Schaamte...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Schaamte...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 22:41

Pffff... ik zit hier echt al mee vanaf het begin dat ik Sierd heb. Voor de mensen die denken, huh? Sierd is mijn nieuwste ventje, een fries van 15 jaar en 1.58m hoog. Morgen gaan wij voor het eerst samen rijden. Alleeeenn....

Ik durf niet in de les mee te rijden, in de bak :( Ik voel me zo voor de leeuwen geworpen, ik ben zelf zeg maar heel erg verlegen. Ik durf het gewoon echt niet :n Sierd gooit best hoog op, en ik ben dit helemaal niet gewend, en ik ben zo bang dat er iets fout gaat. En omdat ik zo onzeker ben, breng ik dat toch ook over op Sierd, ofniet?

Ik wil morgen het liefste buiten gaan rijden, hij is heel braaf, dat hebben meerdere bevestigd. Hij liep ook caroussel en is heel vaak buiten geweest. Als ik buiten ga rijden, is er een grote zandvlakte waar ik lekker zelfstandig kan oefenen met staan-zit. Ik vind het veel fijner dan dat er een stuk of 10 man mij aan gaan staren, dan word ik zó zenuwachtig ;(

Het is niet zo dat ik lessen neem omdat ik niet kan rijden :') mijn moeder leek het verstandig om zo vertrouwen op de bouwen. Wat kan ik nou het beste doen? Ik ben nu al verschrikkelijk zenuwachtig voor morgen :o

Lieszje

Re: Schaamte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:44

Kan je niet gewoon in de bak voor jezelf rijden als het rustig is?
Ik moest trouwens ook erg wennen aan het rijden op een fries.
Zag er aan het begin ook niet uit :x
Lekker blijven oefenen, hopelijk komt alles goed!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:44

Vragen of je iets eerder mag beginnen? Zodat je wat kan wennen aan zijn gangen en daarna wat zelf verzekerder kan beginnen in de les. Of al eerder naar buiten morgen en daar goed oefenen en in de les dan wat rustiger aan te doen. Ook gewoon zeggen tegen je intructeur/trice! Wilt er vast rekening mee houden :)
Succes morgen!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:45

Het geeft toch helemaal niks als er iets fout gaat, je zit op les om te leren en we maken allemaal fouten, gewoon lekker gaan lessen en lekker rijden!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:45

Misschien kan er eens iemand bij je komen om je priveles te geven, je moet ergens beginnen en beter begin je met goede begeleiding. Iedereen is ooit begonnen, zorg je dat gewoon plezier hebt met je paardje dan zou ik zeggen dat het vast goed komt. En eerlijk toegeven dat je dit lastig vind, dat is helemaal niet raar.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:48

het geeft niet als er iets fout gaat!
IEdereen moet aan een paard wennen!
Haha dan heb je mij nog niet gezien op de eerste keren op mijn paard :') en hoppa weer 2m in de lucht :+
Maar uiteindelijk als je oefent in les word je beter!En dan krijg je juist vertrouwen!
Gewoon niet bang wezen!
Eens kijken hoe die 10man voor het eerst op zo'n hobbellig paard heeft gereden!
Maar maak je zelf niet schuldig!He tgeeft je een enorme kick later als het goed gaat!Ik ben ook heel verlegen .en heb- had zo'n hobbelknol.maar uiteindelijk wen je eraan!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:51

In het bos beginnen met oefenen of priveles zijn heele goede opties.
En dan smorgens heel vroeg priveles als er nog niemand is.
Ik heb er zelf ook heel veel last van ik reed eerst dan ook altijd om kwart over 8 smorgens op zondag.
Het is iets waar je vanzelf overheen moet komen je kunt er niks tegen doen het moet gewoon een keer voorkomen dat je gaat rijden en er nog niemanand is en dat je lekker geconstentreed bezig ben en er ineens mensen zijn en je dat niet in de gaaten hebt.
Dus gewoon voor jezelf gaan oefenen als het rustig is dan komt het vanzelf goed

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:54

Als je wat onzeker bent, zou ik niet voor de eerste keer alleen met hem naar buiten gaan.

Ik snap best dat je les met hem wil nemen, maar is het niet mogelijk om eerst een privé les te boeken op een tijdstip dat er niet veel mensen aanwezig zijn ;) ?!
Je intuctrice/instructeur heeft dan alle aandacht voor jou en je voelt je dan niet van alle kanten bekeken wat je meteen zelfverzekerder maakt :) .
En ja, een fries gooit misschien wel hoger op, (alhoewel daar ook weer verschillen tussen zijn :+ . Die van mij -moeder & dochter- voelen ook niet hetzelfde ;) ) maar je went er echt snel aan :) .
Succes ermee!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 23:02

Dankjewel voor alle tips :) Ik hoop dat als ik morgen naast Sierd sta, dan denk van: ach.. ik wil zooo graag op je rijden, dit is me gouden kans :D Ik wil namelijk wel heel graag op hem rijden, dus ik hoop dat dat gevoel me toch een beetje stimuleerd. Als er maar 2 mensen lessen, tja dan vind ik het niet zo erg. Maar ik heb welleens gezien dat er een stuk of 10 reden en de halve familie bij de bak stond... dan heb ik gelijk alweer zoiets van: laat maar ik ga niet. :') Ik heb gelukkig niet de angst om er op te stappen, ik stap op veel paarden zomaar op met alle gevolgen van dien #) Ook één van de redenen dat mijn moeder het niet goed gaat keuren als ik buiten ga rijden :n

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:24

Ik kan me voorstellen dat je moeder het niet goed vindt dat jij op alle paarden stapt als je moeite hebt met het lichtrijden op een paard met een andere gang, dat is op zich geen probleem maar je zult dan ook wat minder stevig zitten.

Veel succes en vooral veel plezier morgen!

gentle1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:14

misschien is het een idee om een kwartiertje eerder op je paard te gaan zitten en dan vast een beetje te oefenen en te voelen hoe je paard zit heel veel succes

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:30

Nou.. ik heb vandaag gewoon vrij gereden in de bak. Hij is wel liever lui dan moe, het was gewoon veelste benauwd, zand loopt natuurlijk zwaar en een bonte sjabrak, veel te warm. Het rijden ging heel goed, ik heb alleen nog gestapt hoor! Ik ga privéles nemen, en dan gaan we lekker draven. Ik heb namelijk weer een beetje moeite met doordrijven enz. Verder ging het best goed, het kon beter, want ik had de controle niet :P Alles op z'n tijd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:35

Lieszje schreef:
Kan je niet gewoon in de bak voor jezelf rijden als het rustig is?
Ik moest trouwens ook erg wennen aan het rijden op een fries.
Zag er aan het begin ook niet uit :x
Lekker blijven oefenen, hopelijk komt alles goed!

Hier the same! :D
het zag er bij mij ook niet uit in het begin hoor!
De galop vind ik nog steeds moeilijk uit te zitten.
Gewoon lekker gaan, lekker schijt hebben aan wat men denkt. :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:52

Lekker gaan genieten van je paard,heb maling aan een ander.Er zijn namelijk altijd mensen die hun mening klaar hebben en alles verschrikkelijk beter weten.Paard afkraken is ook nog eens zoiets.

Laat iedereen lekker zwammen,laat ze maar commentaar leveren...jij hebt toevallig wel even een paard onder je kont waar je helemaal weg van bent :D

Privé lessen vroeg in de ochtend zijn vaak goed voor je zelfvertrouwen :j de meeste mensen zijn hun billen dan nog aan het weken tussen de lakens :P
Op dit soort dagen waarbij onweer dreigt en het enorm benauwd is,kun je beter vroeg rijden.Hoe vroeger hoe beter...fijner voor jou...fijner voor je paard. ;)

Dus even kort samen gevat:

Ga lekker genieten van je paard,let niet op de mensen om je heen en probeer op een vroeg tijdstip wat privé lessen te nemen ;)
Er is niets om je voor te schamen,iedereen moet leren en iedereen maakt fouten,zolang jij van je fouten kunt leren ben je goed bezig.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:30

als ik jou was zou ik wel op les gaan
je neemt les om te leren, dus iedereen maakt fouten onder zo'n les
de gene die les geeft kan je er vast en zeker goed bij helpen
kan je anders ook niet priveles nemen?
het komt vast allemaal wel goed :(:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:27

Samira010 schreef:
Pffff... ik zit hier echt al mee vanaf het begin dat ik Sierd heb. Voor de mensen die denken, huh? Sierd is mijn nieuwste ventje, een fries van 15 jaar en 1.58m hoog. Morgen gaan wij voor het eerst samen rijden. Alleeeenn....

Ik durf niet in de les mee te rijden, in de bak :( Ik voel me zo voor de leeuwen geworpen, ik ben zelf zeg maar heel erg verlegen. Ik durf het gewoon echt niet :n Sierd gooit best hoog op, en ik ben dit helemaal niet gewend, en ik ben zo bang dat er iets fout gaat. En omdat ik zo onzeker ben, breng ik dat toch ook over op Sierd, ofniet?

Ik wil morgen het liefste buiten gaan rijden, hij is heel braaf, dat hebben meerdere bevestigd. Hij liep ook caroussel en is heel vaak buiten geweest. Als ik buiten ga rijden, is er een grote zandvlakte waar ik lekker zelfstandig kan oefenen met staan-zit. Ik vind het veel fijner dan dat er een stuk of 10 man mij aan gaan staren, dan word ik zó zenuwachtig ;(

Het is niet zo dat ik lessen neem omdat ik niet kan rijden :') mijn moeder leek het verstandig om zo vertrouwen op de bouwen. Wat kan ik nou het beste doen? Ik ben nu al verschrikkelijk zenuwachtig voor morgen :o

Ik zou je paard eerst beter leren kennen, dat meerder mensen kunnen bevestigen is geen garantie dat hij braaf is. Je weet zelfs het braafste paard kan onbetrouwbaar zijn met een onzeker ruiter. Waarom ga je niet eerder een keer alleen in de bak rijden. Zodat je je vertrouwen op kan bouwen voor je de les in gaat. Daarbij naar les ga je om iets te leren en mocht er iets gebeuren is er een instructeur bij die je advies kan geven. Succes en veel plezier.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:11

Als je priveles neemt.. dan komt het heulemaol goed xd