Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maikeltje schreef:Sowieso ben ik geen voorstander van beenbescherming en al dat soort troep. Mn paardje heeft een zeer gevoelig huidje en ik ben bang dat ze daar alleen maar schuurplekken van krijgt. Buiten dat, ze verwondt zichzelf niet, omdat ze enkel haar voorhoeven aantikt. Ik wil juist op zoek gaan naar het aanpakken van de oorzaak, geen symptoombestrijding.En anders beenbescherming en springschoenen aan doen zodat ze zichzelf niet verwond....
noviceh schreef:maikeltje schreef:Sowieso ben ik geen voorstander van beenbescherming en al dat soort troep. Mn paardje heeft een zeer gevoelig huidje en ik ben bang dat ze daar alleen maar schuurplekken van krijgt. Buiten dat, ze verwondt zichzelf niet, omdat ze enkel haar voorhoeven aantikt. Ik wil juist op zoek gaan naar het aanpakken van de oorzaak, geen symptoombestrijding.En anders beenbescherming en springschoenen aan doen zodat ze zichzelf niet verwond....
Ik kan inderdaad wel overleggen met mn hoefsmid om bij de voorhoeven aluminium ijzers of ijzers die makkelijker afrollen te laten beslaan. Hoewel ik bij aluminium ook weer mn twijfels heb, aangezien deze slijten als een gek.