Mijn kanjer voor de 2e keer@work op bokt.nl!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Mijn kanjer voor de 2e keer@work op bokt.nl!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:05

Nou ja, 2e keer, eigenlijk de 3e keer als je het schrikparcours meerekend. Het is al een paar weken geleden, maar op 13 mei heeft een clubgenootje van mij (Corina Plat fotografie) foto's gemaakt van ons tijdens de training. We zijn druk bezig met oefenen voor de M2, de benodigde winstpunten zijn inmiddels behaald (op het moment van de foto's waren we M1+7, inmiddels hebben we er 13) en 21 juni is ons officiële debuut, onderling hebben we begin mei al een M2 proefje geoefend.

Mijn paard heet Natuur en is een 14 jarige ruin van Janosh P (RamiroxJoost), zijn moeder had als vader Amulet.

Waar ik mezelf nog wel aan stoor is dat ik in de middendraf/uitgestrekte draf nog steeds wat achterover hang, mijn handen en dat ik in galop juist weer wat naar voren ga zitten. Vanmiddag hebben we weer houding en zitles, hopelijk gaat dat zijn vruchten afwerpen! Voor het paard zijn er nog de verbeterpunten dat hij in de verzameling nog wat meer opgericht zou kunnen en dat het achterbeen er nog beter bij kan, maar dat is de afgelopen weken al steeds meer verbeterd, dus als we zo doortrainen, komt dat vast wel goed.

Instappen
Afbeelding

Ahhh een bakspook!
Afbeelding

Oh, het valt toch wel mee...
Afbeelding

Stukje draven
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAU33KPS.jpg

Ook rechtsom natuurlijk
Afbeelding

Wat meer oprichten
Afbeelding

Mooi voorbeen, alleen achterbeen blijft achter
Afbeelding

Hier al weer beter
Afbeelding

Keertwending naar rechts
Afbeelding

Inzet travers
Afbeelding

Verruimen (wat zit ik toch weer raar...)
Afbeelding

Contragalop links (hij wordt hier wat lang, omdat hij deze kant lastiger vind)
Afbeelding

Lekker uitdraven
Afbeelding

En na afloop even lekker de voetjes in de lucht!
Afbeelding

En even een hapje gras meepikken
Afbeelding

En dit is dan het resultaat van de training:

http://www.jw-fotografie.nl/webwinkel/showImage.php?album=./09106-06-2009_-_CH_Oranjewoud/002Baan_11_tm_14_-_15u00_-_15u40&file=054.jpg&bladzijde=2

http://www.jw-fotografie.nl/webwinkel/showImage.php?album=./09106-06-2009_-_CH_Oranjewoud/002Baan_11_tm_14_-_15u00_-_15u40&file=059.jpg

http://www.jw-fotografie.nl/webwinkel/showImage.php?album=./09106-06-2009_-_CH_Oranjewoud/002Baan_11_tm_14_-_15u00_-_15u40&file=060.jpg

Laat me weten wat je er van vindt! Tips en opbouwend commentaar altijd welkom!

Bon_charmeur

Re: Mijn kanjer voor de 2e keer@work op bokt.nl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:10

netjes vind mooie combi,
super mooi paard ook.
alleen denk om je handjes en inderdaad je houding ,.
maargoed dat wist je zelf ook al verder eigenlijk geen Commentaar!
Toppie!!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:16

Mooie combie, komt zeker goed in de M2.
Let soms om je handen, vooral in de contragalop

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:32

Ik zelf houd er niet zo van als de handen hoog gehouden worden. Ik vind het wat storend overkomen. Maar dit is slechts mijn mening.
Bij het uitdraven zou ik liever zien dat je de handen/ armen op de zelfde lengte houd en hem alleen ruimte geeft door de teugels wat te laten vieren. Met de juiste hulpen zal hij zijn koppie lekker laten zakken en zijn lijf gaan ontspannen. Bij de contra galop, als hij te lang word doordat hij het moeilijk vind, rijd kortere stukken. Een paar meter is al voldoende. Meestal zijn de eerste paar passen goed en worden ze daarna te lang. Rijd een paar meter en dan terug. Het liefst eerst alleen de lange zijde, daarna door de bochten. Verder vind ik jullie wel een hele leuke combinatie een leuk paard met lekker vlees aan zijn lijf dat zie ik graag.
En wat betreft die 'bakspook' schitterend, die had ik nog niet gehoord!

Succes!!!!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:49

mooi paard en ziet er ook goed uit, jullie als combii :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:36

leuke foto's :)
de wedstrijd foto zijn ook erg mooi
het lijkt wel dat je op de wedstrijd foto's een betere houding hebt dan in de training

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 06:47

Je zit wat in de stoelzit, door het lange jasje word dit op wedstrijd wat verbloemd :D

Ik heb het idee dat je zadel wat aan de krappe kant is, maar kan ook zijn dat je gewoon teveel achter op de lepel zit --> oefenen door zonder beugels te rijden doet dan wonderen!

Je handen zijn idd erg jammer, iets hoog is niet storend, maar je hebt ze echt te hoog en te breed, en soms zit er een hoek in de lijn elleboog-bit.
Terwijl er juist een rechte lijn moet zijn van elleboog via onderarm en teugel naar het bit ;)

Voor het M2 zou idd het bekken van paard nog iets meer mogen kantelen, maar hij heeft daar niet de meest ideale bouw voor.
Veel overgangen rijden en veel souplesse oefeningen rijden, en dan komt het vast wel goed.
Succes met je debuut!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:49

Ziet er erg netjes uit! Leuk paard ook!

Lastig he om goed te blijven zitten in het verruimen... Heb ik ook last van.

Ik vind je handen ook iets te hoog, maar je bent wel vriendelijk in je hand volgens mij.

Succes in het M2, maar dat komt vast goed met jullie.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:46

@crossmonster, ik wil idd nog wel eens te ver naar achter zitten en mn kont wegduwen (die overigens best kleiner kan, wordt aan gewerkt op dit moment!). Het zadel past mij verder wel en het paard gelukkig ook (wat een ellende kun je daar van hebben zeg!) Heb gister weer houding en zitles gehad (aan de longe) en ben ook weer zonder beugels aan het draven geweest, maar echt lekker zitten kan ik nog niet dan. Het is al wel veel beter geworden, een paar jaar geleden was het echt een ramp, doorzitten op hem!

En mijn handen...tsja, soms leiden ze een eigen leven, soms hebben ze een functie als ze zo hoog zijn (op aanwijzing van instructeur), maar ze horen natuurlijk gewoon wat lager en dichter bij elkaar. Je moet ook aan zoveel denken als je aan het rijden bent...