schouderbinnenwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:08

heey iedereen,'
ik probeer met mn pony schouderbinnenwaards te doen, maar dan doet ze alleen haar hoofd naar binnen, als ik dan iets meer stelling vraag gaat ze van de hoefslag af... ik kan niet suupergoed rijden ofzo dus.. heeft iemand misschien tips??

Ayasha
Blogger

Re: schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:10

Les nemen en leren rijden voor je schouderbinnenwaarts wilt aanleren. SB is geen trukje, het is iets dat je paard kan door training en correct gereden worden. Het is een teken dat hij een stapje verder is in de opleiding.

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:57

Hoe lang rij je al met je pony?
Want je moet inderdaad ervoor zorgen dat je pony er klaar voor is. Het lijkt simpel maar voor het paard is dit een zeer vermoeiende oefening.
De bedoeling is dat je een houding neemt waarmee je direct een volte mee zou kunnen rijden. (moeiljk om uit te leggen)Maar dit moet dan wel op een rechte zijde. In het begin zijn enkele stappen al genoeg. En train eerst in stap, dus zeker niet overbelasten. Misschien helpt dit je beter:
http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=141

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:30

ik rij 8 jaar op een manege en ongeveer 2 jaar met mn pony.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:33

ik zou met die pony les nemen, ik rijd nu 7 jaar waarvan 4 jaar met tussenstop van 2 jaarop deze pony en zit nu pas voorzichtig bij schouderbinnenwaarts en traver.

het is echt een heel vermoeiende oefening wat je zeker niet zomaar moet proberen te doen, het is makkelijker goed aangeleerd als fout afgeleerd ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:03

Ik vind het eigenlijk spijtig dat je er precies een spelletje van maakt hier vragen te stellen.
Diegenen die antwoorden op jouw vragen steken daar echt hun werk in, en als je dan als antwoord krijgt dat het probleem toch al wel een beetje beter is en dat je het wel zelf zal kunnen oplossen is dit echt een beetje tegen de borststotend vind ik toch.
Je hebt hier nu 4 verschillende topics staan, allen bij de basis heel zwak, het probleem is niet bij het paard hoor, en je vraag nu hier over schouderbinnenwaarts das echt nog veel te vroeg om daar mee te kunnen starten, neem goede les , paardrijden is niet enkel een grapje.