Iedere week hebben we les en uiteraard zijn we vooral hiermee bezig. Ze moet meer van achter uit gaan lopen, haar kruis laten zakken en haar koppie omhoog, zelf dragen en korter in de hals worden. De theorie is niet zo moeilijk, die begrijp ik prima, maar die verdomde praktijk
We oefenen dit vooral door veel te schakelen. Hierbij mag ze niet langer worden en niet zakken. Ze probeert hierbij het liefst onder mij vandaan te lopen en als dat niet lukt over de schouder weg te vallen. Om dat te corrigeren rijden we erg veel schouder binnenwaards. Het moeilijkste van alles is nog wel haar kracht. Ik schat dat ze zo'n 450 kg weegt en als het even kan gebruikt ze alle 450kg tegen mij om eronder uit te komen als het moeilijker wordt
Uiteraard is dit een periode, wat vast beter wordt met veel oefenen en consequentie, maar als er misschien nog wat extra tips en oefeningen zijn om dit te verbeteren dan sta ik daar voor open!

Dit mogen uiteraard oefeningen onder het zadel zijn maar ook oefeningen aan de hand of longe zijn erg welkom! Of misschien een hulpmiddel/teugel, om het tijdelijk beide iets makkelijker te maken tijdens de training.
In mijn profiel zijn overigens veel foto's te vinden van het rijden, om een beter beeld te krijgen!
Ze kan het wel hoor, maar het is al een hele bezigheid om haar vanuit de stap netjes weg te laten draven zonder dat ze zich lang wil maken/voorover duikelen en ik denk dat ik dat op die manier alleen maar vererger? Maar misschien zit ik er naast hoor!