mijn paard is een druk vurig paard en is zeer gevoelig voor het been. Ene keer accepteert ze het been beter als de andere keer. En komt zo op aanlegging van het been terug. Vaak is het probleem gaat ze knabbelen op bit en ben ik de verbinding kwijt

de stap : is flink voorwaarts met af en toe nagevelijk stukken tussen door. Zij zet niet genoeg haar achterbeen onder de massa. Paard is erg op de voorhand. Als ze neerwaarts loopt gaat ze heel veel knabbelen zodat je eigenlijk je 'druk" weer kwijt bent. En stapt ze dus weer in een sneller tempo weg. Wanneer ik steeds ga terug houden naar halthouden en geef haar weer meer teugel gaat ze weer sneller.
de draf : Begint ze vaak snel, ik probeer haar altijd terug te rijden op volte te zetten ( deze te openen en te verkleinen). Maar dan dat been weer eventjes is aan been en aan de teugel. en dan plots schrikt ze en rent er vandoor ( ook op de volte ) Ze is wel weer na enkele passen terug, maar ben ik mijn verbinding kwijt. Als ik teveel mijn been aanleg zwaait ze ook nog eens maar haar staart. Ook in de draf zet ze haar achterbeen er niet voldoende onder de massa. Ik vind het ook zeer moeilijk om haar in de draf terug te rijden omdat mw haar eigen gangetje vaak aanhoud. ( tips)
de galop : Geef ik haar de ruimte om aan te galopperen gaat in de eerste instantie goed ( weinig druk met het been) en vervolgens doet ze net of ze schrikt en ben ik haar eveneens weer kwijt. In de galop heeft ze erg snel de neiging om zich op te kroppen en geef ik haar meer teugel dan heeft ze weer de kans om gas te geven. Ze verkleind zelf de volte op
ik word er beetje moe van af en toe

Wie kan me helpen met die paard en heeft tips.
Ik rijd altijd op een volte om dat mw eigenlijk bang is een bepaalde hoek en daar gewoon niet doorheen wil. Vaak verlies ik de constante druk zowel met been als de teugel. Ze probeert er er steeds onderuit te komen.
aan haar rug ligt het niet meer heb haar 3 x bij osteopate gehad en de wervels zitten nu allemaal goed.
Heb net een ander zadel aangeschaft wat goed ligt.
Het is een beetje moeilijk allemaal aan worden ( ga wel as zaterdag les rechtrichten doen)
wie o wie ik hoor het graag maak me blij