Daisy 4x onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

Daisy 4x onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:47

Zoals ik in de titel al zegt, dit is daisy voor de 4x echt onder het zadel. daarvoor wel gelongeert en 2x eropgezeten paar rondjes aan de longeer lijn.
We hebben nog niet echt een niveau aangezien we net begonnen zijn. ik ben vooral aan het oefenen dat ze mooi ontspannen loopt, maar wel doorloopt Dat vind ik ook erg belangrijk. Ook probeer ik of ik soms de teugel wat meer kan aan nemen aangezien als ik dat doe ze haar hoofd niet meer zo goed stil houden. Dat komt vooral door de het druk op het bit wat ze niet gewent is. Ik ben niet vanplan haar uit tebrengen op wedstijden ooit, aangezien ik haar voor iemand anders inrijd. Toch vind ik het persoonlijk er goed gaan na 4x echt aan het rijden.

zelf moet ik vooral letten op kapstok voeten, omhoog kijken, en mijn handen.

Daisy is 4 jaar, en pas net op onze stal

1)
Afbeelding
eerst nog even longeren voordat ik er opga.

2)
Afbeelding
longerer hoofdje

3)
Afbeelding
nog even poseren voor het echte werk

4)
Afbeelding
stap, op mijn handen letten

5)
Afbeelding
stappen

6)
Afbeelding
van voren, kapstokjes

7)
Afbeelding
draf, mischien tegels wat korter

8)
Afbeelding
weer een stap foto

9)
Afbeelding
galop foto

10)
Afbeelding
daisys mooie hoofdje

De foto´s zijn vooral links om aangezien dat makkelijker te fotograferen was.
Ik heb wel ook rechts gedaan.
ik hoop dat jullie het leuk vonden, commetaar is welkom.

kirstin

Re: Daisy 4x onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:26

Ziet er erg goed uit zeg! Vooral voor de 4e keer!
Goed dat je het belangrijk vind haar voorwaarts te houden. dat hoofdje komt vanzelf wel.

Ik denk alleen dat je hoofdstel iets te groot is. De bakstukken lijken wat los te zitten. Daar zou ik nog even goed naar kijken.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:32

Op foto 7 en 8 vind ik je handen erg streng lijken! Probeer een licht contact te houden vanuit een stille hand en kom verder nog niet teveel aan de mond. Dat komt vanzelf wel. Verder ga ik met Kirstin mee.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:03

kirstin schreef:
Ziet er erg goed uit zeg! Vooral voor de 4e keer!
Goed dat je het belangrijk vind haar voorwaarts te houden. dat hoofdje komt vanzelf wel.

Ik denk alleen dat je hoofdstel iets te groot is. De bakstukken lijken wat los te zitten. Daar zou ik nog even goed naar kijken.

hoofdstel was inderdaat te groot, heb ik aangepast. alleen nog niet op deze foto´s

HelgaV schreef:
Op foto 7 en 8 vind ik je handen erg streng lijken! Probeer een licht contact te houden vanuit een stille hand en kom verder nog niet teveel aan de mond. Dat komt vanzelf wel. Verder ga ik met Kirstin mee.

ik zal er proberen op te letten, ik zie nu inderdaat dat het er wel heel streng uitziet

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:05

het ziet er goed uit, alleen je zadel ligt te ver naar voren!
Het zadel mag niet op de schouder liggen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:08

Je zadel ziet er niet echt goed uit, die ligt inderdaad niet helemaal goed. Op de laatste foto lijkt het bit ook te klein, je handen storen me ook erg. Naar voor die handen, laat haar op haar eigen benen lopen. Ga zelf ook rechtop zitten, benen lang.

Erg mooi paard verder, rustig aan mee doen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:52

Dat wilde ik ook zeggen.. je zadel ligt echt niet goed.. te ver op de schoft en over de schouders.. als je hier te lang mee door rijd zal je paard snel last van zijn rug krijgen.. doe er wat aan bij de zadelmaker.. succes samen!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:17

Het ziet er uit dat je nogal erg streng bent met je handen, laat hem los van voren en hem eerst leren op zijn eigen benen te lopen. Dan komt het nageven vanzelf, eerst maar even kilometers op de teller krijgen. Succes.

Voor de rest vind ik het een erg knappe haff!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:43

denice schreef:
Je zadel ziet er niet echt goed uit, die ligt inderdaad niet helemaal goed. Op de laatste foto lijkt het bit ook te klein, je handen storen me ook erg. Naar voor die handen, laat haar op haar eigen benen lopen. Ga zelf ook rechtop zitten, benen lang.

Erg mooi paard verder, rustig aan mee doen!

JulienSVU schreef:
Dat wilde ik ook zeggen.. je zadel ligt echt niet goed.. te ver op de schoft en over de schouders.. als je hier te lang mee door rijd zal je paard snel last van zijn rug krijgen.. doe er wat aan bij de zadelmaker.. succes samen!

vincentlover schreef:
het ziet er goed uit, alleen je zadel ligt te ver naar voren!
Het zadel mag niet op de schouder liggen!

ik zal een naar het zadel laten kijken ik wil haar namelijk niet verpesten met een verkeerd zadel. ik zal er na laten kijken, of een ander zadel gebruiken.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:57

Commentaar over je hoofdstel en zadel is al gegeven.
Heb je veder les? Ik zou er wel even een ervaren iemand bijhalen. Een groen paard beleren is niet niks, als jij het op de ''verkeerde'' manier doet kan je pony daar ze hele leven nog last van hebben. Neem je teugels een kilometer korter en handen omhoog. Zo leer je het hem verkeerd aan.
Leuk beestje hoor! Zij doet het wel braaf voor de 4de keer! Succes met alles.

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 06:11

Ik vind het eerlijk gezegd heel waardeloos. Dit is de 4e keer dat ze onder het zadel is, en jij galoppeert al gelijk? Laat haar eerst eens wennen aan iemand op haar rug. Een mooie balans opbouwen, en vanuit daaruit kun je weer verder werken.
Rest van het commentaar is al gegeven

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:33

Ik vind dat je voor de 4e keer onder zadel veel te hard van stapel loopt.
Je doet veels te veel met je handen. Probeer te sturen met je benen en je zit.
Daisy is duidelijk nog bezig met het vinden van de balans. Laat haar dat eerst doen voordat je aan de galop gaat beginnen.
Waarom zo´n haast dat er al een galop bij moet?

En inderdaad, je tuig eens goed en kritisch (laten) bekijken zou geen slecht idee zijn.

Ik denk dat je nog heel wat werkt hebt om dit op een correcte manier aan te pakken.
Doe dit niet alleen maar zorg voor hulp. Zodat het ook voor je paardje leuk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:38

Een tip voor met het longeren:
Niet de teugels los laten hangen, of achter de beugels doen. Dan flapperen ze heel erg en dat is onrustig in de mond van je pony.
Wat ik altijd doe is de teugels over de hals leggen (net als wanneer je gaat rijden) en dan onder de hals (waar het boogje van de teugels hangt) de linker en rechter teugel om elkaar heen draaien. Je kan dan de keelriem er tussendoor halen en vastmaken. Op die manier zitten je teugels zo dat je pony er nooit in kan stappen, en het hangt veel stiller dan wanneer je ze achter de beugels doet. Je pony kan ook makkelijker zakken in de hals zonder dat ze door de teugels wordt belemmerd.

Verder ga ik mee met het commentaar van Silence.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:10

ziet er niet verkeerd uit voor de 4 de keer,
ik rij ook paarden in maar de galop hou ik voor het laatste gedeelte,mijn fjord is nu anderhalve maand onder het zadel,de galop ben ik nu pas mee aan het pakken aan de long,
ik ben benieuwd na meedere topics.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:51

Ziet er mooi uit. :D Je neusriem moet alleen wat hoger.. ;)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:25

Ziet er leuk uit, maar ik zou als je haar nu aan het inrijden bent, het zweepje weglaten!!, waarom zou je die nodig hebben??

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:58

leuke pony en wat doet ze het goed voor de 4e keer!
ik ben het met ch_ntii123 eens zweepje kan je altijd nog pakken eerst gewoon weg laten

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:20

Het ziet er niet verkeerd uit voor de 4de keer. Ik ga wel mee met het commentaar over het zadel en hoofdstel, en pak je teugels wat korter. Verder vind ik het wel erg vroeg om al te gaan galopperen als je er pas voor de 4de keer op zit.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:08

Ik vind dat je veel te veel van haar vraagt, en wát je vraagt vraag je ook nog eens op helemaal de verkeerde manier.. Ik denk niet dat je les hebt?

Laat je paard op eigen benen lopen, voorwaarts en aan de voorkant gewoon contact houden. Niet gaan lopen plukken! Handen voor je dragen en gaan. Dan komt ze , als het goed is, vanzelf. Ik zou hier heel serieus mee aan de slag gaan, denk dat je veel te hard van stapel loopt..