Eerst even wat achtergrond informatie. Tathum is een manege pony op de manege waar ik dit jaar stage heb gelopen. Ik heb nu 2 x op haar gereden en we rijden dan ook niet echt op een bepaald niveau. Ik heb haar zelf ook vaker in de lessen die ik geef en ze is liever lui dan moe. Ze reageerd nauwelijks op t been en t zweepje doet dr eigenlijk zo goed als niks. ik had tijdens de les een klein spoortje om zodat ik als het nodig was ff duidelijk kon maken dat ze toch echt ff door moest lopen. Verder is ze wel heel makkelijk met stelling en buiging en ze geeft ook vrij makkelijk na, al wil ze dan wel nogal eens gaan hangen. Ja...ze heeft een pessoabit in... hier heb ik echter niks over te beslissen aangezien ze niet mn eigen pony is, maar een manege pony. Zie zelf t nut er bij haar niet van in, maar goed, de baas wil het zo.
Waarschijnlijk rij ik er nu nog 1 of 2 keer op, maar wilde jullie toch om tips vragen. Zelf vind ik dat ze nog wel actiever mag lopen, al was ik voor deze les wel al tevreden omdat ze al zo sloom is, maar t kan toch nog wel wat beter. Verder mag ik in stap en in draf met lichtrijden rechter gaan zitten. Handen gelijkhouden, die rare knik in mn polsen moet weg en volgens mij ben ik nog wat te streng met mn binnenhand. verder opbouwend commentaar is zeker welkom.
Ik heb net het eerste filmpje gezien, maar ik vind de kwaliteit eigenlijk te slecht om wat te kunnen zeggen. Bijvoorbeeld dat de pony een pessoabit in heeft kan ik eigenlijk al niet eens zien. Je weet in elk geval zelf al waar je aan moet werken en je krijgt begeleiding in de les dus dan komt het vast goed
Zoraida_04
Geplaatst: 27-06-09 12:19
Jammer dat de kwaliteit van de filmpje niet zo goed is. Probeer wel je armen tegen je lichaam aan te houden, handen wat meer bij elkaar en je geen pianohandjes
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
De kwaliteit van je filmpjes is namelijk niet goed genoeg voor RT-HAW.