Het ligt er ook wel aan hoe groot de shetlander is. Als het een grote min. 1m en stevig gebouwd is, dan moet het kunnen maar voor het plaatje lijkt het niet echt mooi.
Ik zou het niet doen. Je bent al te zwaar en ook nog eens te lang imo.
Anoniem
Geplaatst: 22-06-09 15:21
Voor het plaatje hoef je niet te gaan maar ik denk dat het op een shet van minimaal 1 meter nog wel moet kunnen. Maar dat hangt er ook vanaf wat je ermee wil gaan doen. Heel intensief rijden en springen of 3 keer per week een rustig buitenritje. Dat laatste moet zeker kunnen. Met meer gewicht moet je wel extra kritisch kijken naar een goed passend zadel, zowel voor de pony als voor jou. Ik zie teveel shetjes waar gewoon iets opgegooid wordt omdat het kindje toch niets weegt. Ik ben van mening dat een grote stevige shet jou best kan dragen, maar dan is het niet meer dan fair dat je het hem daarin zo comfortabel mogelijk maakt.
Maar waarom kijk je niet voor een leuke a-pony. In die markt zit (zeker bij het jonger spul) best een overschot en kan je voor weinig een leuk pony'tje kopen wat toch iets groter gaat worden. Maar daar moet je natuurlijk wel het geduld, tijd en ervaring voor hebben.
maar als ik jou was zou ik gwn voor een leuke pony van 1.40 ofzo kijken.. ik vind als ik naar jou gewicht + lengte kijk zo'n pony beter
Ingerr
Geplaatst: 27-06-09 02:50
het kan wel, MAAR het moet wel een redelijke shet zijn, en je moet ook rustig aan doen en wat juliette86 ookal zei een goed passend zadel is ook van belang maar als je nog echt de sport in wilt gaan zou ik toch voor een c pony ( of groter natuurlijk) kiezen
Ik vind je te zwaar voor een shetlander (er komt trouwens ook nog het gewicht van een goed passend zadel bij en je moet je ook nog afvragen of jij nog past in het zadel dat op de shet past ).
Onze shetlanders zijn 1m07 en ik hou als maximum gewicht 40-45 kilo aan (inclusief kleding/zadel etc.) en als max. lengte zeker niet boven de 1m50
mimeslosydy
Geplaatst: 27-06-09 09:42
ik vind je te zwaar en te groot eigenlijk ik zou lekker met een D pony iets gaan doen ofzo dat is voor jou ook leuker lijkt mij want daar kan je ook meer mee enzo
Shetlanders kunnen veel hebben... qua gewicht moet het wel kunnen vind ik. maar voor het mooie is het mischien leuker om op een D-pony te gaan zitten maar ik vind het nog wel kunnen
Nee. Als je al niet te zwaar/lang bent zul je dat zeker nog gaan worden, en tegen die tijd zul je er zeker geen afstand meer van doen. Ik zou het dus laten. Als je echt iets met een shetlander wilt gaan doen zou ik in ieder geval zorgen dat je er naast staat, in plaats van erop.
daffy3
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-09 12:54
Ik wilde er alleen maar stapritjes mee maken, maar naar jullie meningen doe ik dat toch maar niet.
Ik ga kijken voor een D-pony, kruising Arabier/Welsh, die zou mij toch wel aan kunnen? Het is meer voor recreatie, niet dat ik er echt de sport mee in wil.
Borisje
Geplaatst: 27-06-09 16:25
Op een hele stevige Shetlander van rond de 1,10, 1,15 zal je nog wel passen, maar aangezien die bijna niet te vinden zijn, en je daar natuurlijk ook te groot voor wordt, kun je naar mijn inzien beter een grotere pony kopen, als je dat van plan was. (dus idd zal de D pony nog makkelijk passen hoor! Tenminste als je nog groeit (hoe oud ben je?) dan zou ik voor een E-tje gaan, dan blijf je er tenminste altijd op passen
ik vindt het redelijk groot en zwaar. maar hangt af idd van de maat van de shet.
nathalie2302
Geplaatst: 27-06-09 19:11
daffy3 schreef:
Ik wilde er alleen maar stapritjes mee maken, maar naar jullie meningen doe ik dat toch maar niet.
Heel verstandig! TOP dat je naar het advies luistert!
daffy3
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-09 20:56
En ik wil natuurlijk ook het beste voor de pony, dus een goed liggend zadel en zo, maar waar ik voor ga kijken is een grote D of kleine E pony. Ben benieuwd of het wat wordt, het is een merrie van 7 jaar. Ze is bomproof. Dus, ben benieuwd.
StalBerguil
Geplaatst: 28-06-09 12:18
Gewoon wat stapritjes kan best hoor en zoals al eerder vermeld kan een shet best wel wat hebben hoor. En als ik dit zo lees ben ik zelfs al te groot voor mijn Arabje van 1.47 zelf ben k 1.65 tis toch ook wat...
Ik spring af en toe wel eens met min shet maar dat is niet vaker dan 1 keer in de week. En dan ook zonder zadel maar wel met hoofdstel. Dan spring ík ook niet hoger dan 30 cm. Los springt hij 50 cm. Hij is 102 cm groot. Maar ik ben 1.60 en 45 kilogram. Dus ook al minder zwaar.