Afgelopen zaterdag was er een clinic van Sander Marijnissen in Bodegraven en daar hebben wij aan mee gedaan
Even wat achtergrond informatie: Knorretje a.k.a Rebecca is een 11 jarige merrie. Ik rijd nu M2 dressuur met haar wat écht niet wil lukken op wedstrijd, en tevens rijd ik M springen en B SGW (wat gelukkig wel lukt
) We zijn dus toch echt meer van het springen en crossen, maar ja dressuur moet ook op peil worden gehouden 
Sander Marijnissen heeft bij onze vereniging een serie clinics gegeven en op 28 juni is daar de slotdag van. Om nog even de puntjes op de i te zetten ben ik dus afgelopen zaterdag naar deze clinic van Sander geweest. Ik moet zeggen dat hij echt súper les geeft. Hij heeft mij kunnen helpen met een probleem waar ik 2 en een half jaar mee bezig ben geweest, namelijk dat madam niet meer wil stappen zodra ze eenmaal aan het werk is gezet. Het gaat nu écht steeds beter en ik begin nu gewoon echt te genieten van dressuur rijden met haar. We werken vooral aan de lengtebuiging, omdat we hebben ontdekt dat door daaraan te werken ze ook steeds meer nageeflijker wordt. Ook gaat de verzameling steeds beter en houdt ze het steeds langer vol om wat hoger ingesteld te lopen.
Nou genoeg gepraat, hier de foto's:

Losstappen

Sfeer plaatje

Even wat meer doorvragen om het achterbeen eronder te zetten, hier kantelt ze een beetje..

Wijken

Wijken, alleen dan een stukje verder

Hier zie je goed dat ze al steeds beter het silhouet krijgt wat we willen hebben

Travers, hier mogen mijn teugels wat korter, maar de lengtebuiging is er iig

Hier werd ze een beetje heet, maar dan moet ik niet vergeten mn hand naar voren te houden

en nog een foto van haar hoofd
De foto's zijn trouwens gemaakt door promofactory en alle foto's staan op http://www.sven-erik.nl/clinic
Ik ben er erg trots op dat ze al zoveel verbeterd is en dat ze nu in vergelijking met eerst zo fijn te rijden is

Alle commentaar en tips zijn natuurlijk welkom!
)