel werk aan de winkel.
*Deus moet leren (en ik ook) om nageefelijk te blijven in zijn overgangen (vooral naar galop).
*Vroeger was hij erg lui, maar dit is nu al stukken beter, hij zou echter nog een beetje beter aan het been kunnen zijn.
*Ik zit precies wat kort op de foto's, waardoor mijn been wat raar ligt, kan ook zijn omdat ik mijn hakken soms optrek.
*Ik ga regelmatig wat achterover hangen bij het doorzitten.
* ... :+ En ga zo maar door.

Spring was ongeveer 1.5maand geleden en dat merk je ook. Eenvoudige parcourtjes kan Deus wel aan. Daarom hebben we een gebroken lijn gesprongen, vaak langs de kant waar hij liefst naar de hoefslag trekt. Ook een lijntje en vervolgens een dubbel, waar hij het soms wel wat moeilijk mee heeft. Het ging dus niet echt om de hoogte. Zie filmpjes!

Beginnen met balkjes lopen, de eerste keer sukkelde hij erover, de 2de keer ging beter:
Afbeelding

Dubbeltje:

Gebroken lijn + lijntje.
Ging niet zo schitterend maar geen beter filmpje van de gebroken lijn 8-)

Dressuur dag 1: voornamelijk aan de galop gewerkt.
Beetje losrijden op de cirkel:
Afbeelding

Afbeelding

http://i253.photobucket.com/albums/hh77 ... G_7438.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://i253.photobucket.com/albums/hh77 ... G_7455.jpg

Afbeelding

Dag 2:
Afbeelding

Pasje wijken, niet erg duidelijk:
http://i151.photobucket.com/albums/s130 ... ing035.jpg

Pasje verruimen, neusje der beetje uit.
Afbeelding

http://i151.photobucket.com/albums/s130 ... ing051.jpg

Dag 3
Afbeelding

Afbeelding

Uitdraven, been ligt teveel naar achter
http://i151.photobucket.com/albums/s130 ... ing099.jpg

Na de les nog even op het veldje gereden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop hem deze zomer B te starten (dressuur en springen).
Commentaar meer dan welkom maar hou het opbouwend.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:25

Hey Alizé
Hij loopt al heel wat meer gesloten +:)+ zeker die galopfoto's zien er echt goed uit.
Wat dat achterover hangen betreft: het is makkelijker als je helemaal rechtop zit. Dan moet je je buikspieren niet zo hard aantrekken, en ben je ook beter mee met de bewegingen, waardoor je paard beter in balans gaat lopen :)
De ankypads staan hem super! :~

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:32

Wat een leuke foto's Alizee :j En de ankydekjes zijn al goed in gebruik zie ik :D Nu nog matchende shirtjes en ge zijt compleet e :')

Deus loopt lekker, ziet er idd echt zoveel actiever uit dan tijdje terug :j Heb je veel gehad aan de lessen?

Chen

Re: ' Tis Deus Z (v. 't Is Voltaire) @ stage TerHofstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:39

Leuk paard, leuk koppie. Heb net even naar je andere topic gekeken en je ziet hem idd veranderen en al veel meer gesloten lopen en veel meer achterop. De galop vind ik er erg netjes uitzien. Alleen kantelt hij een klein beetje met zijn hoofd op 1 foto maar dat kan een moment opnamen zijn natuurlijk. Veel succes met jullie vedere vooruitgang en succes met starten!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:40

Ja dat kantelen, vroeg me af, heb je daarvoor een 'oplossing' gekregen in de les?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:48

Ja hoor, we hebben zeker bijgeleerd. Wijken en Sb gingen al een stukje fijner. Galop is hard oefenen :-)

Ivm kantelen: ik heb hier eigelijk niet zo'n last van (toch niet in draf). In de galop doet hij het soms wel eens als hij met teveel stelling loopt, op links loopt hij met iets teveel stelling, rechts dan weer iets te weinig. In ieder geval het viel haar niet echt 'op', hij kantelde mss wel een keertje maar niet vaak. Ivm stelling'probleem': beetje spelen met contrastelling, weer in juiste stelling zetten en dan pasje wijken, zo viel hij niet naar binnen.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:59

Als ik de foto's zie, vind ik jullie galop er erg goed uitzien!
Jullie gaan door die B vliegen hoor :)

Omdat het HAW is, ik zie u pinkje soms terug zo uitsteken :P En u hakken wat meer uitdrukken ;) Voor de rest vindt ik het er erg goed uitzien!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:01

Tnx Vicky, dat vliegen weet ik zo nog niet ;-)

Ja die pink, mijn eeuwig 'probleempje', ik doe het zo onbewust, geen idee hoe ik het kan verbeteren... Hakken moeten idd meer uitgedrukt worden!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:46

Erg mooi paard , maar vrij groot van stuk of ben jij aan de kleine kant ;-) ?

Afentoe lijkt het inderdaad of het paard wat kantelt , maar het kunnen ook de momentopnames zijn . Verder denk aan je pink , en het lijkt alsof je nog best veel moeite op hem hebt , begrijp mij niet verkeerd maar het oogt alsof je een vrij stevige hand nodig hebt en een behoorlijk been , oftewel alsof je hem naar voren moet 'drukken' . Zoiezo is het een flink beest met veel massa , dus grote kans dat het ook daardoor zo kan lijken . jullie komen er wel , veel succes!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:41

Joehoeee!

Mooie foto's :) Mooie Anky's :P
Ik vind hem dressuurmatig steeds beter lopen :j 't is niet wauww wat een vooruit gang, maar altijd opnieuw is hij toch beter aan't werken!
Super vind ik :D Ook springen ziet er goed uit, je ziet hem redelijk meedenken!
Jullie komen er zeker wel, je mag trots zijn op je Godje (Deus?) :+

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:18

Hij is inderdaad een beetje aan de grote kant voor mij :D Zelf nogal fijn en niet groot en hij is euhm ja, nogal groot en niet zo fijn :D
Hij was lang erg lui, en als hij niet 'moet' gaat hij ook niet écht werken, dus ik moet regelmatig wel eens hard zweten op hem ;-)

God kun je hem wel noemen ja :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:41

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:16

Ziet er elke keer beter uit, topic na topic :j
Hij galoppeert hier echt goed vind ik, mooi actief, en hij blijft goed gesloten :j Moet jij in B starten? dat gaat zo snel gaan! :))

Waar je moet op letten, zijn je handen, die vaak 'plat' zijn.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:40

aangezien mijn vorige post verwijderd werd... nog eens :)

Deus ziet er inderdaad telkens beter en beter uit, minpunten zijn je handen, en dat je dieper in't zadel mag gaan zitten en je benen wat langer maken (meer hielen naar beneden zodat je wat meer kan gaan drijven uit je kuit, soms knel je beetje met je knieën/bovenbenen denk ik). Maar hij wordt compacter en sterker dus 't komt echt goed ze :) Zou inderdaad geen schrik hebben voor de B :) Oefenen op die overgangen et voila, daar komen die eerste plaatsen :P

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 09:32

Jaana: je hebt idd gelijk, vond mijn benen ook al zo vreselijk uitzien... Moet dringend iets aan gedaan worden ;-)
Eerste plaatsen :D Hmm kga al blij zijn als ik de proef gewoon kan rond rijden ;-)