Knorretje @ Clinic Sander Marijnissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Knorretje @ Clinic Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 10:33

Hoi!

Afgelopen zaterdag was er een clinic van Sander Marijnissen in Bodegraven en daar hebben wij aan mee gedaan ;) Even wat achtergrond informatie: Knorretje a.k.a Rebecca is een 11 jarige merrie. Ik rijd nu M2 dressuur met haar wat écht niet wil lukken op wedstrijd, en tevens rijd ik M springen en B SGW (wat gelukkig wel lukt :D) We zijn dus toch echt meer van het springen en crossen, maar ja dressuur moet ook op peil worden gehouden :P

Sander Marijnissen heeft bij onze vereniging een serie clinics gegeven en op 28 juni is daar de slotdag van. Om nog even de puntjes op de i te zetten ben ik dus afgelopen zaterdag naar deze clinic van Sander geweest. Ik moet zeggen dat hij echt súper les geeft. Hij heeft mij kunnen helpen met een probleem waar ik 2 en een half jaar mee bezig ben geweest, namelijk dat madam niet meer wil stappen zodra ze eenmaal aan het werk is gezet. Het gaat nu écht steeds beter en ik begin nu gewoon echt te genieten van dressuur rijden met haar. We werken vooral aan de lengtebuiging, omdat we hebben ontdekt dat door daaraan te werken ze ook steeds meer nageeflijker wordt. Ook gaat de verzameling steeds beter en houdt ze het steeds langer vol om wat hoger ingesteld te lopen.

Nou genoeg gepraat, hier de foto's:

Afbeelding
Losstappen

Afbeelding
Sfeer plaatje :)

Afbeelding
Even wat meer doorvragen om het achterbeen eronder te zetten, hier kantelt ze een beetje..

Afbeelding
Wijken

Afbeelding
Wijken, alleen dan een stukje verder :P

Afbeelding
Hier zie je goed dat ze al steeds beter het silhouet krijgt wat we willen hebben

Afbeelding
Travers, hier mogen mijn teugels wat korter, maar de lengtebuiging is er iig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier werd ze een beetje heet, maar dan moet ik niet vergeten mn hand naar voren te houden :P

Afbeelding

Afbeelding
en nog een foto van haar hoofd :+

De foto's zijn trouwens gemaakt door promofactory en alle foto's staan op http://www.sven-erik.nl/clinic

Ik ben er erg trots op dat ze al zoveel verbeterd is en dat ze nu in vergelijking met eerst zo fijn te rijden is :D

Alle commentaar en tips zijn natuurlijk welkom!

:wave:

Roquen

Re: Knorretje @ Clinic Sander Marijnissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:55

Volgens mij is het zadel te klein voor je. Je zit helemaal op de lepel van het zadel. Je krijgt nu ook een verkeerde drukverdeling op de rug van het paard.
Aangezien je ook een beetje een stoelzithouding hebt zou je de beugels een gaatje langer kunnen maken, daardoor kom je ook beter in het midden van het zadel te zitten. Al denk ik dat dat niet genoeg is, en dus het zadel nog steeds te klein blijft.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:19

Het zadel lijkt mij ook veel te klein En het lijkt ook op je beugels wel een gaatje langer mogen. Want nu kukel je een beetje naar voren toe. ( in de galop)

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:28

Wat mij betreft mag je ook uitkijken dat je niet naar voren valt. Ik weet niet of dat komt door het kleine zadel of dat je gewoon wat trotser op je (mooie!) paard mag zitten. Tof dat je een clinic van Sander had!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:39

je hebt nu genoeg gehoord over je zadel en houding dus
ik begin er niet over. ( haha, eigenlijk een klein beetje, soort van, heel erg van wel :o? )

je hebt een mooi paard onder je kont zitten, ook vind ik dat je
paard prima loopt. je begint zelf over je handen die soms wat naar voren mogen en daar ben ik het mee eens.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:43

Ik heb het idee dat hij soms achter de loodlijn kruipt, of het moet je intentie zijn natuurlijk. Persoonlijk zou ik wat meer oprichting willen zien, maar zoals je al zegt wil het dressuren niet altijd even lukken (ik ken het probleem).

Heeft Sander je nog fijne tips / oefeningen mee gegeven om te oefenen? Verder leuk dat je ook nog springt en crosst met je paard! Van wie heb je normaal gesproken les?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:49

vind het een mooi paard. let wel op je houding blijf lekker recht opzitten op dat toppertje!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:56

Vind dat je een heel leuk paard hebt :j
Hij lijkt over benen prima te lopen maar ik denk dat je voor M2 wat meer geslotenheid/verzameling moet vragen!
Leuke combi hoor!