Ginger @ work in de hitte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LMR

Ginger @ work in de hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 19:55

Vandaag even lekker gereden in de buitenbak, die wel wat zwaar was. Ze was in het begin echt superlos, eigenlijk bijna té los.
Galop door de zwaarte van de bak voornamelijk binnen gedaan.

Ginger is een 12jarige merrie, en we zijn samen 3 wedstrijdjes in de B gestart. Daar is ze nog wat te heftig om een winstpunt eruit te slepen:P Lastige punten: op de voorhand vallen, galop. Voor mij het zitten op mn kont, het zoeken naar geld en mn handhouding.

Voor de rest laat ik het commentaar graag aan jullie over! (sorry als de foto's te ver weg zijn...)

1.Afbeelding
Even de beugels fixen

2.Afbeelding
loswerken, buiging niet helemaal lekker

3.Afbeelding
loswerken

4.Afbeelding

http://i90.photobucket.com/albums/k242/ ... 010179.jpg

5.Afbeelding

6.Afbeelding

http://i90.photobucket.com/albums/k242/ ... 010174.jpg

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding
Galop, zitten op die kadetjes!

http://i90.photobucket.com/albums/k242/ ... 010171.jpg

10.Afbeelding

11.Afbeelding

http://i90.photobucket.com/albums/k242/ ... 010182.jpg
begin halsstrekken

12.Afbeelding
Iets verruimen, valt op de voorhand en te diep

13.Afbeelding
Halthouden. Vierkant maar wel tegen de hand helaas

14.Afbeelding

http://i90.photobucket.com/albums/k242/ ... 010189.jpg
Binnen een galopje waar ik heel blij mee ben! We zijn van ver gekomen;)

15.Afbeelding
En klaaaar

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:02

Ik denk dat je los'werken' een beetje te letterlijk neemt. Je bent veel te veel bezig met die voorkant, terwijl je probleem is dat ze op voorhand valt. Teugels netjes op maat, handen voor en overgangen maken. Maak je paard van achter uit actief, als ze dan zakt aan de voorkant, heb je de achterhand er tenminste bij. Succes!

Jitske

Re: Ginger @ work in de hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:09

ziet er leuk uit. let op je voeten in de beugels en je neus in de lucht. probeer ook je schouders netjes naar achter te houden, maar let op dat je dan geen holle rug gaat maken, want je neigt nu al een klein beetje naar een holle rug ;). verdere punten geef je zelf al aan.
waar je bij je paard nog erg aan moet werken is het op de achterhand lopen, zoals horse_girl al zegt. als ze achter er goed bij is komt ze van voren vanzelf los en laag ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:19

Ik versta onder loswerken toch heel wat anders,die handen van jouw leiden een totaal eigen leven.
Verder mss wat meer naar voren blijven kijken en ik zou de achterhand er wat beter bij houden,dan
komt ze van voren vanzelf los ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:23

loswerken kan je beter doen met lang laag rijden en lekker voltes en overgangen te rijden..
dit met je handen is geen loswerken..
meer weg trekken..lijkt t iig zo op.
ik ben zelf ook geen goede ruiter maar ik zou als ik jou was de voorkant idd even wat minder aanpakken.
*een paard zakt meestal zelf als je overgangen rijd en goede ontspanning erin hebt.
En hoe meer en beter je ontspanning is hoe relaxter het rijden zou zijn!

dat duurde bij mij ook even om t door te krijgen maar kan je zeggen t helpt echt!

Probeer bijvoorbeeld gewoon al je handen netjes omhoog en bij elkaar te houden dat is al een punt beter.
En je paard dan van achteren actiever maken.

succes met je leuke paardje :D

EDIT:
nog een tip.
ik heb nu ook een nieuwe instructrice en ben nu echt bezig met knik in je ellebogen.
ellebogen bij je lichaam,schouders naar achteren.
benen stil en lang, vooruit kijken Dus voelen wat je zelf doet!
alleen been geven als je paard terug valt of juist vooruit moet.
en veel overgangen!

even niet op de hals van je paard letten.
probeer t maar eens t werkt echt!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:01

leuk paardje!
denk aan je houding en probeer haar hoofd ik meer omhoog te rijden ik vind dr net iets te diep zakken
verder ziet het er goed uit hoor

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:07

Het lijkt op de foto's als of je heel bewegelijk bent in je houding.
Vraag eens of iemand hem aan de longeerlijn wil doen, zodat jij lekker alleen op je houding hoeft te letten.

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:21

ten 1e vind ik dat je vrij veel naar beneden kijkt
ten 2e zoals de andere al zeiden dat je handen heel ergens anders moeten, tziet er nu uit alsof je m zagend naar beneden wilt krijgen

en als laatste moet je op je schouders letten dat die niet steeds naar voren vallen!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:26

Ik vind jullie een leuke combinatie, alleen loopt je paardje heel erg op de voorhand, deels doordat jij naar voren valt en je paardje zo naar beneden drukt.

Misschien kun je wat zitlessen nemen; b.v. 1x in de week laat je iemand je paard longeren, zodat jij je alleen maar op je zit hoeft te concentreren. Suc6! ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:32

leuk paardje,, zoals eerder gezecht probeer overgangen te rijden heel veel schakelen dan komt ze vanzelf van de voorhand af.
verder probeer aan je eigen houding nog wat te sleutelen want je benen en armen zijn vaak daar waar ze niet horen, ook val je teveel naar voren.

verder vindt ik jullie een leuke combinatie om te zien :)

wat ik nog wel dreig te zien is dat je zadel klappert aan de achter kant. dit kan ook jou houding en die van je paard beinvloeden.

groetjes tatjana

Guv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:58

Ik zou inderdaad ook veel overgangen en wendingen rijden, alleen maar figuren oefenen en geen enkele zijde een hele zijde op de hoefslag, dit zodat het paard dan gaat werken vanuit zijn achterhand. Ook moet je eens op je handen letten, ze liggen probeer ze rechtop te houden en houdt ze wat meer naar voren want ze liggen bijna op je schoot.. zo gaat je paard misschien ook minder trekken..

succes
Groetjes

Nog een tipje: Kijk vooruit en niet naar je paard je moet proberen te voelen wat hij doet zonder het te zien.. ;)

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 19:07

Bedankt voor de reacties allemaal!

Het klopt dat ze de neiging heeft op de voorhand te vallen, daarbij heeft ze haar bouw ook niet erg mee, en werk ik ook nog tegen met mijn houding.
Deze foto's zijn vooral aan het begin genomen dus het moment dat ze wat meer zakt van achter staat er helaas niet op.
Ik rijdt sowieso veel voltes en (schijn)overgangen.

Verder heeft ze ook moeite met de lengtebuiging dus daarom probeer ik haar bij het losrijden wat heen en weer te laten buigen in hals en lichaam, maar dat gaat echt met zachte hand en zeker niet met zagen.
Ik heb altijd al moeite gehad met de plaats van mijn handen maar op deze foto's komt het wel heel extreem over.. Het zijn ook maar momentopnames natuurlijk.

Ik ga er in iedergeval mee aan de slag, als het weer wat koeler is rijdt ik weer in de binnenbak met spiegels, wat mij ook veel helpt met mijn houding.

Tegen die tijd weer een update!

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:24

Leuke combi!

Op een aantal foto's is je boven lichaam scheef. Je binnenschouder komt meer naar achter. Hierdoor heb je automatisch kans dat je meer druk krijgt op je binnenteugel. Want tja je armen zitten daar toch aan vast hihi! :D Zelf ook problemen mee gehad dus vandaar dat het opvalt!

Misschien kan je er wat mee!

succes!