Debuut @ Bokt met Wise Guy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puma

Debuut @ Bokt met Wise Guy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:45

Sinds eind april dit jaar ben ik trotse eigenaar van Wise Guy, een 6-jarige ruin van Wolfgang (x Voltaire). Ik heb hem gekocht van (via) bokker Schumiegirl en ben ontzettend blij met hem! :-) Ik wil heel graag met hem gaan springen en in afwachting van mijn startkaart heb ik vandaag een oefenparcours gesprongen op B-niveau. Wat ik moelijk vind is dat hij na de sprong 'wegstuift' en om hem dan daarna meteen weer goed onder controle te hebben voor de volgende wending/sprong. Ik moet hem dan eigenlijk in de lucht al wat proberen terug te rijden.

Foto's van het inspringen:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

In het parcours:
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, tips zijn uiteraard welkom :-)

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:54

Hey daar is hij dan!Ziet er goed uit en hij lijkt er heel veel lol in te hebben!
Kan zien dat hij iets onder je uit loopt en dan ook zijn afstanden misschien iets dicht loopt en te weinig tijd neemt. Maar met training komt dat wel goed. Heel erg fijn om hem zo happy te zien!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:06

Ik vind je houding en zit al heel erg verbeterd in vergelijking met de laatste keer dat ik je zag rijden! En voor zo'n korte tijd samen doe je het echt super! Zoals schumiegirl ook zegt, met training gaat het helemaal goed komen. Je moet hem ook nog echt leren kennen in het parcours en dat kan alleen door samen kilometers te maken!

Let er wel op dat je je handen goed mee laten komen op de sprong, "langs de hals" en dat je ze niet vastzet op de hals ;)

Lekker zo door gaan :D

Edit: ik kom hem snel weer eens in het echt bewonderen, je weet dat ik ook meteen weg was van hem :P

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:13

Bedankt voor de leuke reacties! Inderdaad een maf gezicht dat voorbeen op foto 4 haha

jenny1988 schreef:
volgens mij komt het met de training helemaal goed. Wat grappig mijn paard is familie van die van jou. Ik heb ook een wolfgang x voltaire.

Wat leuk, ik heb net even in je profiel gekeken :)) Jij springt er niet veel mee?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:51

Op verzoek van TS:

SPR-ITP---> RT-HAW

Tevens zijn er enkele berichten verwijderd, omdat deze niet aan de regels van RT-HAW zouden voldoen.

lindake

Re: Debuut @ Bokt met Wise Guy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:27

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.