ik zal ze even aan jullie voorstellen.
mijn lieveling is White Lioness. Ze is ongeveer 1 jaar oud en ik noem haar mijn kus konijn want ze geeft me altijd kusjes op mijn wang, neus, voorhoofd nou ja maakt niet uit, waar ze bijkan daar komt er wel een terecht.
Ze is moeder van 6 leuke kinderen waarvan ik er zelf 2 heb gehouden, Lionhearts Junior en Lionhearts Champion, die jullie hieronder ook zullen zien.
Hopelijk is White Lioness op dit moment 3 weken zwanger van Stampertje, ook hieronder te zien.

Hier lionhearts Junior, de zoon dus van White Lioness.
Zijn vader Lionheart leeft helaas niet meer. Junior is een mannetje en hopelijk binnen enkele maanden onze nieuwe dekram.
Hij heeft leuke manen en het is een echte vent hoor

Hier Lionhearts Champion, de volgende zoon van White lioness en Lionheart. hij lijkt als twee druppels water op zijn moeder. niet alleen qua kleur maar ook qua karakter.
Heel zachtaardig maar o zo ondeugend haha.
Ook hij word hopelijk een goede dekram.

Hier onze dekram Ebony.
Hij is nog maar pas bij ons maar als er iemand een kroelkip is dan is hij het wel.
Je kan hem als een vogel op je schouders zetten en heel de buurt door wandelen, hij vind het prachtig.
Hij heeft helaas heel weinig manen maar dat wil niet zeggen dat hij geen kinderen kan verwekken met veel manen.
Ebony denkt dat hij een vogel is vandaar de plankjes in zijn hok waar hij vrolijk opzit. Het is dat hij nog niet fluit haha

Hier onze dekram stampertje. Een heel apart gekleurd konijn met ook een heel vriendelijk karakter.
maar dit is heel normaal voor een leeuwekop konijn.
Ook hij heeft weinig manen maar heeft ons laten zien dat ook al heeft hij weinig manen, zijn kinderen zelfs de dubbele manen kunnen hebben.

Hier hebben we pukkie, een voedster met heel veel manen.
Helaas heeft ze tijdens haar zwangerschap bijna de helft uitgetrokken voor het nest maar dat is natuurlijk niet zo erg.
Ze heeft 6 kleintjes gehad waarvan 2 doodgeboren en hieronder kunnen jullie kennis maken met Milton, haar kleuter van 7 weken oud die ik nog even aanhoud voor mezelf.
Puk is ook een lekker eigenwijs konijn die niets liever doed dan het behang van mijn muren trekken
Als ze zwanger is dan is ze niet te genieten en kan je wel handschoenen aandoen om haar te voeren. zodra de baby's er zijn is dat geheel over en kan je er alles mee doen.

Hier Milton, de kleine van Pukkie en van Stampertje.
Milton heeft dus duidelijk de dubbele manen terwijl zowel puk als stampie enkele manen hebben.
Milton is gisteren 7 weken geworden en hij groeit als kool.

hier milton en pukkie samen in de kooi.

En als laatste onze voedster Lemondrop.
Ze is pas gedekt door Ebony en we wachten met smart haar eerste nestje af.
lemondrop is een leeuwekop met dubbele manen. Als ze loopt is het net of ze een luier aanheeft door al dat extra haar haha
Ook een heel grappig diertje die nu al leker aan het knutselen is in haar kooi.
zodra ze een neiuwe knaagsteen krijgt dan gooit ze dat ding alle kanten op.
maar goe dus dat er tralies zijn haha

Nou dit zijn dus mijn eigen leeuwekop konijnen, zijn het geen schatjes?
Mijn moeder had altijd hollanders en dwergkonijnen waar ze mee naar de keuring ging, en fokte er ook mee. Heerlijk, van die kleine bolletjes pluis als de oogjes eenmaal open waren...
>
ahhahahahaha