Money Penny @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingerr

Money Penny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 23:10

Money Penny, roep naam Marlyce.
het is een 15 jarige merrie, ze heeft eerder Z1 niveau gelopen
maar die gene is daar mee gestopt, wegens persoonlijke redenen.
ik rij marlyce nu zo'n 3 maand. ze heeft bijna een jaar stil gestaan want ze had een veulen gekregen.
we rijden nu op L/M niveau op les.
mijn probleem is dat ik haar te snel achter de loodlijn laat lopen.
mijn pony is heel moeilijk met nageven en deze juist weer niet dus het is nog een beetje passen en meten met alles.
en mijn tenen zijn echt een ramp!

omdat ik heel erg last heb van me rug kon ik niet te veel doen vandaag.
dus geen moeilijke oefeningen gedaan.

los stappen.
Afbeelding

draven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze is echt heel erg sterk in de galop!
Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:26

Misschien kun je wat duidelijker bij de foto's zetten waar je op dat moment mee bezig was? Waar je schrijft dat ze sterk in de galop is stap je namelijk. Verder lijkt ze op sommige foto's behoorlijk scheef te lopen en kantelt ze soms het hoofd. Vooral in draf mag je zo te zien veel meer voorwaarts rijden. Wel een leuk dier verder en het achter de loodlijn lopen vind ik op deze foto's wel meevallen. :)

Solololly

Re: Money Penny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:54

Je mag je teugels wel korter nemen want ze loopt nu met hele lange teugels en denk dat ze dan ook beter aan de teugel gaat. Bijv. niet meer achter de loodlijn wat ik trouwens op deze foto's ook niet zie. Succes ermee;)

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:51

goeroe schreef:
Misschien kun je wat duidelijker bij de foto's zetten waar je op dat moment mee bezig was? Waar je schrijft dat ze sterk in de galop is stap je namelijk. Verder lijkt ze op sommige foto's behoorlijk scheef te lopen en kantelt ze soms het hoofd. Vooral in draf mag je zo te zien veel meer voorwaarts rijden. Wel een leuk dier verder en het achter de loodlijn lopen vind ik op deze foto's wel meevallen. :)

och wat stom daar hoort wel een andere foto :)*

Afbeelding

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:01

Probeer wat meer op je kont te gaan zitten in de galop en je tenen naar binnen te draaien (is moeilijk heb het zelf ook) Probeer ook je armen aan te sluiten aan je lichaam dan houd je vanzelf ook je handen rechtop en probeer je benen niet af te steken met losstappen kan ook moment opname zijn. Maar verder vind ik het een mooi paardje

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:58

inger1204 schreef:
och wat stom daar hoort wel een andere foto :)*

*plaatje geknipt*

Ik vind dat anders een mooi beeld hoor. :j Zoals kimpjj schrijft is het goed om meer op je kont te gaan zitten. Zal wel lastig zijn omdat ze sterk is maar gewoon blijven proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:46

he.
leuk npaard heb je.
maar zoals ik het even in 1 oog opslag zie, krijg ik heel strk het gevoel dat je pony scheef is.
Zo lijkt het ten minste.
Laat er eens iemand naar kijken of maak eens afspraak bij de osteopaat. dat is noiot verkeerd om een keer na te laten kijken.

Ik wens je heel succes met je paardje./

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:29

fuerzaR schreef:
he.
leuk npaard heb je.
maar zoals ik het even in 1 oog opslag zie, krijg ik heel strk het gevoel dat je pony scheef is.
Zo lijkt het ten minste.
Laat er eens iemand naar kijken of maak eens afspraak bij de osteopaat. dat is noiot verkeerd om een keer na te laten kijken.

Ik wens je heel succes met je paardje./

die is een tijd geleden al langs gekomen! :)
maar alles was helemaal goed.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:35

Ik vind het rommelig, sorry. Ik zie niet echt iets gebeuren op die foto's.. teugels zijn kilometers te lang, paard buigt niet, valt vaak uit elkaar. Ik vind het raar dat je hierover een topic start, al je foto's zijn bijna dezelfde.