Eklips Vaümirpa M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Eklips Vaümirpa M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:11

Hallo,
Daar is ie weer. :D
6 Juni hebben we weer gestart na al die examen stress. En voor mn gevoel ging het echt super :D We hadden helaas geen winst, 178 en 174.

Oke even inleiding :+ :
Ik heb Eklips nu 2 jaar en mijn doel is met hem in het Z te komen. Hij is een NRPS ruin van 1:63 +/- met veel temprament :P
We zijn nu M1 + 5 winst, we zijn al travers aan het oefenen en dat pakt hij goed op net zoals de keertwending en van galop naar stap. En andersom.
Alleen een paar probleempjes, afgelopen week nadat ik de overgang galop stap had geoefend wilde meneer niet meer normaal een overgang maken van galop naar draf. Telkens werd hij traag en wilde stappen, als ik dan weer mn been aanlegde galoppeerde hij weer vrolijk door :P
Waar ik ook constant last van heb is het kantelen, hij doet het met alles. Al is het wel al een stuk beter al zeg ik het zelf :o

Oke ik denk, genoeg inleiding. Hier de foto's

1. Binnenkomen, groeten.
Afbeelding
2. Inzet middendraf, ik zit te ver naar achteren.
Afbeelding
3. Middendraf
Afbeelding
4. Uitgestrekte stap
Afbeelding
5. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding
6. Galop :D
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:33

Mooi paard hoor!!
kantelen kan ook met het gebit te maken hebben, dus is hij wel is naar de tandarts geweest? Ik vind ook lijken alsof je zadel echt heel ver naar voren ligt. Verder een beetje je op je benen letten. Dan ziet het er heel netjes uit!

Marloessjee

Re: Eklips Vaümirpa M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:14

Wauw, prachtig paard je hebt ook een nette houding!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:21

Aangezien de tempowisselingen en overgangen niet helemaal lekker gingen/gaan, gaat de nageeflijkheid ook achteruit. Probeer die reactie op het been goed te stimuleren zodat als jij je been aanlegt je ook direct reactie krijgt. Dan heb je ook weer lekker de nageeflijkheid terug. Bij de woorden kantelen denk ik aan beter contact op beide teugels of problemen met haken op de tanden! Dit kan ook een belemmering zijn (de haken) voor het verkrijgen van nageeflijkheid. Er zijn heel veel mensen aan het strijden (niet jij maar voorbeeld) die zich van geen kwaad bewust zijn, net als ik. Maar na een bezoekje langs de tandarts bleken de haken veel pijn te doen en vandaar moet ik jaarlijk een dagje langs om (terugkomende flinke haken te laten verwijderen. Misschien is dat het? Verder prachtige combinatie. Ikzelf ga nu na de examens er ook weer tegenaan, heerlijk is dat he? :D

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:25

kantelen met het hoofd kan idd het gebit zijn die van mij heeft dat ook zodra zn gebit zeer gaat doen of iets gaat hij kantelen.

Verder vind ik ook dat je te ver naar achteren zit in de middendraf.
maar weet ook heel niet wat voor gangen je paard heeft dus misschien zit je zo makkelijker?

voor het mooie mag hij nog iets ronder lopen /iets meer zakken

denk aan bij je uitgestrekte stap aan je handen ;) dat je die netjes rechtop houden.

Maar verder vind ik het een leuk paardje!
Met wat goede oefeningen ga je die Z vast wel halen over een tijd!
succes

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:41

Allemaal hardstikke bedankt. :D

Even over het gebit, ik denk eigenlijk dat dit het niet is. Hij gaat jaarlijks naar de tandarts en dit word goed bijgehouden. Van de zomer moet hij weer.

@Joceline: Met tempowisselingen zijn we heel erg bezig maar eigenlijk standaard doe ik dat. Contact op beide teugels is inderdaad wel moeilijker, een verbeterpuntje ;)

@marloesje: Dankje :o
@D_MR: Dankjewel. Hij geeft ontzettend hoog op. Z'n moeder is een tuiger. hihi maarja geen excuus om niet rechtop te zitten. Verder ben ik het met je eens :)

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:16

Wat een mooi paard! Jullie zijn goed op elkaar ingespeeld :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:24

Leuke combi!
Vwb het kantelen: meestal is de oorzaak een niet recht gericht paard. Even terug naar de basis en veel aandacht aan het rechtrichten besteden. Daarbij heb ik het idee dat je zadel van voor wat te hoog ligt. Mss de boom iets te nauw?

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:27

Goed op weg al, op de foto's lijkt het of je tenen steeds naar buiten staan ipv naar voren.
En je handen mogen iets hoger en rechtop!

Veel succes met je weg naar het Z

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:14

Ziet er best goed uit. Hij is volgens mij wel redelijk sterk. Op de foto ziet het er uit alsof hij een zich een beetje "in de teugels gooit" in de middendraf, of dat maar een idee?
Iets nageefelijker in de hoek voor de middendraf en iets gecontroleerder laten gaan. Te veel is ook niet goed.

Veel succes verder!!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:45

Bedankt weer allemaal :D Het is zeker wel handig al deze reacties heb alweer geoefent afgelopen dagen en het ging alweer stukken beter.

@NanceMiss: komisch, ik krijg altijd te horen dat mn handen niet te hoor moeten hihi :o
@webster: Hij is echt helemaal niet sterk. Juist niet ;) Maar inderdaad het lijkt wel zo omdat hij zich opdrukt in de middendraf, maar dat is gewoon een stukje spanning ;)

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:07

het te ver naar achter zitten stoort niet maar ik vind m aardig lang lopen in de hals.