Ik rijd ondertussen M2 met Tiesto en heb eigenlijk tot nu toe niks te klagen. We hebben nu ongeveer 3 maand M2 gestart en we hebben 12 winstpunten dus we zijn Z-startgeregtigd
. We rijden dit jaar ook mee in het Z-viertal tijdens de Drentse kampioenschappen.Tiesto is nu 9 jaar maar ik heb echt het gevoel dat hij nu een beetje aan het puberen is. Hij heeft tijden dat hij erg fijn loopt en ook tijden dat hij niet zo fijn is. Gelukkig gaat hij op het moment erg fijn en ik ben druk bezig om hem Z1 klaar te maken. Hij kent het wel aardig hoor maar er moet nog het een en ander aan gesleuteld worden.
Tiesto is soms erg stug op links en dat maakt het rijden van de oefeningen op de linkerkant dan wel eens lastig. Hij wordt gelukkig nu veel losser en dat merk je ook gelijk.
We reden gisteren een thuiswedstrijd in Elim en niet zonder succes. Tiesto was met inrijden een beetje stug en kijkerig maar in de proef was hij aardig bij de les. In de eerste proef hadden we nagenoege geen fouten alleen wat kleine slordigheden door mezelf. De 2e proef ging voor mijn gevoel erg netjes alleen maakte hij een fout in de gebrokenlijn contra. Beide juryleden hebben me aangesproken met als commentaar: '' Super fijn paard en erg mooi type. In dit paard zit zeker veel meer in!''
Altijd leuk om te horen natuurlijk (A). De 2e jury vond hem overigens wel een beetje strak maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet, ach jaa zo heeft iedereen wat. 1e proef had ik 188 en was ik 4e en 2e 181 dus beide proeven een winstpunt. De rubriek is in handicap verreden en ik was dan ook de enige van het M2 die winstpunten had. in de eerste proef had ik 14 punten meer dan nr:2. Foto's van het inrijden heb ik niet, alleen van de proef.Genoeg gekletst. Hier wat foto's
Commentaar zou leuk zijn maar blijf wel een beetje lief voor mijn kleine(grote) puber

Afwenden

Halthouden; FOEIII NIET VIERKANT

Door een S van hand veranderen

Uitgestrekte draf waar Tiesto vaak hoge cijfers voor scoort en wat hij erg leuk vind om te doen

Tiesto zit wel erg moeilijk dus vandaar dat ik soms ook een beeetje moeilijk kijk

Nog meer strekken; Hier komt hij een helaas een beetje te diep

Inzet slangenvolte in contra galop. Mijn handdd

Dit was in de 2e proef. Hier werd Tiesto erg heet. Helaas wééér mijn hand

Probeer wel sommige stukken meer met je buitenteugel te rijden, al snap ik dat dat niet heel makkelijk is als je paard heet wordt. Qua houding zit je netjes, je onderbeen zou voor het plaatje nog iets verder naar achter mogen, maar dat maakt niet heel veel uit.
(werkt heel goed