Hoe van laag en ontspannen naar nagevelijk ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Hoe van laag en ontspannen naar nagevelijk ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 17:58

Na bijna twee jaar les gaat het eigenlijk heel goed met ontspannen en laag rijden. Ik dacht dat hij mooi aan de teugel liep maar mijn lesgeefster zei dat dat pas de volgende fase is. Onze eerste wedstrijd hebben we gehad en met een mooie 4de plaats was ik heel blij !! Er stond bij vermeld dat mijn pony hele stukken al erg mooi liep maar soms nog de teugels uit mijn hand trok. Maar hoe kan ik dat precies gaan oefenen de overgang naar nagevelijk ?? Volgens mijn lesgeefster moet ik nu meer druk op mijn teugels gaan nemen en drijven maar daar wordt hij enorm dwars van.....ik moest het ook gedoseerd gaan oefenen ( niet te lang achter elkaar ) maar hoe hebben jullie dat gedaan ???

Binky18

Re: Hoe van laag en ontspannen naar nagevelijk ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:45

mijn pony neem ook genoegen met alleen laag lopen.
als ik hem na het losrijden naar beneden "vraag" en hij loopt zo laag, blijf ik doorvragen, tot hij iets meer opricht en nagevelijk loopt, dan pas meer meegeven en ontspannen. zodra hij weer omlaag zoekt de druk iets opbouwen of evt klein beetje aandrijven, dit hielp bij mij perfect

Scum

Re: Hoe van laag en ontspannen naar nagevelijk ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:39