omdat ik toch nog wel wat tips kan gebruiken, plaats ik dit topic toch maar bij HAW.
na een vakantie van ongeveer 6 maanden is Jane (fan Skarsterlân) weer begonnen met werken. Ze heeft een heerlijk lang zwangerschapsverlof gehad, maar ze wilde nu toch wel weer graag aan het werk.
Elke roepen als de trailer voorbij kwam en maar slijmen. Nou, ze vind het werken weer geweldig! 
Informatie van Jane fan Skarsterlân:
Merrie
Fell pony
5 jaar
09-05-2009 bevallen van een mooie zoon.
Ze liep voor haar zwangerschapsverlof B + 5 en we we hebben 28-06-09 onze eerste wedstrijd weer.
Ongeveer 3 week geleden zijn we begonnen met longeren en op de foto's zit ik er weer voor de 4de x op. We reden steeds ongeveer 15 minuten. Wat nu ondertussen uitgebouwd is naar 25 a 30 minuten. Ze wordt afentoe nog wat sterk en weer op ander momenten loopt ze te diep. Ze vind het nog wat lastig weer haar draai te vinden. Maar dat is logisch en dit nemen we haar zeker niet kwalijk! We mogen zeker niet klagen want haar karakter is echt super. Het maakt haar helemaal niks uit dat haar veulen een eindje verderop in de wei staat te gillen. Ze werkt!
Antwoorden doet ze met uitstappen wel, onder het werk heeft ze het veel te druk. Echt zo grappig om te zien! 
Mijn verbeterpunten zijn:
- tenen naar binnen!
- soms wat strenge handen (zij wordt soms wat sterk en ik moet dan loslaten ipv proberen te corrigeren)
- soms iets te veel naar voren zitten, vooral in de galop.
Wat vinden jullie van deze mooie moeder?

Samen wachten aan de balk

Stappen

Drafje

Nog een drafje

Doorzitten

Galopje

Wat zie ik daar?

En nawerken
Ik vind dat je haar netjes rijd. Je geeft zelf al aan dat je wat ver naar voren zit af en toe. Moeten je beugels alleen niet iets langer?
( Ik ben eigenaresse van de pony en de zus van Ts