Hier een topic van mij en Naomie.
Naomie is een 14 jarige keur merrie uit de hengst Zeoliet. Ik heb Naomie nu iets langer als 3 jaar.
we zijn begonnen in de B dressuur en hoeven nu nog 1wp voor het Z. Hier ben ik dus voor aan het oefenen.
Ik wil nog niet gelijk over naar het Z omdat er nog het een en ander verbetert moet worden. Dit was de 3 x met stang & trens, hier rijd ik liever alleen tijdens mijn les mee (1e en 2e keer wel gedaan) Alleen nu zonder les omdat ik graag foto's wilde hebben.
Moelijke punten:
-Naomie houd van een hoog tempo en is erg drammerig, ik vind het moeilijk om haar niet te hard te laten lopen. Ik moet proberen haar voor te wezen met een kleine hulp maar vaak ben ik toch net wat te laat en loopt ze door een kleine hulp heen.
-Vaak komt ze hierdoor ook te diep en op de voorhand.
-Naomie heeft nogal een doorgezakte rug (al van jongs af aan terweil ze pas op haar 5de is ingereden)
haar bouw werkt dus nog wel eens tegen.
Niet alleen Naoom heeft der moeilijke punten
ik ook:Mijn houding is 1 en al drama, mijn schouders moeten naar achteren.. maar dit houd ik niet langer dan een tel vol hhaha
Ook hangt mijn linker schouder lager dan mijn rechter, niet alleen op het paard maar met alles wat ik doe. Ik heb hiervoor ook physio, het helpt alleen niet. Dan hebben we nog mijn rechter hand die zijn eigen leven lijd.
Tijdens het appuyeren houd ik op beide handen men binnenhand vast, mischien omdat de oefening nog niet helmaal bevestigd is??
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:
! Ik heb vooral veel veel veel zonder beugels gereden, zat binnen no time recht.
En wat een prachtig paard. 

. Herken haar helemaal niet meer
, dikker, veel gespierder, vooral die nek is echt flink gegroeid en niet meer die kin op haar borst!
Zoals je zelf al zei moet je letten op je schouders en je zit nogal onderuit gezakt. Probeer eerst gewoon rechtop te gaan zitten zonder je schouders en probeer zo langzaam verder. Succes