Knappe haflinger Pé Pé @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Knappe haflinger Pé Pé @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:24

Pé Pé is nu 3 jaar in het bezit van mij en me zus. Tegenwoordig gaat het echt super goed met het rijden in de bak.
Op het begin konden we niet normaal in de bak rijden aangezien ze geen manieren had en niet goed ingereden was bij de vorige eigenaren.
We hebben er alles opnieuw moeten leren en moeten laten zien dat het werk ook leuk kan zijn.
We zijn erg tevreden met hoe het nu gaat aangezien het iedergeval geen rodeo rijden meer is.
Ze was gewoon echt gevaarlijk met rijden. Nu kan je er mee zwemmen, buiten rijden, zonder zadel over de weg/in de bak, springen werkelijk alles.
We hebben als niveau B. Maar het belangrijkste is dat ze braaf is en het bokken er hellemaal uit gaat en we plezier erin hebben. We rijden bijna alleen maar buiten met haar dus ben erg tevreden. Pé Pé is deze maand 7 jaar geworden.

Mijn houding is niet perfect en commentaar mag er uiteraard op gegeven worden.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Ben echt super blij hiermee:) Eindelijk kunnen we normaal door de bak galoperen ookal is het nog steeds erg moeilijk voor haar.

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Me houding is hier echt heel erg:$

9. Afbeelding
En hier ook om te schamen:$

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15.Afbeelding

Dat roze in haar staart is nog van de pas de deux! haha

Groetjes Marlissa.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:27

Leuke haf!! :D

Let op je tenen, benen en je handen.. die leiden af en toe nog een eigen leven ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:29

Op de foto's ziet de galop eruit alsof ze niet in balans is. Het is dan voor jou ook niet makkelijk om heel netjes te blijven zitten natuurlijk.
Hoe probeer je de galop rustiger/beter te laten verlopen als ik vragen mag?

Het halsje strekken dat kan ze wel goed zeg...phoeh phoeh.. ;)
Veel plezier gewenst met je paardje!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:32

je houding is echt om niet over naar huis te schrijven, misschien een paar hele goede zitlessen nemen.. vooral in galop leiden je handen een heel verkeerd leven.

Ook lijkt je haf zijn rug weg te drukken, ik zie alleen maar een holle rug ipv een nette rechte lijn.. dit kan ook komen doordat je zadel wat ver naar voren lijkt te liggen.
Ik zou zolang je zo moet zitten in galop het galoperen voorlopig achterwegen laten, want je trekt dr zo echt van voren de bochten door, dit vind ik eerlijk gezegd niet ''normaal'' door de bak galloperen.

Mijn tip is een goede lesgever zoeken, en even naar je zadel laten kijken, succes!

horsii

Re: Knappe haflinger Pé Pé @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:57

Zadel is helemaal naar haar aangepast en ligt nu een beetje naar voren omdat ze te dik is;).
We hebben goed les en in de galop is ze inderdaad nog niet in balans en wordt ze sterk.
Voor Peep der doen gaat het rijden super , en aan de balans in galop wordt gewerkt door middel van longeren met pessoa;).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:00

@Iessie , de galop proberen we beter te laten verlopen door les te hebben , veel overgangenen en voltes te rijden en buiten lange stukken rechtuit in een handgalopje te rijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:01

Zo herkenbaar... ik kreeg die van mij ook met 4,5 en pubertijd en nu met 7 gaat het ook pas de goede kant uit.

Commentaar is boven al gegeven daar begin ik niet aan omdat ik weet hoe moeilijk een haf rijden kan zijn van deze leeftijd.
Leer, les en pas toe.....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:44

19LindA83 schreef:
je houding is echt om niet over naar huis te schrijven, misschien een paar hele goede zitlessen nemen.. vooral in galop leiden je handen een heel verkeerd leven.

Ook lijkt je haf zijn rug weg te drukken, ik zie alleen maar een holle rug ipv een nette rechte lijn.. dit kan ook komen doordat je zadel wat ver naar voren lijkt te liggen.
Ik zou zolang je zo moet zitten in galop het galoperen voorlopig achterwegen laten, want je trekt dr zo echt van voren de bochten door, dit vind ik eerlijk gezegd niet ''normaal'' door de bak galloperen.

Mijn tip is een goede lesgever zoeken, en even naar je zadel laten kijken, succes!

Me zadel ligt gewoon goed. Het is een haflingerzadel wat aan is gepast aan haar. Doordat ze nu alleen dag en nacht op de wei staat is haar buik heel erg aangekomen en ook heb ze echt hellemaal geen schoft wat altijd al moeilijk is maar eindelijk een zadel voor gevonden hebben alleen door die buik van nu schuift het ietsje maar echt bijna niet. Maar omdat ze nu weer aan het afvallen is aangezien het gras op is op het land ga ik het nu niet laten aanpassen omdat als ze weer in der goede lijntje zit het gewoon goed ligt. En die buik vliegt er zo af. Me houding is inderdaad niet super goed nee vooral in de galop dit komt doordat ze in de galop haar balans niet goed kan houden en dat kan ze aan de longe ook niet heel goed omdat het gewoon super moeilijk voor haar is. Dit is echter al zooooo veel beter alleen doordat ze het moeilijk vind wilt ze afsnijden en snel terug vallen. Ik heb altijd prive les gehad alleen nadat ze een hoefzweer door een spijker had gestopt echter word dit binnenkort weer opgepakt aangezien ze hellemaal goed is nu. En als je haar kende is dit wel normaal door de bak galloperen voor haar. Tuurlijk zijn we er nog niet maar het is een grote stap in de goede richting al.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 16-06-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:46

Mando schreef:
Zo herkenbaar... ik kreeg die van mij ook met 4,5 en pubertijd en nu met 7 gaat het ook pas de goede kant uit.

Commentaar is boven al gegeven daar begin ik niet aan omdat ik weet hoe moeilijk een haf rijden kan zijn van deze leeftijd.
Leer, les en pas toe.....

Het probleem is dat ze niet super goed is behandeld zowel met rijden als ernaast. Hierdoor dacht ze alles te kunnen doen wat ze zelf wou en was ze ook erg bang. Vertrouwen is er nu heeel erg en het gaat dus ook echt al 100000% beter maar eigenwijs blijve ze natuurlijk altijd haflingers.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:50

Iessie schreef:
Op de foto's ziet de galop eruit alsof ze niet in balans is. Het is dan voor jou ook niet makkelijk om heel netjes te blijven zitten natuurlijk.

Haha en dit was voor haar niet eens goed halsstrekke maar meer met het zand spelen:P halsstrekken kan ze erg goed ja.
We oefenen idd zoals horsii zei aan de longe waar het nu echt steeds beter gaat. Super veel galloperen in de bak doen we niet ik probeer telkens stelling naar binnen te vragen en dan in de hoek en eventueel op de volte aan te galloperen en dan bijna alleen maar rechte stukken. En super goed belonen ookal doet ze maar 1 goede galopspas. Ze is erg heet in de galop ook waardoor ze zelf het liefst lekker door de bak sjeect:P maar dat mag ze niet. Ze moet gewoon goed leren galloperen. En we zijn er een tijdje uit geweest ivm hoefzweer door een veroeste spijker en examens van mij maar nu weer aan het oppakken en ik vind het echt super gaan.

Binnenkort weer lessen en het komt wel goed.

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:52

let op je houding rechte rug schouders naar achter polsen niet plat leggen hakken uitduwen en tenen naar binnen. verder is het een leuke haflinger. succes ermee

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:53

Falko_ schreef:
let op je houding rechte rug schouders naar achter polsen niet plat leggen hakken uitduwen en tenen naar binnen. verder is het een leuke haflinger. succes ermee

Dankje.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:28

Marlis schreef:
Iessie schreef:

Haha en dit was voor haar niet eens goed halsstrekke maar meer met het zand spelen:P halsstrekken kan ze erg goed ja.
We oefenen idd zoals horsii zei aan de longe waar het nu echt steeds beter gaat. Super veel galloperen in de bak doen we niet ik probeer telkens stelling naar binnen te vragen en dan in de hoek en eventueel op de volte aan te galloperen en dan bijna alleen maar rechte stukken. En super goed belonen ookal doet ze maar 1 goede galopspas. Ze is erg heet in de galop ook waardoor ze zelf het liefst lekker door de bak sjeect:P maar dat mag ze niet. Ze moet gewoon goed leren galloperen. En we zijn er een tijdje uit geweest ivm hoefzweer door een veroeste spijker en examens van mij maar nu weer aan het oppakken en ik vind het echt super gaan.

Binnenkort weer lessen en het komt wel goed.

Dat scheuren kan ze ook doen omdat ze de balans niet heeft, daar worden ze soms rennerig van. ;)
Fijn dat je weer lekker bezig kan zijn na de hoefzweer. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:24

Dat scheuren kan ze ook doen omdat ze de balans niet heeft, daar worden ze soms rennerig van. ;)
Fijn dat je weer lekker bezig kan zijn na de hoefzweer. :)[/quote]

Ze heeft de balans ook nog niet 100% maar wel al stukken beter en ze houd gewoon van lekker galloperen ook:P
Ja idd:)

nicky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:05

leuke pony en leuke combi ,,
alleen in je verhaaltje erboven staat dat hij/zei nu 3 is en dat hij bij de vorige eigenaren niet goed is ingereden ..
hoe oud was hij/zei dan toen het in gereden werd ?:O

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:14

Probeer toch het galoperen te beperken als je er zo op gaat zitten tijdens de galop. Op deze manier zal je pony ook geen evenwicht weten te vinden. Een tip is misschien om een bokriempje aan het zadel te maken en daar je pinken achter te haken. Zo blijven je handen een stuk rustiger.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:01

Ik vind het er best leuk uit zien zo.
Vooral als ik je verhaal lees, het klinkt alsof je al veel vooruitgang geboekt hebt!
Ik weet hoe moeilijk het af en toe kan zijn!
Zelf heb ik een haflinger van 4.. En ik ken de balans-"problemen", vooral in de galop. Mijn paardje ging ook de hele bak door in het begin, en viel telkens terug vanuit de galop. Ik weet dus ook hoe lastig het is om dan zelf wel in balans te blijven zitten en op je houding te letten. Het is inderdaad bij jou wel duidelijk te zien dat je daar moeite mee hebt, maar daar heb je al genoeg commentaar op gehad, dus dat ga ik niet nog eens opnieuw benadrukken.
Met mijn paardje kan ik nu ook helemaal galoperen zoals het hoort, dus ik weet zeker dat jullie er ook wel komen samen hoor!

Veel succes!! Jullie zijn een leuke combi!!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:03

nicky17, als je goed leest zie je dat er in de tekst er boven staat dat ze 3 jaar in het bezit van de ts is, en dus niet 3 jáár oud is. Er staat zelfs dat ze deze maand 7 jaar geworden is ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:21

Leuke maar iets te bolle haf :D Ken het probleem ;)

Let echt op je handen, je houdt ze zo nu en dan veel te hoog! Hierdoor gaat het bit onnodig inwerken, zonde!

Overigens zie je pony liever met zn kop er uit en voorwaarts dan zo enorm in de krul. Voorwaarts is het begin (dat is niet rennen, maar vooruit gaan als jij dat wilt en in hetzelfde tempo blijft lopen) de rest komt vanzelf :)

Succes samen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:52

Marieke_K schreef:
Leuke maar iets te bolle haf :D Ken het probleem ;)

Let echt op je handen, je houdt ze zo nu en dan veel te hoog! Hierdoor gaat het bit onnodig inwerken, zonde!

Overigens zie je pony liever met zn kop er uit en voorwaarts dan zo enorm in de krul. Voorwaarts is het begin (dat is niet rennen, maar vooruit gaan als jij dat wilt en in hetzelfde tempo blijft lopen) de rest komt vanzelf :)

Succes samen!

Ja ik hou me handen idd veel te hoog. Ook rij ik bijna altijd met te lange teugels. Ze hoeft van mij ook echt niet aan de teugel te lopen dat vind ik nu nog niet belangrijk. Voorwaarts en aan me been is ze juist heel erg. Ik hoef me kuit er maar aan te leggen en ze reageert al ga ik een tempo langzamer gaat zei t ook. Alleen de galop is er nog niet. (buiten op rechte stukken gaat het prima dan hoef ze geen bochten te maken.)

En idd te bol:P Ze hoef maar naar het gras te kijken en het zit er al aan. Was vorig jaar wel anders toen was ze te dun dus heb het liever zo.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:53

leiin schreef:
nicky17, als je goed leest zie je dat er in de tekst er boven staat dat ze 3 jaar in het bezit van de ts is, en dus niet 3 jáár oud is. Er staat zelfs dat ze deze maand 7 jaar geworden is ;)

Haha ja idd.
Ze zijn er heus niet als veulen opgaan zitten maar lezen blijkt ook moeilijk voor sommige:P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:56

leiin schreef:
Ik vind het er best leuk uit zien zo.
Vooral als ik je verhaal lees, het klinkt alsof je al veel vooruitgang geboekt hebt!
Ik weet hoe moeilijk het af en toe kan zijn!
Zelf heb ik een haflinger van 4.. En ik ken de balans-"problemen", vooral in de galop. Mijn paardje ging ook de hele bak door in het begin, en viel telkens terug vanuit de galop. Ik weet dus ook hoe lastig het is om dan zelf wel in balans te blijven zitten en op je houding te letten. Het is inderdaad bij jou wel duidelijk te zien dat je daar moeite mee hebt, maar daar heb je al genoeg commentaar op gehad, dus dat ga ik niet nog eens opnieuw benadrukken.
Met mijn paardje kan ik nu ook helemaal galoperen zoals het hoort, dus ik weet zeker dat jullie er ook wel komen samen hoor!

Veel succes!! Jullie zijn een leuke combi!!

Hee leuke reactie:)
Buiten gaat het super galloperen ze vind galloperen ook echt gewoon leuk om te doen. In de bak doe ik het niet heel erg veel met haar maar telkens een klein beetje meer. Ik rijd bijna altijd buiten dus in de bak is wennen. Hoop dat we ook snel kunnen lessen maar tot nu toe nog niks gehoord. In de galop is me houding echt bagger omdat ze terug valt ook en ik er dan door probeer te laten gaan kleine stukjes. (maar dat is geen reden voor me houding hoor die hoort dan ook gewoon goed te zijn dus daar werken we aan) Me handen zijnhet ergst nog.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 20:02

Iris82 schreef:
Probeer toch het galoperen te beperken als je er zo op gaat zitten tijdens de galop. Op deze manier zal je pony ook geen evenwicht weten te vinden. Een tip is misschien om een bokriempje aan het zadel te maken en daar je pinken achter te haken. Zo blijven je handen een stuk rustiger.

Me handen zijn opzich niet heel erg beweegelijk zijn wel heel stil op de galop na(niet altijd trouwens soms gaat de galop super soms niet) me handhouding is niet goed maar hou ze wel stil(niet vast)