Uniola ( v. Welt Hit II ) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Uniola ( v. Welt Hit II ) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:03

Hallo iedereen, :wave:

Vandaag zijn er weer foto's gemaakt van het werk met Uni.
We hadden de laatste tijd een beetje een "dipje" --> weinig tijd, weinig gereden, dus een minder losgelaten paard.
We hebben nu weer een stapje terug gedaan en zijn weer aan onze basisvoorwaarden gaan sleutelen, het allerbelangrijkste ! ;)

Uni is nu 8 jaar oud, we starten in de B op wedstrijd.

Problemen waar we veelal tegenaanlopen zijn vooral de activiteit van achteruit,
ze is op de rechterhand in haar linkerachterbeen trager dan in haar rechter --> ik krijg geen fijne aanleuning op mijn buitenteugel --> kan haar moeilijk met mijn buitenteigel sturen , wat als gevolg heeft dat ik teveel met mijn binnehand ga werken. :7

Ook zijn de overgangen terug de laatste tijd een beetje er bij in geschoten, vooral de overgang van galop naar draf is echt niet wat het moet zijn. Ze komt niet terug op mijn zit, waarna ik een ophouding maak ( meerdere steeds duidelijkere ), en als ze op een begeven moment dan nog niet terug komt gaat volgt er toch wel een duidelijkere ophouding.. :o

Ik sta altijd zéér open voor tips en commentaar !!!!!!!!

voor ons vorige topic zie : [RT-HAW] Uniola ( v. Welt Hit II ) @ Work by hippoinvision ZEER MOOI

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:

Nathalie84

Re: Uniola ( v. Welt Hit II ) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:44

wat mij opvalt is dat ze al veel meer gesloten loopt, mijn complimenten :D. Het ziet er nu mooi gesloten uit!

probeer aan je houding te werken

Jullie zijn een prachtige combi :j

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:46

Heeee Lotje, wat een leuke foto's weer :D Uni ziet er goed uit en ik vind haar ook best fijn lopen. Maar het is een beetje van het zelfde allemaal, allemaal strek foto's met dezelfde hoofd/hals houding, waar ze op sommige net niet lekker erdoorheen is zoals je ook al aangaf in het begin.
Probeer er genoeg variatie in te krijgen, haar ook voldoende voorwaarts neerwaarts te rijden, daar fijn los en op de buitenteugel krijgen en daarna haar pas oppakken. Hier heel even in werken en ook los houden en daarna weer naar beneden en bevestigen dat de aanleuning en been weer goed is.
Maar vind jullie een super team samen, beloofd nog wat voor de toekomst :D

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:10

Ziet er super uit!!
Opmerking: Hakken naar beneden en kijk waar je heeb gaat ipv naar je paardje.
Ik vind jullie super rijden en denk dat je zo de B door bent!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:44

Als ze vandaag zo loopt als gister dan kun je je alvast verheugen op een envelopje :D
Ziet er goed uit, je weet waar aan je moet werken (overgang terug). Misschien is het schakelen in hoofdhalshouding ook een idee, wat Rachelle zegt. Je komt er wel. Uun ziet er goed uit :j

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:24

Heey Lot!

Wat begint Uun steeds fijner te lopen zeg. Veel actiever en ook al zeker vooruitgang qua hoofd/halshouding. Doe wat met de tip van Rachelle, ben het daar ook erg mee eens. Maar het gaat jullie wel lukken :j . J

Jullie zijn trouwens echt een plaatje samen :D

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:47

Uni :~

Het ziet er toch heel netjes uit Charlotte. Als ze moeilijk op die linker- buitenteugel te rijden is: Gewoon goed er aan houden, kleine korte ophoudingen met je rechter- binnenteugel, en dan blijven begrenzen met die linkerteugel, en je linkerbeen iets naar achteren plaatsen zodat die ook goed begrenst. Blijf niet hangen aan die binnenteugel, maar plaats die ook eens naar voren dan. Midden in een bocht controleren of ze wel aan je buitenteugel is door je binnenhand eens naar voren te doen. Dan zou ze in principe niks moeten veranderen in de houding die ze heeft als je je handen gewoon bij elkaar hebt.

Probeer in die overgang galop-draf die ophoudingen zo klein mogelijk te houden. Als ze niet reageert is het oké dat je ze duidelijker aangeeft. Maar hou ze zo klein en rustig mogelijk. Rij ook veel schakelingen en schijn-overgangen. Probeer, als ze uiteindelijk nog niet reageert, in de galop je eigen zit-druk iets te verplaatsen naar je buitenbeen, zodat je haar uit balans brengt en zij dus niet goed door kan galopperen waarvan het gevolg is dat ze die overgang naar draf zo maakt. Dus haar gewoon eventjes uit balans brengen, doet ze dat goed, direct belonen en verder rijden. Ik zou je stem er ook heel veel bij gebruiken, dat scheelt toch enorm veel, in de meeste gevallen.

Ook met Rachelle ben ik het eens, veel variëren in de hoofd-halshouding.

Commentaar op de foto's: probeer je binnenbeen op zijn plaats te houden, ik vind ze nu iets te ver naar achteren liggen, zodat het verschil binnen- en buitenbeen te weinig wordt. Je buitenbeen moet iets achter de normale beenhouding in een bocht, je binnenbeen moet op zijn plaats blijven. Probeer ook je tenen naar binnen te draaien, zodat je betere kuitdruk kunt geven ipv spoor, zo zal ze je nog beter op je benen reageren en hoef jij minder te doen.

Voor de rest +:)+ Uni ziet er echt goed uit. In Hingen viel ze me op, had in eerste instantie niet gezien dat jij het was :+ en toen zei ik nog boh dat is me een leuk beestje dat. Het gaat zeker helemaal goed komen meid. :+: Jullie zijn echt een leuke combinatie!!!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:56

aaaah daar is uni!! lekkeer peerdje..
Heb idd zelf gevoeld hoe snel je geneigd bent bij haar, de binnenteugel op te pakken.
maar ziet wel al vooruitgang met de laatste foto's die ik gezien heb!
Denk eraan..recht voor je kijken ;)

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:09

idd uni is héél mooi en het ziet er goed en ontspannen uit hoor!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 06:57

Bedankt voor de complimentjes iedereeen :o

@ Sha ; bedankt voor de zeer duidelijke uitleg, echt heel erg fijn :j Komt gelukkig ook nog eens overeen met wat mijn instructrice zegt :D

@ Rachelle ; klopt van het "eenzijdige" beeld :j

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:53

Leuke foto's.
Het valt me op dat je op bijna alle foto's naar beneden kijkt. Kijk vooruit in de richting waarin je gaat.
En je handen mogen ook wel iets hoger, die lijken op de schoft te liggen ...
Veel succes!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:41

Ziet er goed uit Charlotte :j Ze lijkt veel meer bij elkaar te lopen, toppie :)

Aangezien haw is, ik zou proberen iets trotser op haar te gaan zitten.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:56

Leuk paard!!
Ik ken jullie verder niet maar ik krijg van de foto's het idee dat je, je paard wat boven z'n tempo laat lopen..
Het lijkt alsof hij erg hard loopt waardoor hij heel lang in z'n lichaam wordt..
Zorg dat het tempo van jou blijft en dat je hem zo iets meer op kunt vangen zodat hij wat meer bij elkaar gaat lopen..
Succes verder!!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:11

mooi paard! en leuk stel!
alleen een tip dat ej je hakken iets meer uitdrukt.
hij neemt vooral de achterhand goed mee!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:00

let op je hakken :+
verder goedzo!

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:53

wat een geweldig paard!

commentaar heb ik niet echt, let alleen wat op je hakken.

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:18

hij loopt best mooi
let alleeen op je hakken en niet te veel naar beneden kijken