Marieke is een 8 jarige haflingermerrie van Magister. Ze is een tijdje geleden kreupel geweest, en toen ze weer goed was heb ik zowat alleen maar lekker buiten gereden. Mede omdat Marieke niet zo van de dressuur is. Toch wil ik zelf wel een beetje een basis hebben. Dus ben een poosje geleden weer begonnen om ongeveer 1 keer per week een beetje dressuur te rijden.
Ik zie op de foto's dat ik mijn onderbenen te ver naar achter leg, en daardoor met me bovenlichaam naar voren kom te zitten. Ik ben namelijk zo bezig om haar voorwaarts te houden. Maar ik ben er al wel achter dat dat alleen mijn gevoel is, want kwa passen neemt ze die groot genoeg. En hoeft ze echt niet sneller. Ze is dus gewoon traag aan het been.
Verder heb ik met de galop wel moeite om haar naar voren te krijgen, ik heb echt het idee dat ze omhoog springt, en weinig vooruit komt. Als ik been geef, lijkt het net of ze alleen maar hoger wil springen..
De foto's zijn afgelopen vrijdag genomen, bij een fotoshoot!
Uiteraard heb ik ook gewoon in en uit gestapt! Hier alleen geen fotos even van..Eerst even zonder zadel: (moet zeggen dat ik dat altijd wel fijner vind, en haar beter aan het been heb na mijn idee)
1. vind ik best een net plaatje..

2.

3. teveel op de voorhand..

Met zadel:
4. Ik zie wat!! Haha...

5. Mijn armen meer tegen mijn lichaam aan..

6. Mijn onderbenen, zoals ik al vermeld had.

7.

8.

9.

10.

11. En nog even haar knappe koppie

. 
) maar ik denk ook dat je geen goede voorwaartsheid hebt zonder zadel en een haffie heeft dat erg nodig om die achterhand eronder te krijgen (wederom uit ervaring) en denk niet dat je dat kunt uitzitten zonder zadel.
)