aanleuning bij een wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_alice

aanleuning bij een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:50

hallo..

Fijn dat jullie dit willen lezen.

Ik rij een haflinger merrie van 7 jr. oud.
Ik rijd haar nu bijna 1,5 jaar.
Met het rijden gaat het allemaal heel goed, lekkere ontspanning, lekkere aanleuning, goed voorwaards enz.
Maar zodra we een wedstrijd gaan rijden is de aanleuning geheel weg. Wel wil ze ontspannen, maar toch op een andere manier.
Ze 1e paar keer vond ik het logisch dat ze wat minder ontspannen was, nieuw terein, met meerdere paarden rijden (rijden normaal alleen om met zijn 2e).
Maar nu we meer wedstrijden gaan rijden, blijft ze geen aanleuning geven.
In stap wel redelijk, maar in de draf echt niet.
Wel loopt ze met haar hals lekker naar beneden, maar met haar neusje loopt ze er dan uit. (niet een klein beetje, maar best veel)

om een beetje indruk te krijgen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQ8PWQVL.jpg
dit ben ik niet, maar mijn zusje.. (mijn zusje heeft iets minder ervaring)

hebben jullie enig idee, hoe dit kan? of hoe ik het op kan lossen?

alvast erg bedankt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:20

Ga eens lekker in het bos of in de duinen rijden, en probeer dan ook goed aan de aanleuning te werken. Neem je paardje mee naar een wedstrijd, doe alsof je zelf ook gaat starten, maar dat is niet echt zo. Ook weer focussen op die aanleuning.

Het is heel goed mogelijk dat jij behoorlijk zenuwachtig bent voor een wedstrijd, ook al heb je dat zelf niet goed in de gaten. Onbewust span je je lichaam dan meer, en ook je benen. Dat vindt ze niet fijn, gat daardoor ook meer spannen, en dat uit zicht door haar neus in de lucht te steken en haar rug weg te drukken. Zo voelt ze minder van jouw spanning.

Wat ik op de foto zie, vind ik nog best mee vallen hoor!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:26

kleinvosje schreef:
Ga eens lekker in het bos of in de duinen rijden, en probeer dan ook goed aan de aanleuning te werken. Neem je paardje mee naar een wedstrijd, doe alsof je zelf ook gaat starten, maar dat is niet echt zo. Ook weer focussen op die aanleuning.

Het is heel goed mogelijk dat jij behoorlijk zenuwachtig bent voor een wedstrijd, ook al heb je dat zelf niet goed in de gaten. Onbewust span je je lichaam dan meer, en ook je benen. Dat vindt ze niet fijn, gat daardoor ook meer spannen, en dat uit zicht door haar neus in de lucht te steken en haar rug weg te drukken. Zo voelt ze minder van jouw spanning.

Wat ik op de foto zie, vind ik nog best mee vallen hoor!

oke, ga ik is proberen dan.
zou idd. goed kunnen, maar voor mij gevoel zelf ben ik helemaal niet gespannen of zenuwachtig.

oke, het valt ook best mee, maar ze kan het veel beter (laag en rond)
ik vind ze nu een beetje lang worden

zidane96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:12

misschien is het wat om op de wedstrijd heel veel verschillende oefeningen te doen en overgangen rijden zodat ze op jou moet blijven letten en haar aandacht erbij moet houden zodat ze niet wordt afgeleid

succes