Op het moment zijn we bezig met de voorbereidingen op de vliegende wissels en daar horen de appuyementen bij. De afgelopen twee maanden hebben we vooral de zijgangen in stap gedaan (schouder binnen, travers, renvers, appuyementen, pirouettes) en pas de laatste weken doen we ze ook in draf. Gisteren was de derde keer dat we een appuyement in galop probeerden (hij kan al wel netjes schouderbinnen in galop en travers gaat ook best goed).
Ik reed gisteren voor het eerst weer met sporen, maar heb gemerkt dat het weinig zin heeft op de momenten dat ik de correcte hulpen geef. Dan kom ik namelijk niet met mijn spoor ben z'n buik. Alleen als ik mijn been veel te ver naar achteren leg kom ik erbij, vandaar onze blooper. Dat is dus niet de bedoeling!
Dingen waar ik aan wil werken zijn met name mijn armhouding. Die ellebogen zijn een overblijfsel van mijn oude instructrice en ik wil er graag vanaf. Daar moet ik gewoon om denken, maar gisteren was ik te geconcentreerd op de oefeningen.
Zo ook mijn bolle bovenrug en hoofdhpouding (te ver naar voren). Ik moet gewoon even de tijd ervoor nemen om daarop te letten en dan zal het beter gaan.
Lb verliest op sommige momenten wat impuls, maar dat komt waarschijnlijk ook door de zwaarte van de oefening. We zijn er nog niet aan toe om tempowisselingen te rijden binnen de zijgang, maar dat is wel iets waar we naartoe werken.
Soms mag hij iets meer lengtebuiging hebben, dat komt meestal omdat mijn voorbereiding niet voldoende was.
Ook mag hij er soms iets meer doorheen, maar zelf heb ik het gevoel dat dat nog komt door de zwaarte van de oefening. Als hij wat sterker wordt zal hij wat meer kunnen ontspannen.
Ander commentaar is meer dan welkom, maar hou het netjes

Oefenen in stap. Mooi achterbeen. Hij mag er iets meer doorheen, maar we waren nog aan het warmstappen. Wel op mn eigen houding letten!

Fijn beeld, jammer van mn hoofd en armen.

Rek en strek
Laat je een berichtje achter?

Ik span de spieren bovenop mn schouder aan, waardoor ik mn armen wat naar buiten toe afsteek. Hierdoor zet ik onnodig spanning in mn nek en schouders.
Sorry als ik wat bot reageer, maar ik snap de logica niet helemaal.