Galop op wedstrijd laat te wensen over

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Galop op wedstrijd laat te wensen over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:20

Ik baal er zo van, op wedstrijd laat mijn haf me gewoon 'in de steek' in de galop. Vooral de contragalop is gewoon slécht. Ze struikelt hier vaak (dus ze valt op de voorhand/is niet actief genoeg maargoed die twee gaan hand in hand).
Tuurlijk is de contra niet het makkelijkste onderdeel voor haar, in de training heeft ze er ook moeite mee maar ze doet het dan tenminste wel; ze heeft dan wel wat sprongverlies maar struikelt niet en loopt lekker door.

Ik zou bijna gaan denken dat zij zoiets heeft van; op wedstrijd kan ik je mooi pakken in de galop, dan doe ik lekker niet m'n best.
Als ik die galop goed zou krijgen scheelt dat me misschien wel 8 punten als het niet meer is.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Vandaag heb ik haar in de tweede proef op haar sodemieter gegeven omdat ze wéér struikelde, ik gaf haar echt een paar flinke trappen en toen kon ze die middengalop opeens wel ( :D ). Maar om nou bij iedere proef bij elke pas mijn spoor erin te rammen zie ik ook niet zitten..

CM_

Re: Galop op wedstrijd laat te wensen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:23

Misschien thuis wat meer doortrainen?
Contragalop vraagt naast balans oon de nodige souplesse, als ze echt zo struikeld denk ik eerder dat ze lichamelijk problemen heeft met de contra, ipv dat ze niet wil.

Neem een paar pasjes terug, laat een goede fysio naar de rug kijken en ga even lekker back to basic in je training, lekker over de rug laten lopen en na een maandje of wat weer opnieuw kijken hoe het dr dan vergaat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:30

Ik loop al een tijdje rond om er idd een osteopaat bij te halen :j Gewoon, om alles even te controleren.

Maar thuis struikelt ze dus niet, dus ze kan het wel.. Het is juist op wedstrijd dat ze 'minder' is.

CM_

Re: Galop op wedstrijd laat te wensen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:44

Je zegt dat ze er thuis ook moeite mee heeft, thuis moeten de oefeningen goed gaan, op concours zijn ze vaak net wat minder, gaan ze thuis al niet vlot, dan kun je niet verwachten dat ze het op concours wel goed doen, omdat er daar natuurlijk zowiezo wat gezonde stress bij komt kijken.
Plus een andere omgeving, andere bodem etc etc.

Oftewel, als thuis de contra moeizaam gaat, kun je verwachten dat het op concours nog net wat minder gaat.
Struikelen is een teken van onbalans , en wss verkort ze teveel in dr passen en verstijfd ze teveel in dr lijf.

Een goede fysio kan nooit kwaad om eens te laten kijken.
Pas op met osteo, laat dat gesla met die hamers achterwege, daar heb ik slechte ervaringen mee ...
Maar rijtechnisch valt er ook veel te verbeteren door back to basic te gaan :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:47

Ja ik laat er over ongeveer 2 weken een fysio bij halen denk ik :) . Woensdag ga ik op vakantie voor een week, dus daarna zou ze wel langs kunnen komen.

Iemand toevallig ervaring met ellen door menalda van schouwenburg?