wanneer kan ik op zijn rug klimmen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alskarskogen

wanneer kan ik op zijn rug klimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:45

vanaf woensdag heb ik een pony die vanuit ver weg kwam dus lang op transport heeft gestaan. donderdag met het wandelen wat nerveus met het wandelen maar dat begrijp ik helemaal, want alles wat hij zag was natuurlijk nieuw. vrijdag en vandaag was hij zo rustig met het wandelen dat hij wel los achter me aan kon lopen. hij kan op commando stoppen met wandelen. heb hem ook in de buitenbak laten lopen om hem te laten wennen en hij begon ook gelijk te rollen, hij heeft nog geen stap verkeerd gezet. maar nu is hij dus 3 dagen hier geweest en ik vraag me af wanneer ik op zijn rug kan klimmen? hij is een aantal keren bereden zonder problemen en ook daar deed hij geen stap verkeerd en vond alles wat je met hem deed positief. nu wil ik niet te lang wachten want dan kan ik zometeen misschien opnieuw beginnen. ik vertrouw hem nu al en hij voelt zoals het te zien is ook prettig met mij.

kan ik vanavond al op zijn rug klimmen en een paar rondjes stappen? of moet ik nog een paar dagen wachten?

Bopje

Re: wanneer kan ik op zijn rug klimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:47

je kan het proberen :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:49

gewoon gaan rijden, paarden zijn van zichzelf dieren die veel beweging nodig hebben omdat ze vlucht dieren zijn.

alskarskogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:55

ja maar omdat hij maar een aantal keer bereden is wel zonder problemen. en wij elkaar maar 3 dagen kennen en hij wel een lange reis heeft gemaakt. maar ik wacht nog wat reacties af en waarschijnelijk klim ik vanavond op zijn rug. ben benieuwd.. hij heeft nog niet echt spieren, maar voor het stappen moet dat niet voor problemen zorgen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:58

als het goed voelt, en jij bent de enige die kan weten wanneer dat zo is :)

alskarskogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 15:01

ja voor mij voelt het meer dan goed. alleen moet natuurlijk ook aan het paard denken. nieuwe eigenaar, nieuwe omgeving

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:04

als jij het vertrouwt zou ik er gewoon op gaan.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:05

Dan zit het denk ik wel goed hoor,
als jij je er goed bij voelt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:14

Ik zou eerst een paar keer longeren als ie echt zo'n lange reis heeft gemaakt.
Op zich moeten dieren er goed tegenkunnen, maar als ie nog niet lang zadelmak is zou ik er gewoon extra voorzichtig mee zijn.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:36

Ik zou bij elk nieuw paard wat ik zou krijgen toch minimaal een aantal weken op de grond bezig zijn om een band op te bouwen. Gewoon lekker poetsen, wandelen, grondwerk etc. en dan pas rijden. Maar dat is wat ik zou doen, er zijn genoeg mensen die er de volgende dag al opstappen. Maar zeker bij een paard die uit verweggiestan komt, zou ik zeker veel tijd geven zodat hij helemaal op zn gemak is en dan pas rijden. Niks overhaasten.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:39

eerst een aantal dagen longeren, dan kort erop en zo opbouwen. Wel altijd eerst even longeren, zodat de eerste energie er uit is.

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:36

ik zou ook eerst even longeren en met een hulpje erop gaan klimmen en een paar minuten (aan de longe) uitstappen, dan voel je wel hoe hij is.

_nicky1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:20

eerst even longeren , en dan met iemand die ernaast loopt kun je er wel op denk ik , als je het zelf vertrouwd