Dute @ trainen voor de wedstrijden (B) Verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

Dute @ trainen voor de wedstrijden (B) Verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:32

Dute en ik zijn nu druk bezig met het rijden van wedstrijden. Ze vind het nog erg spannend, daardoor gaat het nog niet allemaal van een leien dakje maar het gaat steeds iets beter.

we hebben nu tien wedstrijden gereden (binnen en buiten) en we hebben inmiddels 9 winstpunten. Nog 1 en we mogen L. Dat gaan we natuurlijk nog lang niet doen want ik wil haar eerst helemaal onspannen op wedstrijd hebben. OOk wil ik thuis wat over hebben voor de L want op wedstrijd gaat het altijd iets minder. (bij ons tenminste, door de spanning)

Dute is een 8 jarige merrie (sjaard x Naen)IK rij nu vier jaar, Dute was het eerste paard waar ik op zat en we hebben samen alles moeten leren.

We zijn druk bezig met lekker ontspannen op eigen benen lopen, neusje eruit. waar we hard op trainen en nog moeite mee hebben zijn de middengangen. We zijn nu van vieren naar 6 en 7 (1 x zelfs een 8) gegaan. Het gaat vooruit maar kan nog veel beter. Verder zijn we wat meer bezig met wat meer oprichting. Dute liep vaak heel erg laag, diep en op de voorhand. Daar zijn we nu dus hard mee aan het werk

eerst
Afbeelding

deze week
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
halthouden, heel vaak blijft er een beetje iets achter. voor mijn gevoel geef ik ik wel genoeg been maar toch lukt het niet altijd. Zijn er nog tips of moet ik toch nog meer been geven
Afbeelding

aan mijn houding is ook nog heel veel te verbeteren zoals:
* tenen recht vooruit
* hakken laag
* Been op de juiste plek
* Voor me kijken

Maar als ik deze foto zie dan zie ik wel dat het steeds wat beter wordt. Maar ik blijf het moeilijk vinden dat paardrijden :o
Afbeelding

ik hoop dat jullie mij van veel opbouwende kritiek willen voorzien. want nu ik de smaak te pakken heb (had nooit gedacht ooit maar een winstpunt te halen) willen ik natuurlijk steeds meer leren en verder komen

groetjes tanja

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:45

Ik vind het er erg netjes uit zien! Mijn commetaar is hakken uitdrukken. Zit wel veel verbetering in! Ga zo door. ;)

Deleted

Re: Dute @ trainen voor de wedstrijden (B) Verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:58

Let op je handen, je hebt nogal pianohandjes en je mag ze wat meer dragen en druk je hakken meer uit. ;)
Je ziet zeker verschil :D
Succes in de B en L :D

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:13

mooi beestje!
hij is erg mooi lang in de hals, en dat willen ze graag bij friezen zien in de B.
Ik heb zelf ook een Fries paard, en ben ook bezig haar langer te rijden om het maar zo te zeggen.
Veel succes op je wedstrijden!

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:44

mooi paard :D
in galop been lang maken , de rest is al gezegt! ;)

xx

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:50

Leuke fries. Misschien je beugels 1 gaatje langer. Ik denk dat dat wat prettiger rijd. Maar het uitdrukken van je hakken kan inderdaad ook al helpen.

Vind het er netjes en beheerst uitzien.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:42

Wij hadden ook een sjaard, maar die was het tegenovergestelde van jouw paardje! :+
Ze loopt nog steeds heel veel op de voorhand. Ik vind foto 7 er het beste uitzien. Hierop lijkt ze mooi in evenwicht te lopen.

Misschien dat het helpt om veel overgangen te rijden; hierdoor wordt de achterhand bespierder en gaat je paard vanzelf wat meer gewicht op de achterhand plaatsen! Succes! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:28

Op de eerste foto loopt ie onwijs op de voorhand. Het is wel veel beter, maar er moet nog wel aan gewerkt worden. Ook lijkt het alsof je afentoe kapstokjes hebt, of zie ik dat niet goed? Ziet er verder wel goed uit! Leuk paardje!