Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pashon schreef:paard loopt beneden haar tempo, lekker voorwaarts houden.
als je het moeilijk vind het paard uit te zitten zou ik vooral beginnen met je beugels langer en goed je benen lang maken dan zit je ook niet steeds zo te prikken.
Paard moet ook actiever van achteren, het dier doet werkelijk niks op het filmpje sukkeld wat rond en daar blijft het bij.
kortom beugels langer maken, zelf goed rechtop gaan zitten je zit erg in springhouding.
paard lekker van achter actief maken, niet de hele tijd maar draven en halthouden maar ook schijnovergangen dus arbeidsdraf, terug verzamelen, en dan (gecontroleerd) gas en vooruit.
vooral je houding stoord mij toch best wel, goed rechtop zitten lekker arrogant borst naar voren en neus de lucht in, benen lang houden en hakken wat naar buiten draaien.
Je handen stil houden vind het nog teveel ruk en pluk werk en dat is zo te zien helemaal niet nodig bij het dier, handen wat meer gaan dragen.
Vind het wel een enorm leuk paard, wat voor niveau loopt ze, hoe oud, afstammeling en haar stokmaat, ze lijkt me redelijk aan de maat.