Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Even tanden op elkaar, even doorzetten! vienna2 schreef:Toen ik mijn paard kocht steigerde ze ook.
Wij hebben het haar afgeleerd (in 3x rijden) door
iemand met een lange zweep in het midden te laten staan en elke keer als ze stopte er naar voren te drijven met de lange zweep.
En natuurlijk als ze het goed doet haar veel belonen. Ze had al gauw door dat steigeren of verzet niet meer de bedoeling was.
Heb er nu een super paard aan !
smeerpudzj schreef:ik heb dit probleem ook gehad, ondertussen gelukkig alweer een stuk minder.
maar iedereen zegt altijd voorwaarts houden, omtrekken, vlinke tik geven, oid.
dat hoefde ik echt niet te proberen, ik kreeg mn pony echt niet naar voren, ze plantte haar achterbenen in de grond en hoe harder ik dreef hoe hoger ze steigerde.
en als ik haar een tik geef, precies hetzelfde effect..
vienna2 schreef:Toen ik mijn paard kocht steigerde ze ook.
Wij hebben het haar afgeleerd (in 3x rijden) door
iemand met een lange zweep in het midden te laten staan en elke keer als ze stopte er naar voren te drijven met de lange zweep.
En natuurlijk als ze het goed doet haar veel belonen. Ze had al gauw door dat steigeren of verzet niet meer de bedoeling was.
Heb er nu een super paard aan !

Niinatjuh schreef:Tik een eitje op zen hoofdje, dan denkt ie dat ie bloed..
f serieus, dat had ik écht ergens gelezen en het schijnt te helpen, en inderdaad ook goed door werken1
Antoontje schreef:smeerpudzj schreef:ik heb dit probleem ook gehad, ondertussen gelukkig alweer een stuk minder.
maar iedereen zegt altijd voorwaarts houden, omtrekken, vlinke tik geven, oid.
dat hoefde ik echt niet te proberen, ik kreeg mn pony echt niet naar voren, ze plantte haar achterbenen in de grond en hoe harder ik dreef hoe hoger ze steigerde.
en als ik haar een tik geef, precies hetzelfde effect..
En hoe heb jij het opgelost dan?