Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eppie38 schreef:Het kan een soort stalgebrek zijn maar ook bv het vragen om meer teugel, probeer eens of hij het ook doet als je met lange teugel rijdt dan is het gewoon een beetje stalondeugd (rijondeugd).
Het kan ook zijn dat hij last van zijn mond heeft, paarden zijn slim en hij weet al wanneer je hem poetst dat hij opgezadeld word.
Probeer gewoon alle dingen uit te sluiten kom je vanzelf bij de reden waarom hij dat doet.

corientjuhh schreef:Overleg het eens met de manege eigenaar
Als het een goede eigenaar zou zijn dan gaat ie er vast wel op in
moonfish13 schreef:Dat schuren kan ook gewoon iets zijn wat niet consequent afgestraft is.
Er zitten veel verschillende ruiters op, de een laat het wel toe en de ander niet.
Het gevolg is dat het paard het gewoon elke keer probeert.
liendv schreef:ik denk ook dat hij mss probeerd om meer te kunnen zien zo, door het schudden van zn hoofd word zijn gezichtsveld toch al iets breder en groter dan als hij gwn zou blijven stilstaan, of mss is het gwn een stalgebrek, heeft hij dat ook al gehad toen hij wel nog volledig kon zien? als dat niet het geval is zal en vast wel komen door dat hij nu niet meer zo goed ziet.
Pieder schreef:Is je paard wel goed aan je been? Die van mij heeft het ook een tijd gedaan. Ik ben haar toen (onder begeleiding) heel veel overgangen gaan laten rijden. Buitenteugel er heel goed aanhouden. Uiteindelijk was het weg, valt ze iets terug aan mijn been dan openbaart zich het weer. Goed je been eraan en buitenteugel eraan en denk erom dat je je teugels goed op maat houdt en dat die door het schudden niet steeds iets langer wordt. Succes!