Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Heeft je paard last van z'n rug? Past het zadel wel goed? Zijn de tanden recentelijk nagekeken?
Verder moet je andere medische oorzaken zoals oormijt etc. ook uit laten sluiten.
Blijkt het paard en harnachement helemaal in orde, dan kun je pas rijtechnisch het probleem proberen op te lossen.
JeroenK schreef:Mee eens.. en anders misschien tijdelijk een hulpteugel?
kleinvosje schreef:JeroenK schreef:Mee eens.. en anders misschien tijdelijk een hulpteugel?
Onee, bij een jong dier geen hulpteugel eraan knopen omdat hij zij hoofd schudt, die zal het denk ik alleen maar erger maken. Blijf even een poosje helemaal van de teugel af, om te kijken of hij het dan nog doet. Is dat niet het geval, dan moet je toch naar jezelf kijken, en dan vooral naar je handen. Wellicht zijn die te streng, houd je hem teveel vast? Diet hij het nog wel, dan denk ik ook aan oormijt.
JeroenK schreef:Nee hoor.. wij rijden (bijna) alle jonge paarden met slof.. en mankeerd niets aan die paarden hoor
), dan kun je dat rustig tegen Wilmer zeggen en hem eens vragen van goh, het stoort me echt dat ie dat doet, wat kan ik er het beste aan doen? Ik denk dat hij jullie als combinatie goed kent en het beste kan beoordelen hoe je hiermee om moet gaan behalve dan "negeren". Hij is een heel kundig iemand op dat gebied en ik denk dat hij er wel een oplossing voor heeft.