Romero v. Gringo op springconcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

Romero v. Gringo op springconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 18:08

Hallo allemaal.

Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's van Romero heb geplaatst. Ik heb Romero nu 1 jaar, en we zijn al ontzettend vooruit gegaan.

Ik ben nu met hem L2+6 en BB springen.
Ik start met hem nog in de BB omdat ik het heel rustig wil opbouwen. Hij raakte eerder van de kleinste, simpelste hindernis in paniek, gooide zijn hoofd omhoog en wilde niks meer. nu springt hij eigenlijk alles, glimmende hekjes, muren.. de laatste tijd zijn we vaak foutloos, maar ik heb hem nog niet zo heel vaak gestart. Ik doe rustig aan, wil het niet overhaasten, en eerst deze goede lijn bevestigd hebben. Al heb ik wel vaak het gevoel dat we al klaar zijn voor het B :) ik denk ook niet dat dat nog lang gaat duren.

dit zijn foto's van een onderlinge wedstrijd en van CH Eext.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips en commentaar zijn welkom! zelf vind ik dat ik op zich voldoende meegeef met mijn hand, maar dat ik mijn hand vaak nog te hoog houd, teveel op de manenkam.

AmberHeijman

Re: Romero v. Gringo op springconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:25

het ziet er netjes uit. :) Let alleen wel op je voeten/benen; Die leg je een beetje naar achteren. Maaar, ikvind dat je een hele nette houding hebt, en een heel leuk paard. :))

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:59

Je benen moeten wel naar achteren anders heb je nooit balans....
Ziet er goed uit ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:03

Mellanii schreef:
Je benen moeten wel naar achteren anders heb je nooit balans....
Ziet er goed uit ;)

Die vind ik een beetje raar. Je moet noujuist proberen je benen zo goed mogelijk op je plek te houden. Hoe verder je je benen naar achter gooit, hoe minder balans je hebt, want je ligt dan plat op z'n hals en de balans is dan volgens mij ver te zoeken hoor.
Ik vind overigens niet dat de ts op de foto's te ver met d'r been naar achter zit, ze zou d'r hak iets meer uit mogen drukken en wat minder op d'r knieen mogen steunen, maar verder zit ze er best goed op :j

Vind het er overigens netjes uitzien, ziet er beheerst uit :)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:29

nee ook niet zover naar achteren maar wat ik bedoel is dat je nooit je been helemaal op de perfecte ligging kunt houden.