Mijn paardje is enige tijd kreupel geweest, er zijn foto's gemaakt daar was niets op te zien. Ik mag hem nu licht aan het werk zetten, en as woensdag moet ik met hem naar de fysio in kootwijk.
Nu vroeg ik me af, ik ben al enige tijd bezig met stappen op asfalt (harde ondergrond) hier loopt hij goed op.(dit doe ik buiten)
Wat moet ik met draven doen? in de bak lijk mij in een keer erg zwaar (vanwege het zand) en op t asfalt lijkt mij weer zo hard.. buiten in t gras kan evt ook, daar lopen ook paadjes met zand...
Ik zou met een paard dat kreupel is geweest, niet op het harde asfalt gaan draven. Stappen is geen probleem, maar in de draf wordt de druk op de pezen en gewrichten veel te groot. Je zegt dat je bak te zwaar is, dat is zowiezo, kreupl geweest of niet, niet best voor de pezen. Laat een prof naar de bodem kijken, en ga ondertussen met je paard in het land rijden. Zoek een vlak stuk uit, gras niet te hoog, liefst net gemaaid. Kun je gelijk het recht rijden op je benen oefenen!
Succes!
Nell_
Geplaatst: 19-06-09 20:32
Ik zou je DA om raad vragen. Want straks doe je iets wat eigenlijk niet had gemogen, en ben je misschien verder van huis!
Het ligt aan de oorzaak van de kreupelheid, of je beter op een zachte of wat hardere bodem kan draven. Ik zou dat ook even met je dierenarts overleggen.