Ik vind t buiten half leuk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

babywstarr2

Ik vind t buiten half leuk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:28

Hoi ik heb een vraag mijn Fjordje diesel vind t buiten heel erg leuk
Maar wnr we van de manege naar t ruiterpad stappen weigert hij en wil hij terug.
wnr ik hem uiteindelijk toch op t ruiterpad heb vind hij t erg leuk en wil hij niet terug
waarom weigert hij bij de poort?
Laatst bijgewerkt door Scum op 22-06-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold en italic verwijderd

nathalieeee_

Re: Ik vind t buiten half leuk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:48

Van achter de computer kunnen wij niet zien waarom je fjord bij de poort weigert. Wat ik denk, gebrek aan leiderschap en vertrouwen :) .

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:34

Graag in netjes Nederlands (volledige woorden!) schrijven...

Als je je paard aan de hand de poort mee uitneemt en daarna opstapt, lukt dat dan wel?

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:36

Je kan het idd niet zo snel zien vanaf de comp maar doet hij dit soort dingen vaker bij je?

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:47

Misschien staat er bij die poort iets wat hij eng vindt?
We kunnen het idd niet vanachter de computer zien, je kunt beter even iemand van de manege vragen! Misschien speelt je pony wel een spelletje met je en dan moet je mischien gewoon een keer goed boos worden..

zidane96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:48

hoi

een paard is een kudde dier en misschien vindt hij het niet leuk om alleen naar buiten te gaan, probeer eens met iemand anders samen te gaan. wat je ook kan proberen is om te kijken of je ook via een andere kant het terrein af kan want het kan ook een gewoonte van hem zijn geworden om daar verveled te doen

succes

Horses4life_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:30

ga eens met iemand anders naar buiten, of neem een ander pad !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:32

Zo'n hysterische openingspost is niet nodig hoor. :)
Paarden doen niet zomaar vervelend. Hij doet het echt niet om je te pesten hoo ;) ik denk ook dat het een gebrek is aan gebrek aan vertrouwen. Probeer eens met iemand anders naar buiten te gaan.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:33

blijven doen en niet opgeven. dan wordt het waarschijnlijk steeds een beetje minder. Hij moet jou meer als leider zien.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:41

gewoon doorzetten, zodra je eraan begint niet opgeven,
al ben je drie uur bezig met die paar pasjes achteruit, weer naarvoren rijden, weer stilstaan, weer bijna omdraaien.
Als sprint je paard de andere kant op, draai weer terug, zodra je eenmaal voorbij die poort bent, heb jij gewonnen. Je paard vind waarschijnlijk iets eng daar in de buurt o.i.d. jij moet duidelijk maken dat er niets te vrezen valt en dat je paard jou moet vertrouwen daarop.
Je moet ook niet boos worden, gewoon constant blijven vragen, je paar moet er niet doorheen gejaagt worden, dan blijft het voor je paard een rotplek

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:50

Ik zie hier een aantal reacties, maar van de topicstarter geen spoor meer...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:55

Keertje goed aanpakken, mijn fjord is ook zo een ettertje, die wil niet bij het land weg.
En als je eenmaal op pad bent vermaakt ze zich opperbest ze is ook geen fjord die kortste route naar huis wil.
Maar die wil ook nog wel eens dwars gaan lopen doen.

Dieuw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:30

Ik heb dat probleem vroeger ook met mijn pony gehad, die wilde niet van het erf en niet weg van groepen als ik eenmaal weg was zegmaar. Dan ging hij stil staan, draaide hij om en rende heel hard terug. Afstappen had bij die pony geen nut want dan liep hij wel alleen zodra ik er weer opzat stopte hij er weer mee. Iemand heeft mij toen een keer geholpen om hem verder te 'jagen' als het ware omdat het mij zelf niet lukte. Klinkt drastisch maar toen hij eenmaal ging heeft hij het nooit weer geprobeerd. Zoals eerder gezegd is het een gebrek aan leiderschap, je moet je paard een keer goed duidelijk maken dat jij bepaald wat jullie gaan doen. :Y)