Sidera schreef:En eventjes een tijdje met andere paarden naar buiten gaan?
Is dat geen optie? Dus niet met het paardje waarbij je die problemen krijgt..
Als je paard dan wat zekerder is buiten gaat het met dat paardje waar je nu mee rijd misschien ook wel beter.
Haha, leuk dat je dat zegt! Dat dacht ik namelijk ook, en dat heb ik ook meerdere malen gedaan. Dan loopt ze gewoon door, net als waarneer ik alleen ben. Maar omdat dat andere paardje stopt, stopt die van mij ook, als ik er dan afstap en de leiding neem, gaat ze wel!
Terwijl ik met rijden nooit ergens last van heb, qua stilstaan en alleen maar achteruit gaan. En het is ook alleen maar als ik met haar naar buiten ga, maar in het bos lopen ze wel gewoon door! We proberen er ook zolang mogelijk op te blijven zitten maar soms moeten we toch echt afstappen omdat we best een groot stuk over een smalle weg moeten (waar het niet echt heel druk is hoor) voordat we op een fietspad zijn!
Maar bedankt voor de tips, ik ben eigenlijk al lang blij dat het alleen is als ze samen zijn. Maar het is wel erg jammer, omdat we het erg gezellig vinden en het is toch een soort aflijding want we trainen allebij erg hard!